Programmeer vragen

  • Beste CP'ers,


    Ik zal weer eens een forum openen. Dit keer is de bedoeling van het forum zo moeilijk mogelijke vragen stellen, en zo moeilijk mogelijke vragen beantwoorden!


    Je mag in dit topic vragen stellen, en vragen beantwoorden.


    Enkele 'regels':
    - Stel moeilijkere vragen, laat ik het zo stellen: Waar minstens 75% van de CP leden het antwoord niet op weet.
    - Google niet naar antwoorden! Als ik door heb dat iemand de antwoorden gewoon Googled, is hij in ieder geval gediskwalificeerd.
    - Stel je vragen zo, dat ze moeilijk te Googlen zijn, vraag dus niet: Wat doet de functie strstr().
    - Onderwerpen: Het mag over onderwerpen van Linux tot Javascript, en van SQL tot htaccess.


    Het doel van dit topic is eigenlijk gewoon het niveau op CP weer een beetje te verhogen!


    OVERZICHT VRAGEN:
    Openstaande vragen:


    MySQL ondersteund een techniek om automatisch acties uit te voeren wanneer er op een tabel een actie wordt uitgevoerd, zoals UPDATE, INSERT en DELETE. Hoe noemt men z'n actie?
    Fout antwoord: Statement


    Welke library moet je includen om DS to DS verbindingen te kunnen maken?
    Fout antwoord: Ad-hoc wifi


    Java kent twee libraries om vensters (windows) mee te programmeren, welke zijn dat? (Je mag er ook een noemen.)


    Java klassen kennen vaak een main functie, standaard kent deze het volgende als argument(en):
    main(String args[])
    Waarom staat dat er, en hoe kun je in het vervolg van het script bij deze argumenten komen?
    Fout antwoord: De variabele die je bij het starten van de .exe kunt meegeven (Komt wel erg in de buurt)


    Was is concreet het verschil tussen een object, en een class?
    Antwoord darsstar te onvoorledig, daarnaast closures zijn iets heel anders (moest het wel even spieken hoor! Kende de term niet.)


    Beantwoorde vragen:
    Het MVC model bestaat hoofdzakelijk uit de onderdelen Models, Controllers en Viewers, maar er bestaat ook een onderdeel, die vooral bij het MVC model wordt toegevoegd, die zich bezighoud met het omzetten van URL's naar het juiste model, hoe heet dit onderdeel?
    Antwoord: Router


    AJAX staat voor Asynchronous Javascript And XML, maar XML is geen vereiste. Er bestaat een techniek die XML vervangd, en speciaal is ontwikkeld voor AJAX requests, hoe heet deze techniek?
    Antwoord: JSON


    Binnen MySQL bestaat er een functie om twee strings aan elkaar te plakken, hoe heet deze functie?
    Antwoord: CONCAT


    Wat betekent PHP?
    Antwoord: PHP: Hypertext Preprocessor


    Iedereen veel succes en plezier!

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • "MySQL ondersteund een techniek om automatisch acties uit te voeren wanneer er op een tabel een actie wordt uitgevoerd, zoals UPDATE, INSERT en DELETE. Hoe noemt men z'n actie?"
    Statement bij mijn weten.


    "Het MVC model bestaat hoofdzakelijk uit de onderdelen Models, Controllers en Viewers, maar er bestaat ook een onderdeel, die vooral bij het MVC model wordt toegevoegd, die zich bezighoud met het omzetten van URL's naar het juiste model, hoe heet dit onderdeel?"
    Router of bedoel je dit niet. De vraag is voor mij een beetje onduidelijk :')


    Die over JSON wist ik ook nog wel maar die andere ben ik vergeten.

  • Oke, eerste update:


    Openstaande vragen:
    Binnen MySQL bestaat er een functie om twee strings aan elkaar te plakken, hoe heet deze functie?


    MySQL ondersteund een techniek om automatisch acties uit te voeren wanneer er op een tabel een actie wordt uitgevoerd, zoals UPDATE, INSERT en DELETE. Hoe noemt men z'n actie?
    Fout antwoord: Statement


    Was is concreet het verschil tussen een object, en een class?


    Beantwoorde vragen:
    Het MVC model bestaat hoofdzakelijk uit de onderdelen Models, Controllers en Viewers, maar er bestaat ook een onderdeel, die vooral bij het MVC model wordt toegevoegd, die zich bezighoud met het omzetten van URL's naar het juiste model, hoe heet dit onderdeel?
    Antwoord: Router


    AJAX staat voor Asynchronous Javascript And XML, maar XML is geen vereiste. Er bestaat een techniek die XML vervangd, en speciaal is ontwikkeld voor AJAX requests, hoe heet deze techniek?
    Antwoord: JSON


    En kom op mensen, stel zelf ook vragen!

