Koen?

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Tja dat is toch niet de fout van criminalspoint...
    Ze kunnen toch niet elke source gaan nakijken of deze legaal is soms moet je daar serieus wat moeite voor doen en bovendien is het dan de plaatser die de schuldige is
    want jullie verwachten (zo staat het denk ik toch in de disclaimer) dat deze source ook altijd legaal is.


    Maar verder ik duim voor jullie

  • Wanneer komt de rechtzaak en in welke rechtbank komt hij? Wij als CP komen dan allemaal even bij de rechtbank bij zitten als emotionele steun:P Maargoed succes met de rechtzaak. Als ik me niet vergis hebben mensen van CP meegeholpen aan deze source en hebben hier nooit geld van gezien? Dit zou je ook als mooi bewijs kunnen gebruiken..

  • Laten we dan maar even de bal in het midden gooien.
    Ik ben degene die Koen verantwoordelijk heb gesteld voor deze download. Ook Dominic is in eerste instantie aangeschreven omdat hij volgens whois (en daardoor door de wet) als eigenaar is aangeschreven.


    De download is volgens de zeggen van Koen (schriftelijk) geplaatst door zijn eigen medewerker Terrorsheep. Kortom zoals Koen stelt is zijn eigen crew verantwoordelijk voor het plaatsen van deze link/download. Ik moest Terrorsheep maar aansprakelijk stellen volgens Koen.




    OM even het wettelijke erbij te halen. Koen kan wel mooi roepen dat hij bewijzen heeft en etc.
    Echter het is vastgelegd in de wet dat men geen links of downloads mag verspreiden naar illegale content. Tevens is een webmaster ten allen tijde verantwoordelijk voor de inhoud van zijn website. Heeft deze webmaster niet de kennis of mogelijkheden om de inhoud te controleren moet hij simpelweg niet een dergelijke website beginnen.


    Er zijn al verschillende websites offline gehaald door de rechter vanwege zulke zaken. met geldboetes en gevangenisstraf tot slot.


    Ik handel dus zoals de wet voorschrijft en niet anders.


    Ook op internet zijn er zeer veel wetgevingen waar vele hier blijkbaar niet vanaf weten.


    Voorbeeld: Jij hebt een forum, waar iemand zwart word gemaakt.
    Jij verwijderd dat niet, en ook niet op verzoek. Dan kan degene die zwart gemaakt word naar de rechter gaan en de eigenaar van forum laten veroordelen.


    Dat K Rens nu zijn rol weglegt hadden we wel verwacht. Hij tracht ons inzien de schuld te verleggen naar de oude eigenaar Dominic.


    Ook heeft Koen voorgesteld om dit op een andere manier te regelen waarop ik persoonlijk heb aangegeven dat hij met een voorstel mag komen. Ook met Dominic en zijn broer heb ik de laatste dagen contact gehad zowel schriftelijk als telefonisch en dit gaat allemaal gewoon normaal en zonder druk.


    Ik ben de eigenaar van PWYL en heb een beperkte versie ter beschikking gesteld als gratis download.(hier kunnen o.a max 2000 leden in en veel minder opties)


    De full deluxe versie is nooit opensource gegaan!
    Targetpay heeft de beperkte versie gekregen van ons door de samenwerking met hun.


    Dus als slot: Dat Koen zich hier terugtrekt vind ik erg vreemd en eigenaardig aangezien hij ondanks zijn crew verlating alsnog eigenaar is.


    Koen heeft hele andere woorden naar ons toe en stelt zelfs voor om de dingen te regelen zonder dat hij moet betalen.
    Deze optie heb ik tot heden ook opengelaten en ik laat hem zelf met een voorstel komen.


    Dus dat er een rechtzaak komt (of niet) zal niet aan ons liggen maar aan de houding die Koen zal aannemen.


    Hopelijk word het nu wat duidelijker.

  • Ik vind dat jij er niet zo'n drama van moet maken met je rechtzaak. Criminals is bagger en er zijn er ******** van! Wie kan het schelen dat iemand jou source gebruikt, NIEMAND behalve jezelf. (bijna) Alle sources zijn zowat opensoure, een rechtzaak lijkt me volkomen onnodig, alleen de link verwijderen vind ik al meer dan genoeg en een excuus is ook wel op zijn plaats.


