• RS,
    Ja, maar verwacht je dan ook dat iemand hier z'n site op de eerste pagina van google krijgt als er al bijna 5 miljoen resultaten zijn?
    Ik denk het niet...

Tevens zeg ik niet dat Pokémon en Avatar zo real-life zijn.
    Maar dit is gewoon een spel wat netzoals GTA een beetje "grof" is in de zin van het stimuleert mensen om met een wapen op zak te lopen en iemand te vermoorden.
    Aangezien het in het spel ook kan en zo makkelijk is, waarom dan in real-life niet?

Maar ja, wat ik al zei, ieder z'n eigen ding en mening.
    Zolang je een spel maar niet gaat toepassen in de realiteit boeit het me niks.

Lars

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • He jongens, er is ook nog zoiets van gezond verstand. Als je wapens ziet en gebruikt in een spel, denken de meesten heus wel dat het niet nuttig is om ze in het echt te gebruiken. Eerder nog helpen video games frustraties te minderen.

• Dat is best mogelijk, als je er maar moeite voor doet, en dat doen de meesten hier niet ;)
    Ik zeg niet dat dat in 1 dag gebeurd is, maar als je er gewoon tijd en geld in steekt is het heus niet onmogelijk.

Dat een maffia spel jou stimuleert een mes op zak te nemen en jan en alleman dood te steken moet jij weten. Van een aantal letters en plaatjes op een webbrowser krijg ik nu niet echt zulk soort ideeën...

• Dat je van spellen agressief word is echt complete onzin mocht iemand dat nogmaals willen zeggen. Het is al bewezen dat het niet zo is.

Citaat van jessewillem

He jongens, er is ook nog zoiets van gezond verstand. Als je wapens ziet en gebruikt in een spel, denken de meesten heus wel dat het niet nuttig is om ze in het echt te gebruiken. Eerder nog helpen video games frustraties te minderen.

Mijn mentor zei dat ik door moest gaan met gamen nadat me pa vroeg aan hem (omdat ik redelijk wat game) of het enige invloed had :p Dat is pas mooi

• Niels, spellen kunnen juist vaak kalmeren. Ik ben soms wel eens gefrustreerd, dat geef ik toe, dan gaat GTA erbij mij wel in. Het werkt dan gewoon averechts, ik wordt er rustiger van, omdat ik me af kan reageren. Ik vind het ook niet gepast om in het echt iemand iets aan te doen, wanneer ik gefrusteerd ben. Dat wil ik niet en dat doe ik niet.

• Misschien is iets in de trend van platenbaas zijn wel cool. Je moet artiesten vinden, en dan deze populair zien te krijgen. Maar met als moeilijkheid dat als veel albums floppen, je bedrijf dood is. En dat de artiest niet verslaafd wordt of iets in die trend.

• Het idee van jessewillem heeft wel iets, maar persoonlijk zou ik er nog wat aan toevoegen.

Wanneer je pas begint heeft je karakter een aantal vaardigheden, waardoor je misschien niet goed bent als artiest, maar je bent dan wel goed als platenbaas.
    Zodat de speler een beetje zijn eigen weg moet opgaan en de juiste keuzes maken in het spel.

Artiesten moeten dan een platenbaas zoeken om zich te promoten, platenbazen moeten bedrijven in huren om concerten te organiseren.

Maar alles gebeurd wel door spelers, dus ook concerten worden georganiseerd door een speler, natuurlijk kan je het nog altijd veel verder uitbreiden.

Het publiek zijn dan gewoon NPC's.

Don\'t like me?
    Have a seat with the rest of the bitches waiting for me to give a fuck.

• Citaat van RS

Jij hebt dus zo te zien geen verstand van online marketing.
    Maffia games kunnen met een goede marketing zelfs tot de groep behoren die de meeste Nederlanders aantrekken. Kijk maar eens hoeveel er bijvoorbeeld op Google gezocht wordt op termen als 'maffia spel', 'criminals', noem maar op. Er zijn zelfs gamers die met een groepje vrienden proberen het ene maffia spel na het andere te veroveren. Die zullen dus erg vaak online te zien zijn.

Natuurlijk moet je wel beter proberen te zijn dan andere spellen, maar daar heeft Flash echt niks mee te maken.

Maffia spellen zijn echt niet "uit"..
    Er zijn gewoon teveel power spellen , maak eens iets mooi van de vendetta source , gegarandeerd spelers op je spel..
    Gisteren heb ik mijn spel online gegooid , ik zei het tegen wat vrienden enzo en nu zijn er al meer dan 60 leden en 45 ervan spelen actief en doneren af en toe..

• Zal inderdaad ook even een ontopic idee brengen :)

Heb m'n broer (die ook een beetje PHP kan, hoewel hij liever met Java bezig is) vorig jaar het idee gebracht om een piratenspel te maken. Dit is jammer genoeg niet volledig tot uitvoering gekomen.

Het is in dit spel de bedoeling om je eigen schip te krijgen, die kun je kopen, maar ook zelf bouwen. Daar heb je veel timmerlieden, maar ook hout, spijkers en hamers voor nodig. Daar heb je houthakkers en smeden (die ook weer zwaarden en (kanons)kogels kunnen smeden) voor nodig. Het bouwen van je eigen schip zal uiteindelijk goedkoper zijn, maar duurt langer dan wanneer je één koopt.

Als je eenmaal je eigen schip hebt, kun je daar kanonnen in zetten. Ook die kun je weer kopen of zelf laten maken. Per schip heb je een beperkt aantal kanonnen die daarin passen, en dus een beperkt maximum rang van dat schip.

Met je schip kun je weer andere schepen kapen of vernietigen. Voor het kapen van een schip heb je ook piraten nodig, voor het vernietigen van een schip van een andere speler heb je alleen kanonnen en de bijbehorende kogels nodig.

Ook dacht ik aan mogelijkheden munten van je schepen in kisten te kunnen stoppen en die te begraven, zodat als je schip gekaapt wordt niet al het geld dat aanwezig is op dat schip meteen naar de kaper gaat, maar alleen een kopie van de schatkaart, zodat als jij de kist met een ander schip eerder opgraaft dan hij, je geld veilig is.

Verder kun je nog leuke minigames in je spel stoppen, zoals dobbelen, kaartspelen, et cetera.

Succes toegewenst voor degene die zoiets wil ontwikkelen!

• Ik denk juist dat er geen 'rage' moet komen, iedereen moet eens zijn eigen ideeën bedenken en uitwerken. Het is veel leuker als er een breder scala aan onderwerpen is, dan enkel maffia.

Momenteel ben ik zelf weer begonnen aan mijn maffiaspel. Maar wanneer dit een succes wordt en ik een nieuwe game ga maken, zal het onderwerp zeker anders zijn. ;) Het is overigens geen criminals game, en zelf vind ik dat we er toch heel wat unieke dingen in hebben zitten.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!