• Ik krijg binnenkort van paps een nieuwe computer, Dus heb ik een vraagje:


    Ik wileen snelle computer, waar ik bestanden als PhotoShop CS5 op kan zetten.


    Wat zal ik kiezen:


    Mac of windows?
    als je voor Windows bent: vista, xp of of Windows 7?
    Als je voor Mac bent: gewoon of Pro?


    Enkele voorbeelden?


    Wat vinden jullie?


    Gr.

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Je moet gewoon kijken, als jij gewend bent aan windows werkt windows makelijker, als jij mac gewend bent werkt mac makelijker..


    Ik ben alleen wel van mening dat als je mac leert kennen het wel een beter systeem is voor designen en scripten ;) Als je ook wilt kunnen gamen moet je zowiezo voor windows kiezen aangezien en nauwelijks games voor mac zijn ;)

  • Als je echt gaat designen bijv met Photoshop cs5, is bijvoorbeeld een Core i7 echt geen overbodige luxe.


    Denk hierbij aan minimaal i7 920 (dus de 4 cores / 8 threads)


    Maar ja zoals mensen zeggen ligt puur aan wat je gewend bent. Ik gebruik Windows, 1 veel meer software voor, 2 ik weet hoe het werkt en wat ik ermee kan, 3 ik weet zeker dat al me hardware goed opdraait, 4 ik hou wel van gamen zo af en toe:)


    Ik zou als je voor Windows gaat voor een 64-bit Windows 7 gaan, aangezien 64-bit zeker voor photoshop oa betere prestaties aflevert.


    6GB is dan wel minimaal (3GB is absoluut niet aan te raden), aangezien je werkt met tri-channel (dus moet 3 geheugen kaartjes in zitten voor beste prestaties). In ieder geval als je voor i7 920+ gaat. De andere i(x) <900 werken met dual channel en 4 cores zonder HT en dual cores met HT.


    Ik heb laatst me systeem geupgrade naar 1366 socket systeem, nou ben erg tevreden erover:) (hoewel me vorige systeem maar jaartje oud was...) Heb echter wel dure geheugen (Dominator GT) gekocht. Reken maar op voor mobo+proc+geheugen dat je rond 700 a 800 euro kwijt bent voor goed systeem. Aangezien elk onderdeel wel rond 250 euro ligt. Ligt ook aan wat voor DDR3 geheugen je haalt, ik adviseer je iig Dominator serie te halen, heb je meer dan GT serie ervan;) OCZ zuigt erg, veel gaat RMA of werkt niet goed met je moederbord(was ik dus 1 van) en krijg je hele tijd BSOD.


    Zo genoeg uitleg gegeven:P

  • Je kunt ook hackintosh nemen dat is dat je met dualboten werkt je start je pc op en je kan kiezen op je mac of windhoos wil opstarten dus bv wil je gamen start windows op , wil je designen neem mac .

    William Vanhollebeke // Webdesigner


    TUAG - The Ultimate Awesome Guy


    Zoek je designer ? Stuur me pm !

  • Citaat van diestro

    Het neemt wel meer ruimte in maar als je beetje goeie computer hebt valt het mee ;)


    Je hebt ook compacte computers in de vorm van alleen een beeldscherm of kijk bijvoorbeeld naar eee pcs.


    Citaat van Robin

    Een mac pro voor het designen is het beste, anders windows 7 met core i7 en 6gb geheugen



    Willen jullie alsjeblieft ophouden met die propagonda apple 4 life fag mentaliteit?


    Edit: Nou blij robin nu ik jouw apple 4 life reactie erin verwerk? Je hebt geen quad core nodig om goed te kunnen photoshoppen.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!