  • Citaat

    ok laat ik een leuke vraag stellen over DS coding in C/C++
    (nintendo DS)
    Welke library moet je includen om DS to DS verbindingen te kunnen maken?


    Ad-hoc wifi :p?

  • De library bracht me op een idee, mijn geweldige Java skills.:p


    Nieuwe vragen:


    Java kent twee libraries om vensters (windows) mee te programmeren, welke zijn dat? (Je mag er ook een noemen.)


    Java klassen kennen vaak een main functie, standaard kent deze het volgende als argument(en):
    main(String args[])
    Waarom staat dat er, en hoe kun je in het vervolg van het script bij deze argumenten komen?


    Succes, vragen natuurlijk nog steeds welkom!

  • Citaat

    Binnen MySQL bestaat er een functie om twee strings aan elkaar te plakken, hoe heet deze functie?


    CONCAT (in SQL heb je volgens mij || hiervoor)
    edit: aww, ik deed te lang over dit bericht... wouter was sneller =[


    Citaat

    Was is concreet het verschil tussen een object, en een class?


    volgens mij dat een class gedefineerd als class moet worden en functies kan hebben.
    al klopt dit niet helemaal met PHP 6 door closures.


    ik krijg echt heel erg de nijging het op te gaan zoeken om er zeker van te zijn :p

  • Wat betekent PHP?
    PHP: Hypertext Preprocessor

    Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 24.05.09 22:00:56:
    Update:


    Openstaande vragen:


    MySQL ondersteund een techniek om automatisch acties uit te voeren wanneer er op een tabel een actie wordt uitgevoerd, zoals UPDATE, INSERT en DELETE. Hoe noemt men z'n actie?
    Fout antwoord: Statement


    Welke library moet je includen om DS to DS verbindingen te kunnen maken?
    Fout antwoord: Ad-hoc wifi


    Java kent twee libraries om vensters (windows) mee te programmeren, welke zijn dat? (Je mag er ook een noemen.)


    Java klassen kennen vaak een main functie, standaard kent deze het volgende als argument(en):
    main(String args[])
    Waarom staat dat er, en hoe kun je in het vervolg van het script bij deze argumenten komen?
    Fout antwoord: De variabele die je bij het starten van de .exe kunt meegeven (Komt wel erg in de buurt)


    Was is concreet het verschil tussen een object, en een class?
    Antwoord darsstar te onvoorledig, daarnaast closures zijn iets heel anders (moest het wel even spieken hoor! Kende de term niet.)


    Beantwoorde vragen:
    Het MVC model bestaat hoofdzakelijk uit de onderdelen Models, Controllers en Viewers, maar er bestaat ook een onderdeel, die vooral bij het MVC model wordt toegevoegd, die zich bezighoud met het omzetten van URL's naar het juiste model, hoe heet dit onderdeel?
    Antwoord: Router


    AJAX staat voor Asynchronous Javascript And XML, maar XML is geen vereiste. Er bestaat een techniek die XML vervangd, en speciaal is ontwikkeld voor AJAX requests, hoe heet deze techniek?
    Antwoord: JSON


    Binnen MySQL bestaat er een functie om twee strings aan elkaar te plakken, hoe heet deze functie?
    Antwoord: CONCAT


    Wat betekent PHP?
    Antwoord: PHP: Hypertext Preprocessor


    VANAF NU OVERZICHT IN BEGINPOST.

  • Antwoord:Hypertext Preprocessor


    Juiste antwoord:Killingdevil


    Edit by Killingdevil:
    Sorry dat ik je even aanpas hoor.. Was er al vanuit gegaan dat het klopte, had ik eigenlijk niet moeten doen natuurlijk.:p Je vergeet zelf nu PHP in de afkorting, die hoort er bij in!

  • Citaat

    Wat zijn de meest resente hoofddoel functie van PHP/HTML?

    Websites maken. Zowel het uiterlijk als achter de schermen.


    Je vraagstelling is dankzij de foute spelling en formulering nogal wazig.

  • Offtopic:
    Ubermoeilijkste vraag die niet te googlen valt, wrm spel jij in je startpost linux verkeert XD ( als lunix :P )

    Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 25.05.09 16:14:53:
    Nu even een serieuze,
    Uit welke talen is een Linux OS nou geschreven ?
    Voor zover ik weet is de kernel iig gedaan doormiddel van bytes ( oftewel 0en en 1en.. )
    maar welke daaromheen ?
    verschilt dit per OS ?
    heeft linux een eigen programmeer taal ?
    of was het dat het gewoon een mix is van kernel met C++ ofzo ?
    Ik was dit laatst wel ergens tegengekomen maar daar kwamen een paar talen bij die ik nog nooit eerder had gezien.

    Koen, toppunt van zieligheid, ja dat heb je zelf begaan.
    Je komt er niet zomaar mee weg, je hoort nog van ons.
    Even a german had some form of respect for his enemy, even 65 years ago, this scumbag has none, making him the true evil.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!