Mag ik vragen waarom sommige Nederlanders zich gedragen als een zegmaar turk (is maar een voorbeeld dus geen commentaar erop) en ook zo praten dus, Nep Nederlands met een turks accent als het ware. Ben benieuwd

Discussie: Straattaal.
-
-
-
Citaat van larsisgoed9
Wat vind jij nu van die "neger" taal?
Dat vind ik een beetje rasictis want,
1. ewa en wolla is marokaans dat zijn worden die in marokko worden gebruikt.
2. Het is geen 'negertaal'. Maar straattaal Nlers marokkanen turken etc spreken dat wel eens.Ik zelf heb er geen problemen mee.
-
Ik ik vind straattaal niet zo erg hoor
Ik woon in belgië en daar praten ze bijna altijd dialect ik zelf soms ook
Hier is toch niks mis mee?
Natuurlijk straattaal zoals ewa, nikka enzo. vind ik niet kunnen! -
Ik heb al moeite dat volk te verstaan als ze nederlands praten laat staan marrokaans/pools/turks/nederlands doormekaar dus doe maar gewoon NL:)
-
Vind het racistisch als ze je in een andere taal gaan uitschelden die jij niet verstaat.
Daar moeten ze een keer wat aan doen, en ons racisten noemen terwijl ze zelf de ergste zijn :sst:
-
als je gewoon nederland tegen een allochtoon praat praat hij nederlands terug praat je plat tegen een boer praat hij plat terug praat je straat taal met een allochtoon praat hij straat taal terug praat je gewoon nederlands tegen een boeg praat hij gewoon nederlands terug
ik erger me ook aan als het dialect ?
en daar zeggen jullie niks van ?
mensen die straattaal niet vinden kunnen zijn "ego's" -
Citaat van mafiabase
als je gewoon nederland tegen een allochtoon praat praat hij nederlands terug praat je plat tegen een boer praat hij plat terug praat je straat taal met een allochtoon praat hij straat taal terug praat je gewoon nederlands tegen een boeg praat hij gewoon nederlands terug
ik erger me ook aan als het dialect ?
en daar zeggen jullie niks van ?
mensen die straattaal niet vinden kunnen zijn "ego's"Nja der zijn tegenwoordig steeds minder dialecten waar woorden worden vervagen. En straattaal kunnen wel 4 van de 6 woorden geen NL meer zijn.
-
Straattaal word meestal gehaald uit een taal van afkomst.
Als jij uit Nigeria komt, en lul is daar stratiop en je zegt dat tegen iedereen, dan vind ik dat niet meer normaal.Evenals die "islam" woorden..
-
@Lars,islam heeft geen "woorden"..
Het is de arabische taal
-
@laris je bedoelt zeker irakees/turks/marrokaans?
-
@larsisgoed9
Een geloof van een mens heeft niets met straattaal te maken.
Ieder heeft zijn/haar geloof daar moet je niet mee spotten.Gaat er mij om dat buitenlandse jongeren je vaak in talen uitschelden die jij niet verstaat.
Dat vind ik zeer triest en discriminerend, daarom vraag ik me af wie nou de echte racist is. -
Ik vind het een beetje 50/50, straattaal moet kunnen, maar niet dat het gaat overheersen,
yo, goos, moh, weet ik veel vind ik wel kunnen, maar niet dat je dit blijft gebruiken , en ook niet tegen elk persoon zo gaat praten..
Mvg georgo
-
prachtig voorbeeld van dialect: verrekte mongol, koekwous, jonge kut broodje bakpao. Dit overheerst wel? Wat vind je van zoiets dan?
-
-
Ik vind het echt zo dom. Als je negertaal wil gebruiken ga dan naar een land waar iedereen het snapt. Want als je nu tegen oude mensen zegt: "ewa". Denken ze misschien wel dat ze hun geld willen.
Dus mensen praat ABN of het dialect wat er in de regio is.
MOI EEM even voorbeeld van dialect in mijn regio.
-
-
Waarom als voorbeeld marokkaanse woorden?
De straat taalwoorden zijn: Faka ensoo, maar wollah enso is marokkaans
dus niks straattaals aan.
-
inderdaad naffer;)
-
Even voor de duidelijkheid:
dialect:
In het dagelijks taalgebruik worden variëteiten met een klein aantal sprekers vaak als dialect beschouwd van een standaardtaal waar ze nauw mee verwant zijn. Bepalend voor de 'mate' van dialectisch zijn van een variëteit gelden doorgaans sociale criteria als de mate van verschriftelijking, het sociale aanzien, de mate van politieke zelfstandigheid van het gebied waarin de variëteit wordt gesproken en de afwijkendheid van een standaardtaal. Deze volksaardige visie wordt vaak bespot met de uitspraak 'een taal is een dialect met een vloot en een leger'.straattaal:
Straattaal is de mengtaal die jongeren van verschillende culturele en sociale achtergronden in het dagelijks leven spreken op school en op straat. Niet alle straattaalsprekers behoren tot dezelfde groep of subcultuur. Voor straattaal geldt, net als voor jongerentaal, dat het niet toegeschreven kan worden aan een specifieke en afgebakende groep jongeren. De straattaal bestaat niet.Pff als dialect "verekte mongol" is ben ik napoleon (NIET DUS!)
-
Straattaal heb ik altijd al beschouwd als een 'taal' die toegepast wordt door jongeren die intern in hun 'groepje' een stoer taaltje willen hebben, iedereen die het niet kan of wil moet opsodemieteren.
Vaak zie je dat het bij probleemjongeren als 'primaire' taal onder hun groep gebruikt wordt. Wij - mijn vrienden en ik - ouwehoeren ook wel eens wat met 'pittige' zinnen, maar om te communiceren middels straattaal is voor mij niet weggelegd.
Ik denk dat het wordt gebruikt door mensen die (bij wijze van spreken) stoer moeten zijn. Dat soort mensen hebben geen positieve invloed op me, en probeer ik ook te ontwijken waar mogelijk.
[offtopic]Sorry voor het aantal aanhalingstekens :p[/offtopic]
Participate now!
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!