België verbod op boerka

• Citaat van Gunpower

Als dit in nederland gebeurt ga ik in hongerstakeing ofzo oof een aanslag plegen

Dan mag je al beginnen, de boerka is al een tijdje verboden in Nederland.

• Citaat van Gunpower

Als dit in nederland gebeurt ga ik in hongerstakeing ofzo oof een aanslag plegen

Als je er problemen mee hebt verhuis je toch naar een ander land? Ga daar maar aanslagen plegen ;)

• Citaat

Eerste keer dat ik er als Belg van hoor...
    We hebben niet eens een "lagerhuis"?

"het kabinet van demissionair premier Yves Leterme"
    En wat is een demissionair?

Dan ben je niet helemaal op de hoogte van de politiek? Een demissionair kabinet in Nederland houdt een kabinet in dat eigenlijk al gevallen is, maar nog door regeert totdat de nieuwe verkiezingen verstreken zijn. In Belgi? zal de betekenis van demissionair niet veel anders zijn...

Wat betreft jullie 'lagerhuis':
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Lagerhuis_(politiek)

En wat betreft de boerka's
    Ik ben het er mee eens dat boerka's niet moeten kunnen. Tenslotte verbergen boerka's iemands identiteit, wat niet in de westerse cultuur thuis hoort. Mij hoor je niet klagen over hoofddoekjes, maar boerka's zijn toch wel iets anders.

Daarbij vind ik boerka's niet in het straatbeeld passen. Op straat horen mensen te lopen. En geen gesluierde gedaantes.

• Citaat van Gunpower

Goed, en mensen zoals jou zouden ze moeten opsluiten of gewoon terug naar hun land sturen.

Wat jij doet is pure chantage, en als er dan een hongerstaker dood gaat is het de fout van de regering omdat ze niks gedaan hadden.
    BELACHELIJK!

Don\'t like me?
    Have a seat with the rest of the bitches waiting for me to give a fuck.

• Ik vind dit een goede wet...

Wij belgen moeten ons altijd aanpassen aan verschillende culturen en nationaliteiten in ons land.
    Indien zij hier niet tegen kunnen dat ze gewoon in hun land blijven dan! Daar kunnen ze boeren wat ze willen...

Dit is misschien crue gezegd maar het is puur de waarheid als je in Brussel rond kijkt zie je niet anders dan buitenlanders bijna geen belg meer te bekennen!?! 8-)

:cheer:

• Citaat van Gunpower

Ik ben het helemaal eens met het verbieden van een boerka. Als je in België/Nederland gaat wonen dan pas je je ook aan aan hun regels.

En niemand mag racistisch zijn, maar je mag wel een aanslag plegen als iets niet naar je zin is?

• De wet is eigelijk een beetje overdreven. Het moet meer om het principe gaan. Je komt in een land zoals Nederland en Belgie en je komt terecht in een nieuwe cultuur. Ofwel je past je aan aan de leefomgeving daar.

En hier vinden wij (Natuurlijk niet iedereen) dat een boerka dragen niet kan, je gezicht moet zichbaar zijn. Ik zou het in ieder geval niet pretig vinden om met een flink stuk stof en 2 ogen moet te praten.
    Tevens is het in Nederland ook niet toegestaan om met een bivak muts rond te lopen. Waarom zou een boerka wel mogen als gezichtsbedekking en een bivakmuts dan niet?

Nog een zo'n voorbeeld Moskeeen schieten hier uit de grond vind ik persoonlijk niet bevorderend voor het straatbeeld maar in bijvoorbeeld turkije mogen wij geen kerk bouwen. Waarom mogen hier dan wel Moskeeen? Iedereen is toch gelijk wij moeten daar toch ook gewoon een kerk kunnen bouwen?

Het moet volgends mij dus gewoon zo zijn iedereen moet wel kunnen doen wat hij zij wil doen. Maar komt er iemand naar nederland pas je dan aan de cultuur van het land aan. Als ik naar turkeij ga of ergens anders zal ik me toch ook aanpassen aan die cultuur. Of in ieder geval mezelf niet raar in de ogen van de bevolking die er woont te vertonen

• Wat -Maikel zegt is misschien bot gezegd maar wat er staat klopt 100%. En uhh, nog over dat aanslag gedoe van die kerel, dat is toch bluf. En als je in Nederland of België te klagen hebt, rot dan meteen op uit het land als je het niet goed genoeg vind.

Citaat van Jellev2

Als je er problemen mee hebt verhuis je toch naar een ander land? Ga daar maar aanslagen plegen ;)

Waarschijnlijk zijn die er al niet meer nodig...

• jgdonleach
    Niet in welke termen jij ze brengt, hun geloof is anders dan die van ons.
    Mochten ze hier willen wonen moeten ze zich wel aanpassen inderdaad.

Dat het niet heilig zou zijn is onzin, ieder zijn/haar geloofs overtuiging.

• Helemaal mee eens.
    Wij moeten ons ook aanpassen in andere landen naar die wetgeving.
    Doe dit dan ook in ons land

- boerka af
    Waarom dit is om diegene te identificeren.
    Zo schrik je niet als er eens een verdacht persoon achter je staat.
    Ben je gelovig doe dit dan lekker binnenshuis maar niet buiten.

- Nederlands Praten
    Zo kan iedereen die een nederlands identiteit heeft het verstaan.
    Daarom ben ik het ook eens met sommige standpunten van geert wilders.

• Hmm kijk Geert Wilders helpt totaal niet om de straat veiliger te maken. Door zijn uitspraken word nederland onveiliger. Kijk naar gister hoe gespannen 4 mei was voor aanslagen. Één gil was genoeg om iedereen in paniek te laten raken.

Maar ik vind dat hele boerka gebeuren slecht. Laat die vrouwen in hun waarde en laat ze een hoofddoekje dragen. Want is ons wetboek nu een handleiding van normen en waarde of is het een dresscode?

• @Stan
    Onzin, je moet herkenbaar zijn wij mogen ook niet met een pet op in de klas zitten of op de foto.

Geert Wilders heeft niks met 4 mei te maken, voor het geval je het niet wist het was een Nederlander.

Wordt dat gekrent om Geert Wilders keertje zat alles is zijn schuld onderhand.

Het is geen dresscode we moeten herkenbaar zijn, een boerka gaat daarbij niet helpen.
    Zou hetzelfde zijn als ik met een dekbed overtrek over me hoofd voor je ga staan, gok maar wie ik ben.

PVV wil trouwens wel meer dan alleen integratie beleid, maar daar kijken jullie niet naar.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!