OSmaffia.nl

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Citaat

- Welke source nemen we exact als basis

Daar begint de fout al... Wellicht is het beter om gewoon géén bestaande source te gebruiken, maar gewoon origineel zijn en écht vanaf 0 beginnen, zoals ik met FBIwars.nl heb gedaan?

• Dat probeer ik ze ook bij te brengen. Begin gewoon eerst met de basis, zoals de rode criminals script. En daarna met de verschillende opties. Ik raad aan om dat modulair te maken, omdat niet iedereen dezelfde opties wil, en sommigen willen ook nog wel opties toevoegen. Zo heb ik mijn script ook vanaf 0 opgebouwd.

• Het lijkt mij dat we gewoon vanaf 0 beginnen we hoeven ook niet perse het hele maffia concept over te nemen. Gewoon een eigen style maffiagame kan ook.

Ik stel voor dat we gewoon PHP5 nemen met mysqli database. SVN server eigenlijk nog nooit mee gewerkt maar moeten natuurlijk dan geen grapjassen zitten die alles veranderen.

[offtopic] mrmike ga even iemand anders pesten, je hoeft niet zo verwijtend te doen alsof ik nooit projecten afmaak..[/offtopic]

• Stan weet je wat het doel is van een SVN server, dat iedere bewerking apart wordt opgeslagen, zodat je oude versies terug kunt vinden van een bestand, als er iemand aan heeft zitten rommelen.

• Het lijkt mij dat mensen dan eerst door een soort van intake procedure moeten.

Laat zien wat je kunt.

Kun je:

Scripten volgens de regels.
    Net en overzichtelijk scripten.
    Is het zaakie veilig.
    Weet je ?berhaupt waar je aan begint.

En nog een tipje. Werk niet teveel met table's, en gebruik nooit, maar dan ook echt nooit short tags (<? e.d.).

Blijft het snel.

Gegroet.

• <? ?> heb je gelijk in Linkforsoad, deze worden niet op alle hosts ondersteund, en toch kom ik ze tegen bij criminal sources. Verder moet je eerst met de functies beginnen, dan pas de layout.

En ook raad ik het aan het plan modulair aan te pakken, anders blijft het een criminal script.

• Jannick
    Dat is wel logisch voor iedereen. Hoe wil je de functies anders werkend krijgen zonder plannen over use-cases en db ontwerp.

Verder raad ik een DB abstractie laag aan, want de toekomst van MySQL hangt ook op een zijden draadje. Verder natuurlijk ook gewoon voor database vrijheid.

• jessewillem & Linkforsoad,

De ?> tag is een gewone tag, netzoals de <? tag.
    Het probleem zit erin, dat niet elke host de <? tag heeft ondersteund.
    Daarom kan je beter <?php als opentag gebruiken.
    Maar: Een goede host heeft het gewoon aanstaan ;)

Verder nog wat:
    1) Variabelen ALTIJD BUITEN de quotes (MySQL, echo(); etc.)
    2) Gebruik mysql_real_escape_string(); EN strip_tags(); bij elke input. Dit checkt op html / mysql & php injections.
    3) Probeer de code zo kort mogelijk te houden. (functions, while();, for();, foreach();).

Verder wens ik jullie veel plezier ;)

Lars

• Citaat van jessewillem

<? ?> heb je gelijk in Linkforsoad, deze worden niet op alle hosts ondersteund, en toch kom ik ze tegen bij criminal sources.

Dat is een van de problemen ja, maar toch accepteren veel meer webhosters ze tegenwoordig wel. Maar bijvoorbeeld XML accepteerd ook <? ipv <?xml, en zo zijn er nog een aantal plekken, wat ook weer voor verwarring kan zorgen. Je werkt met meerdere mensen met hun eigen systeem van doen en functioneren, dus je moet zo goed en duidelijk mogelijk werken, ook als dat wat extra tijd kost.

• Citaat van Extreme

Pas op wat je zegt he 10 t/m 18 jaar. Ben zelf 19 maar toen ik jonger was wist ik al veel over PHP en programmeerde in OOP.

Je moet wel op je tellen passen!

Ik weet niet waar jij op uit bent, Maar dit was algemeen dat jij dit persoonlijk op pakt is jou pakkie aan niet de mijne.

Back ontopic. Vind het een goede idee van K.Rens. Met de SVN.

Gr Mike

• @Lars quote uit mijn post hiervoor,
    "<? ?> heb je gelijk in Linkforsoad, deze worden niet op alle hosts ondersteund, en toch kom ik ze tegen bij criminal sources"

Verder heb ik het gedonder wel geweten van noscript. Strip_tags doet echt wonderen.

En over het zo kort mogelijk houden, dan werk je met joins in de query natuurlijk.

En de code moet immers zo snel mogelijk zijn, dus SELECT * raad ik ook af. Vooral voor het aantal leden, waarom heb je daar alle kolommen voor nodig.

• jessewillem Oh nee, lang niet voor iedereen. Ik heb de doodzonde begaan om zonder enige voorkennis aan http://www.FBIwars.nl te beginnen, of überhaupt voorbereiding, met als gevolg dat je vaak dingen weer moet veranderen. Ik denk dat dat ook de oorzaak is dat er zonder al te veel voorbereidingen en documentatie is begonnen aan OSVendetta.

• Citaat van larsisgoed9

De ?> tag is een gewone tag, netzoals de <? tag.
    Het probleem zit erin, dat niet elke host de <? tag heeft ondersteund.

Ik zeg ook niet dat het geen gewone tag is. Het kan alleen verwarrend zijn en er zijn hosters die ze niet vreten.

• Jannick Ik wist eerst ook niks van hoe ik een criminal moest maken "from scratch". Maar met veel doorzettingsvermogen lukt het wel, en achteraf heb ik er veel van geleerd. Natuurlijk wist ik wel hoe ik CMS'en en Forum's scripten.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!