Posts by darkvirus

    Hey CPers,


    Ik ben bezig met het maken van een MVC gebasseerde Java applet (niet te verwarren met Javascript).


    Op de een of andere manier wil mijn script geen image drawen (Slechte zin, I know). Heeft iemand enig idee wat ik hier fout doe?


    Code:


    Dit is de foutmelding:
    java.lang.NullPointerException
    at MyProject.View.drawScreen(View.java:72)
    at MyProject.View.start(View.java:37)
    at MyProject.View.<init>(View.java:23)
    at MyProject.App.main(App.java:7)


    Hij refereert naar deze regel:

    PHP
    g.drawImage(buffer,0,0,this);


    Aangezien het een nullpointerexception is, vraagt hij dus ergens om een waarde die er niet is. Ik ga er dus vanuit dat hij de Image waarde van buffer niet kan lezen.
    Ziet iemand wat ik daar fout heb gedaan?


    Groeten, Darkvirus.

    De enigste reden waarom je met Java een 3D game zou willen maken is om het in je internet browser te kunnen spelen, anders is het veel verstandiger om C++ te gebruiken (als je java kan is het niet zo moeilijk om C++ te leren, lijkt veel op elkaar).


    Als je echt van plan bent om het in een browser te laten openen (een applet dus) dan zul je een flinke ruimte voor je dataverkeer open hebben staan.

    gamecontrol


    Trek je niks aan van hun, ze maken iemand zwart die vragen stelt op een vragen forum....


    Dit is een forum waar je vragen mag stellen over verschillende programeer-talen met criminals projecten als specialiteit. Wat maakt het uit van welk niveau de vragen zijn? Als je niet wilt reageren, doe dat dan niet.


    En dat er gezegd word dat het niveau vroeger veel hoger lag is ook onzin. Al sinds Crime-Scripter worden er vele vragen gesteld door beginners. Allemaal stoerdoenerij...