Naar Amerika?

• Beste mensen,

Ik heb laatst van een Acedemy in Amerika scholing aangeboden gekregen. Na lang praten met mijn ouders staan ze compleet achter mij. Wat dit zou betekenen is dat ik 3 jaar nederland verlaat om naar Amerika te verhuizen. Ik kom op een campus te zitten en volg lessen ;)

Australie is ook een optie.

Mijn vraag is of iemand dit al heeft gedaan en wat jullie zouden doen. Gaan of niet?

- Het heeft veel voor en nadelen en ik ben er nog niet echt uit :S .

Mvg

Lars

• Oei .. Het is wel leuk om eens naar Amerika te verhuizen :)

Maar dan zie je je familie en vrienden voor 3 jaar niet..

Voor welke soort studies is dat?

• Ik zou naar Amerika gaan, je kan je ouders steeds nog telefonisch of misschien via skype contacteren, en in de vakanties gewoon terug komen.

Als je hierdoor een beter diploma behaald, why not? Je leert daar ook mensen kennen, de cultuur opsnuiven e.d , je moet zoiets zien als een uitdaging, je zal daar echt wel veel leren en zoiets kan later altijd van pas komen.

Veel succes met je keuze!

• Wat Dein zegt: je doet er enorm veel levenservaring mee op. Als je als Nederlander naar Amerika kan met een beurs, dan heb je het goed voor elkaar! Zeker deze kans dus niet laten lopen :)

• Harstikke bedankt!

Lijkt me inderdaad erg leuk om een buitenlandse studie te gaan volgen. Hetgeen wat ik ga doen is een IB diploma halen. Dit is net een stapje beter als het VWO hier in Nederland. Hierdoor word ik makkelijker aangenomen bij andere universiteiten en het staat mooi op mijn cv.

Familie en vrienden zie ik inderdaad voor 3 jaar niet. Misschien we langer als ik daarna besluit om daar een universitaire opleiding te gaan volgen. Maar ik ben makkelijk met nieuwe contacten leggen dus nieuwe vrienden zal ik wel vinden :)

Amerika of Australie. (New York of Brisbane)?

Mvg

Lars

• Waarom New York? Australië is een ontzettend mooi land, aardige(re) mensen dan Amerikanen, en je hebt veel, veel meer ruimte.

maar goed, als je die kans hebt, aannemen! ;) Mijn baas heeft een tijd in Amerika gestudeerd, maar kreeg daar gewoon op college rijlessen, hoort er gewoon bij.

• ik zeg doen ;) 3 jaar lang in amerika is zowel goed voor je taal als voor je levenservaring ;) en kom op, een kans als deze krijg je nooit meer! en als je niet gaat wil ik wel voor je gaan?

• Bedankt voor alle reacties.

Ik denk dat ik er inderdaad voor ga. Moet wel nog erg veel regelen maar dat moet ik er maar voor over hebben.

Amerika lijkt mij geschikter. Niet alleen omdat de school daar wat beter georganiseerd is maar ook omdat mijn tante dan minder als 500 km van me vandaan woont :P

Rijlessen zitter er inderdaad bij. (h)

Bedankt voor de reacties!

Grtz,

Lars

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 31.03.10 21:56:54:
    Trouwens:

Dit is de school:

• 8-|

geen tijd voor (a)

:cheer:

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 31.03.10 22:03:22:
    @ gangstawar

Ik snap dat jij je kans laat vervliegen. Gelukkig voor mij in dit geval heeft mijn vriendin (waar ik het verdomme 2,5 jaar mee had) het uitgemaakt... Rede: Ze dacht dat ik niet meer geinterreseert in haar was :|

Familie zal ik zeker missen. :((

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!