Toon echo text

  • Ik wil bij een rand steeds een verschillende naam tonen. Probleem is dat ik niet weer hoe ik dit moet weergeven. Ik heb nu dit (weet het dit is fout maar wellicht maakt het wat duidelijk wat ik bedoel)


    PHP
    <? echo $weapons_' .$easterneggs. ';?>


    In mijn php script heb ik staan


    $weapons_1 = Naam1
    $weapons_2 = Naam2
    $weapons_3 = Naam3


    Op de plek van easterneggs moet nu worden getoond 1, 2, 3, etc.


    Dit gebeurt ook wel als ik alleen neerzet


    PHP
    <? echo $easterneggs;?>


    Maar dan krijg ik alleen de cijfers te zien.


    Ondanks de wellicht beetje onduidelijk uitleg hoop ik dat het een beetje duidelijk is wat ik tracht te bereiken. Hopelijk dat iemand hier een antwoord op heeft.

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Arrays, arrays, arrays...
    Wat is er mis met arrays?

    PHP
    $weapons = array('Gun', 'Baseball club', 'Rocket launcher');
    foreach($weapons as $wep)
    {
        print $wep;
    }
    //Wil je individuele elementen weergeven? Dat doe je als volgt:
    print $weapons[1] //Baseball club
    
    
    //Array keys beginnen gewoonlijk met de waarde 0!

    Totdat Stefan en Koen terug zijn van vakantie ben ik weer actief. Daarna ben ik weer weg ;)

  • Zoiets dergelijks had ik ook geprobeerd maar ik krijg continu 1 t/m 5 te zien ipv de naam


    Wellicht enig idee


  • Citaat
    PHP
    //Wil je individuele elementen weergeven? Dat doe je als volgt:
    print $weapons[1] //Baseball club


    Jouw manier van problemen oplossen staat me niet echt aan eerlijk gezegd.

    Totdat Stefan en Koen terug zijn van vakantie ben ik weer actief. Daarna ben ik weer weg ;)

  • Puntkomma vergeten. Mijn fout, maar als je dat al niet kunt zien begrijp ik niet meer wat je hier doet.


    Citaat van CrimeXL

    Als jullie je allemaal gedragen stelletje kleuters is het probleem opgelost. Geen ervaring, vragen mag maar ga eerst denken voordat je post.


    Het niveau hier is zo laag daarom was ik ook weggegaan. In het begin viel het nog allemaal wel mee maar nu is er nooit meer een normaal topic als eerst. Vroeger (ja goeie oude tijden) hadden mensen hulp nodig met php nu is het alleen maar huilen en niks zelf doen. Grow up or gtfo :)

    Totdat Stefan en Koen terug zijn van vakantie ben ik weer actief. Daarna ben ik weer weg ;)

  • Gewoon simpel doen!


    We veranderen is de naam van de variabel voor de rand naar $iRand.

    PHP
    $iRand = rand(1,5);


    En daarna doen we het volgende, we veranderen dit stukje:

    PHP
    <?echo$easterneggs;?>


    naar:

    PHP
    <?php echo $easterneggs[$iRand]; ?>


    Nu moet hij werken ;)

    School
    Tweedejaars Informatica Student @ Hogeschool Rotterdam.


    Webtalen
    - PHP ( OOP )
    - SQL
    - JavaScript i.c.m. jQuery framework
    - (x)HTML
    - CSS
    - Actionscript
    - XML


    Programmeertalen
    - Java
    - C#
    - Ruby i.c.m. on Rails framework

  • gamecontrol


    Trek je niks aan van hun, ze maken iemand zwart die vragen stelt op een vragen forum....


    Dit is een forum waar je vragen mag stellen over verschillende programeer-talen met criminals projecten als specialiteit. Wat maakt het uit van welk niveau de vragen zijn? Als je niet wilt reageren, doe dat dan niet.


    En dat er gezegd word dat het niveau vroeger veel hoger lag is ook onzin. Al sinds Crime-Scripter worden er vele vragen gesteld door beginners. Allemaal stoerdoenerij...

  • Dank je wel Darkvirus. Zijn inderdaad veelal dezelfde personen die alleen maar op negatieve wijze zichzelf willen presenteren en daarnaast ook zelf vrij weinig toe te voegen hebben (op een enkeling daar gelaten natuurlijk. Niet iedereen is over 1 kam te scheren)


    Maar voordat dit te ver offtopic gaat:


    Momenteel is het werkende gekregen. De fout dat er continu alleen cijfers werden weergeven was doordat easterneggs op een andere plek werd overschreven door een andere benaming.


    Degene die hier wel hebben geholpen - bedankt voor jullie hulp :slotje:

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!