Contact met Geesten

• Citaat van sloosmedia

Ik heb is een keer Casper zien rondvliegen 8-|

Het is gewoon zo als je er niet voor openstaat en er niet in gelooft zul je weinig last krijgen.

Die is lachen bij mijn zijn enkel een keer de laaien uit de kasten gevlogen en het bestek.

• Blijkbaar vindt dit probleem zich enkel in Nederland voor, want bij ons heb ik nog niets gezien :p

Ik vind dit ook wel een onderwerp dat tot denken zet, maar ik heb me er nooit veel van aangetrokken. Volgens mij is het inderdaad bedrog dat in de hersenen zit. Toen ik klein was probeer ik wel eens een pen of weet ik veel wat te laten vliegen maar dit is me nooit gelukt :p

• Dan heb je het goed fout.
    Ik ben ook raar :P,
    ik zie dingens die in toekomst voorkomen :S
    Dit is geen zever :P, allee toch wel xD.

Maar ontopic: ik geloof er in, contact met geesten :).

Citaat van tree

Blijkbaar vindt dit probleem zich enkel in Nederland voor, want bij ons heb ik nog niets gezien :p

Ik vind dit ook wel een onderwerp dat tot denken zet, maar ik heb me er nooit veel van aangetrokken. Volgens mij is het inderdaad bedrog dat in de hersenen zit. Toen ik klein was probeer ik wel eens een pen of weet ik veel wat te laten vliegen maar dit is me nooit gelukt :p

• az

Dit topic is geopend door mensen die waarschijnlijk zich nooit echt in de psychologie hebben verdiept. Dit is zeer jammer want waarschijnlijk zal dit veel vragen van ze oplossen.

Want knipperende lichten is een zeer veel voorkomend verschijnsel bij angst.(de lichten knipperen natuurlijk niet echt :-P)

• Stan wat is jou antwoord dan op glaasje draaien e.d , als er toch geen geesten bestaan hoe kan dat glas dan zich verplaatsen zonder dat iemand het beweegt? Of spiegel staren dat je in een andere dimensie brengt?

Je kan nu niet zeggen dat dat glas beweegt door psychologie in je hersenen :p

• Nee het glas beweegt gewoon omdat iedereen een beetje zit te kloten! Ik heb het op mijn 12de ook weleens gedaan. En iedereen zit te duwen en te trekken aan dat glas. Dat is echt enorm nep en enorm oud.

En ik weet niet welk deel je van harry potter hebt gekeken maar ten eerste er bestaat geen andere dimensie (behalve je bewustzijn dus dat word gegenereerd door je hersenen)en die spiegel?

Waarom een spiegel?

• Tuurlijk is het nep,.. heb het zelf in me eentje eens gedaan dus niemand anders dan ik kon eraan duwen of trekken en toch bewoog het nadat ik een vraag stelde dus waar is je theorie dan? :)

Waarom zou er geen andere dimensie kunnen zijn ? Er zijn toch ook dingen die wij niet kunnen horen, dus er zullen ook wel dingen zijn die wij niet kunnen waarnemen ..

• ik heb eens een boek gelezen en daar lieten ze in een donkere ruimte een lichtgevend voorwerp eerst een beetje verplaatsen door "geesten" (gewoon met en touwtje ofzo) en ze zeiden dat het daarna gewoon nog verder bewoog maar eigenlijk was dat niet zo.
    Gewoon de hersenen ;p

• Meningen verschillen hier erg in.

Zelf geloof ik er niks van, zal gerust ook bijv waar mensen bang voor zijn glaasje draaien. Menselijke geest is erg sterk, je wilt niet weten wat je allemaal kan verbeelden :) Ik heb het meegemaakt met een vriend die daadwerkelijk gewoon hallucineerde maar het was er niet, kwam door oververmoeidheid toen:P

Maar goed, er is nog nooit 1 bewijs geweest dat het bestaat, zal sneller geloven dat de marsmannetjes nog wel eens op de aarde zijn dan dat geesten ronddwalen langs mij:)

• Niet voor alles moet een logische verklaring zijn? De meeste zaken zijn sowieso niet logisch.
    En alles valt niet te faken via de hersenen, of je zou drugs hebben genomen uiteraard (LSD,PADDO's) maar dat sluit ik uit..

En wetenschappers maken niet alles openbaar (denk maar aan de NASA).

Er valt niets te verklaren aangezien het iets 'bovennatuurlijks' is. Het valt niet te verklaren, ook al zoeken wij er altijd wel iets achter, en ik denk niet als een ander persoon ook iets kan zien wat jij op dat moment ook ziet en het net hetzelfde kan beschrijven, iets met jou hersenen te maken heeft of wel?

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!