PC steeds slechter

• Ik heb een groot probleem met mijn PC.

Mijn PC werkte een paar dagen geleden nog perfect, maar doet het steeds slechter. Zo werkt er elke dag 1 programma minder, en wordt mijn PC steeds slomer. Ik heb een dure, en goeie PC waar ik nog nooit problemen mee heb gehad tot een paar dagen geleden dus.

Momenteel runt mijn PC Windows Vista Home Premium SP2. Zoals ik al zei krijg ik elke dag weer een ander programma dat niet meer werkt, en gaat mijn PC steeds slomer. Systeemherstel heeft niet geholpen, en momenteel maak ik een virusscan met Norton Antivirus (pas geïnstalleerd), maar tot nu toe geen virussen gevonden. Wie o wie kan me helpen, want alles wat ik nodg hebt werkt niet meer! Opnieuw installeren wil ik zeker niet.

• Teveel bestanden en programma's zei ik net, en ik heb ook veel belangrijke drivers geïnstalleerd. Als je geen oplossing weet moet je ook niet reageren, ik heb al gemeld dat ik niet opnieuw wil installeren dus kom dan ook niet met die oplossing.

• Heb je de afgelopen dagen nog iets gedownload/geinstalleerd waar het misschien aan heeft kunnen liggen?

Ook raad ik aan malware antibyte te downloaden (is gratis).
    Deze haald zo goed als alle malware en spyware eruit :)

Verder zou je tijdelijke bestanden kunnen verwijderen.
    (Ccleaner)

Een registerscan doen.
    (Ccleaner, regdoctor en dergelijke)

Schrijf Defragmantatie.
    (Windows heeft dit zelf)

Mocht het niet helpen kun je ook nog een systeemherstel doen voor de computer raar deed.

Je bent wel alle bestanden kwijt die na het herstelpunt aangemaakt is erbij zijn gekomen.
    Maar niet alles dus :)

• [offtopic] pekelterror Dit staat in zijn topic:

Citaat

Systeemherstel heeft niet geholpen

[/offtopic]

Je moet nagaan of je wat hebt gedownload of hebt geinstalleerd waarna hij raar is gaan doen. En dit programmatje verwijderen.

• Citaat van TaskForce

Teveel bestanden en programma's zei ik net, en ik heb ook veel belangrijke drivers geïnstalleerd. Als je geen oplossing weet moet je ook niet reageren, ik heb al gemeld dat ik niet opnieuw wil installeren dus kom dan ook niet met die oplossing.

Doe alsjeblieft normaal tegen de andere leden hier die je alleen maar proberen te helpen.

Gebruik Smidfraudfix of Combofix eens. Zoek ze zelf maar op Google aangezien je toch zo sociaal en goed bent ingesteld.

• Citaat van Niels

Een heuristic scanner wel maar goed.

Waar wedden we om;)

Dat zelfs dat niet werkt dan;). Dan is het namelijk niet FUD.

Avira heeft dat bijv, Avira is wel irritant als je in de blackhat wereldje zit maar die is zelfs nog te omzeilen

• Citaat van vergeten

Waar wedden we om;)

Dat zelfs dat niet werkt dan;). Dan is het namelijk niet FUD.

Avira heeft dat bijv, Avira is wel irritant als je in de blackhat wereldje zit maar die is zelfs nog te omzeilen

Als je nou eerst eens Nederlands gaat leren inplaats van deze onzin. Natuurlijk zijn er enkele crypters/packers die nog niet ontdekt worden omdat ze te weinig worden gebruikt maar dat neemt niet weg dat FUD altijd de zekerheid geeft dat het programma niet gedetecteerd zal worden door een anti virus programma. Je hebt bij sommige virusscanners al dat ze gaan trippen als een bestand gepacked is dus de fantasie van jou is jammerlijk nog geen pure waarheid. Tevens geloof ik niet bepaald dat jij jezelf BlackHat mag noemen.

• Citaat van Niels

Als je nou eerst eens Nederlands gaat leren inplaats van deze onzin. Natuurlijk zijn er enkele crypters/packers die nog niet ontdekt worden omdat ze te weinig worden gebruikt maar dat neemt niet weg dat FUD altijd de zekerheid geeft dat het programma niet gedetecteerd zal worden door een anti virus programma. Je hebt bij sommige virusscanners al dat ze gaan trippen als een bestand gepacked is dus de fantasie van jou is jammerlijk nog geen pure waarheid. Tevens geloof ik niet bepaald dat jij jezelf BlackHat mag noemen.

Jouw volwassen opmerkingen zijn echt van hoog niveau.

Ten eerste, heb ik gezegd dat ik in een blackhat wereldje zit? Mmmm nee, dus ik denk dat je eerst zelf commentaar mag geven op je Nederlands.
    Daarnaast jou stellingen kloppen totaal niet, mensen gebruiken een crypter juist zodat geen enkele "anti-virus, anri-malware enz enz." gaat trippen. Ja als je 10 jaar oude crypter gebruikt ja dan ziet hij het als een crypted file wegens dat de stub dan detected is;)

Zeker dat jij dus beweert dat bepaalde AV's dus altijd flippen omdat ze "crypted" zijn (jij noemt het packed, vage benaming maar goed ik zal voor mij gemak het een crypted file noemen).

Grappige is dat jij dus stellingen maakt terwijl JIJ juist 0,0 verstand hebt van deze dingen. Skiddie praatjes hou je maar mooi voor jezelf.

• Mensen gebruiken crypters dan wel zodat AV's ze niet detecteren, maar sommige crypters worden wel gezien door virusscanners met heuristic scanners.

Alle crypters die vrijgegeven zijn aan hackforums zijn detected,
    die zogenaamde Blackhat community speelt zich niet af op deze forums waren script kiddies als jij kunnen komen en er voor zorgen dat (Bijv.) crypters detected worden.

Crypted en packed is iets anders,
    als je een file crypt probeer je ervoor te zorgen dat AV's je file niet detecteren.
    Packers zorgen ervoor dat mensen niet zomaar dingen aan je programma kunnen reversen.

Dat jij mensen skiddie noemt zal dus betekenen dat jij je eigen Crypter met unieke stub kan coden?(Niet van een scriptkiddie forum dus.)
    Zodra jij dat kan stuur mij dan meer een pm met een gecrypt virus.

• download hitman pro en zoek op trojan horeses..

deze zijn hier vaak de oorzaak van. De meeste scanners zien ze niet want ze komen in bestanden van windows. (eerst ziet hij ze en je verwijdert ze) deze worden steeds meer bestanden die besmet zijn.

Back up je pc snel want het zal dan nou ook niet lang meer duren voordat hij niet meer opstart.

Opnieuw installeren is de enige echte werkende oplossing.

Succes :cheer:

• Het hoeft niet persee en virus te zijn en wat zou de virus coder er aan hebben zijn pc niet meer op te laten starten?

-Defragmenteren
    -nutteloze programmas verwijderen
    -Msconfig
    -Ram upgraden
    enz.

• Probeer gamebooster uit want die sluit alle achtergrond programma's die eigenlijk nutteloos zijn. Als die dan sneller wordt dan ligt het aan al jou programmas die aan staan op het achtergrond.

Als dat niet werkt doe een volledig virusscan en als dat niet werkt zet al je bestanden op een ander partitie en installeer windows opnieuw.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!