    Ik zou gewoon stoppen met waar je ook denkt bezig te zijn en het er gewoon bij laten, de link is verwijderd en je kan altijd nagaan wie het nog heeft gedownload.

  • Diverselab:


    In ieder geval bedankt voor je reactie.
    Jammer dat het in dit topic al weer alleen maar over het uiterste gaat: Een rechtszaak. Tot nu toe is dit nog nooit voorgekomen met een source die gebaseerd is op Criminals (in welke vorm dan ook, zowel gewoonweg de source uitgebreid, of herscript). Ik ga er ook niet vanuit dat dat deze keer wel zal gebeuren, maar ben het wel met je eens dat je voorledig in je recht staat de source van CP af te halen.


    Er wordt hier nog meer geroddeld over rechtszaken dan in Volendam over Jan Smit en Yolanthe.


    Hopelijk wordt dit gewoon netjes onderling opgelost, ik ga daar eigenlijk ook wel vanuit.

  • Wij gaan nooit direct uit van een rechtzaak, Ook nu niet maar dat is niet enkel aan ons maar ook de opstelling en houding van de aangeschrevenen.


    Dat van de rechtzaken word hier aangehaald door derden die er niet eens bij betrokken zijn.


    Ik heb bv met Dominic en zijn broer al meerdere malen telefonisch contact gehad. En verloopt gewoon goed.


    Echter als dan Koen netjes tegenover mij doet en gratis advertentie ruimte aanbied om de zaak te laten vallen maar langs de andere kant stoer praat tegen zijn vrienden "diverselab kan mij niets maken" dan krijg ik wel mijn twijfels.

  • Diverselab
    van wie heb jij eigelijk de rechte van pwyl gekocht.
    terrorsheep heeft namelijk de source te download gezet van pcconnect en omdat hij daar werkte is aan hem dan ook alle rechten gegeven dus ook het recht om hier te download te zetten.


    Edit by TerrorSheep: Hier wil ik even op ingaan. De source die ik ten download heb gezet was die van TargetPay, de source waar ik grote stukken van heb gescript en nooit geld van heb gezien kan ik niet vrijgeven uit wraak aangezien de rechten zijn doorverkocht aan Diverselab en hun waarschijnlijk ook al veel op hun dak hebben gekregen van alle opgelichte mensen.


    Ik kan nu ook moeilijk gaan doen omdat veel scripts van mij in die source zitten die Diverselab verkoopt maar doe ik dat? Neen. Het is niet de schuld van DIverselab dat ik en nog vele andere mensen zijn opgelicht.

  • "Echter als dan Koen netjes tegenover mij doet en gratis advertentie ruimte aanbied om de zaak te laten vallen maar langs de andere kant stoer praat tegen zijn vrienden "diverselab kan mij niets maken" dan krijg ik wel mijn twijfels."
    Het klinkt meer dat jij naar die richting toe gaat. Jij dwingt hem nu om iets te doen wat hij niet wil en dat gaat volgens mij ook een beetje ver.


    Lees tevens rickvb's reactie!

  • Diverselab gast


    In het reglement staat dat er geen illegale sources op de site geplaatst mogen worden. Koen heeft waarschijnlijk al dat hij niet wist dat de source illegaal was dus hoe kan hij er dan rekening mee gehouden hebben. Volgens mij heb je ook geen poot om op te staan als ik zo naar dit gebeuren kijk.

  • Zolang in de disclaimer staat dat de eigenaar niet verantwoordelijk is voor de scripts van derde die op de site worden gezet. Kan Koen niet schuldig bevonden worden.
    Een redelijk ervaren bedrijf als diverselab moet dat onderhant wel weten.


    Ooit een keer gehoort bij de rijdende rechter

    PHP | SQL | JavaScript | jQuery | Ajax | Linux | CentOS | Windows | Mac OSX | C# | ASP.NET MVC3| HTML | CSS

  • Maikel, dat is niet helemaal waar. Ik mag dus een site opzetten (warez bijvoorbeeld) en dan zet ik in de disclaimer dat ik niet verantwoordelijk ben voor wat de leden er op zetten. Nou dat denk ik dus niet hé! Anders waren alle warez site's legaal en dat is nou niet het geval..

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!