België verbod op boerka

• Het Belgische lagerhuis heeft een wet goedgekeurd die het dragen van een boerka in het openbaar verbiedt. Een snelle goedkeuring van de wet door de senaat lijkt echter plotseling onzeker.

Christendemocraten en Liberalen in de Senaat zetten donderdag vraagtekens bij de formulering van de wet. In de wet staat dat niemand in het openbaar mag verschijnen 'met het gezicht volledig of deels bedekt'.

Door de val van het kabinet van demissionair premier Yves Leterme vorige week kan de goedkeuring van de wet bovendien nog meer vertraging oplopen.

bron: http://frontpage.fok.nl

Vinden jullie hiervan?

Graag wel netjes houden, geen racisme in welke vorm dan ook.
    Het is een discussie en geen oorlog naar elkaar toe.
    Respecteer iemand zijn mening, maar onderbouw hem wel indien je commentaar hebt.

Hopelijk blijft het topic netjes :cheer:

• Ik vind het wel goed. Je weet nooit wie er onder die boerka zit. Af en toe toch wel eng als je je omdraait en er staat iemand waar je niet eens zijn/haar ogen van kan zien.

• Ik vind dit eingelijk wel kunnen als je in iemand anders land leeft gewoon aan diegenes regels houden, zo niet zoek dan een land waar het wel mag en geniet daar dan van!
    In sommige landen is het ook verboden kerken te hebben dusja!

• @Ferhatje, dus onze cultuur telt niet meer mee?

Wij dragen geen hoofddoeken, dat is iets wat we doen in onze cultuur, en nu is er een verbod op, ook een deel van onze cultuur.

We leven hier nog altijd in belgie, is het dan niet meer dan normaal dat je ook maar een klein beetje moeite gaat doen om je aan te passen aan onze cultuur?

Don\'t like me?
    Have a seat with the rest of the bitches waiting for me to give a fuck.

• ik denk dat deze goede onder basis geeft voor het weren van mensen in winkels. je hoort misschien niet vaak. maar er zijn vele mensen die deze boerka misbruiken. om bv dingen te stelen.

je mag al jaren mensen met bivak weren uit je winkel. maar mensen met een boerka mag je weer niet weren. maar deze wordt ook vaak genoeg misbruikt.

• @Ferhatje, ik vind dat ook, maar persoonlijk vind ik het totaal niet prettig om tegen iemand te praten waarvan ik zijn gezicht niet kan zien.

Het gezicht toont alle emoties van die mens, nogal lastig als je ze niet kan waarnemen.

Don\'t like me?
    Have a seat with the rest of the bitches waiting for me to give a fuck.

• We zijn multicultureel dat kunnen we accepteren of we kunnen allemaal gaan zeiken op de allochtonen. Ik denk dat je met het laatste het minst op schiet. Als je die mensen positief benaderd zullen ze ook meer moeite in het land stoppen en zal de werkloosheid dalen. Dat is erg goed als we de vergrijzing tegen willen gaan. En dan hoeven wij niet tot ons 75ste te werken.

• ik vindt het wel goed zo zouden ze ook in nederland moeten doen. want stel je voor op school zijn petjes enzo verboden ( hun mogen die dingen op ) of vaak zie je dat ze erook misbruik mee maken om dingen niet te hoeven doen. ik bedoel dit niet voor iedereen met een boerka.

• Ferhatje, ik vind dat je ook weer wel gelijk hebt hoor. Maar, er komen wijken waar al die mensen bij elkaar komen wonen. Dat is best wel jammer. Eigenlijk moeten die 2 "groepen" door elkaar gaan wonen. Maarja, dat zal toch nooit komen.

• Citaat van Cruelty

Ferhatje, ik vind dat je ook weer wel gelijk hebt hoor. Maar, er komen wijken waar al die mensen bij elkaar komen wonen. Dat is best wel jammer. Eigenlijk moeten die 2 "groepen" door elkaar gaan wonen. Maarja, dat zal toch nooit komen.

waarom zou dat moeten?

• Wie in Frankrijk een vrouw dwingt een boerka of een nikab te dragen, kan een gevangenisstraf van een jaar en een boete van 15.000 euro krijgen. Een vrouw die zo'n kledingstuk draagt, dat vrijwel het gehele gezicht bedekt, loopt het risico dat ze een boete van 150 euro moet betalen.

Dat staat volgens de krant Le Figaro in een wetsvoorstel van de Franse regering, dat in juli bij het parlement wordt ingediend. "Niemand mag in het openbaar kleren dragen die erop gezicht zijn het gezicht te bedekken", staat in het wetsvoorstel. Vrouwen die een nikab of boerka dragen, riskeren niet alleen een boete. Zij kunnen ook worden gedwongen een cursus te volgen waarin hen wordt bijgebracht waarom in Frankrijk het verhullen van het gezicht ongewenst is.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!