Volkswagen Golf

• Beste cp leden.

Ik ben opzoek naar een golf 3 hatchback 3 deurs.
    Ik wil er 1 gaan kopen de volgende auto.

Bouwjaar: 1996
    Versnellingtype: Handgeschakeld
    Aantal deuren: 3
    Brandstof: Diesel
    Type: Golf CL 1.9
    APK datum: 26-10-2010
    Kleur: blauw metallic
    Kilometerstand: 184.249

http://verkopen.marktplaats.nl/photopopup/307096939

als iemand een betere weet met minder kilometers dan hoor ik dat graag.
    Ook hoor ik de meningen waarom ik hem wel of niet moet kopen.

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Denk dat je hiervoor niet op het goede forum zit. Denk dat 75% van de leden nog geen 18 is, en dan zijn er natuurlijk ook nog leden die hun rijbewijs nog niet hebben (ik ook nog niet, 11 januari eerste les).

Maar waarom een diesel, hoeveel ben je van plan te rijden?:p

• Diesel is stukken goedkoper dan bezine, maar veel duurder qua verzekering en wegenbelasting.
    Diesel is dus duurder bij een klein aantal kilometers per jaar.

Overigens zie ik dat de APK datum bijna zover is.
    Aangezien het een wat oudere auto is, is het de vraag wat moet er vervangen worden?
    En waarom de huidige eigenaar deze auto verkoopt?

Ik geef je in ieder geval 1 goede tip mee als je toch besluit deze te gaan willen kopen.
    - Neem een proefritje en rijd over een weg vol klinkers.
    Zo hoor je direct of er dingen los zitten in de auto, dit bespaart veel tijd en geld als dit voor de koop gedaan is.
    - Rijd samen naar de dichts bijzijnde garage, en laat hem APK keuren. De APK keuring betaal jij gewoon (anders betaal je die toch 26-10-2010) maar alle andere dingen laat je verkoper betalen.
    Dit bespaart jou erg veel ellende achteraf.
    Dit zal voor de koper geen probleem moeten zijn, als alles toch goed werkt etc. Als dat echt zo is, hoeft hij geen kosten te betalen;)

Ik heb dit ong. ook zo gedaan bij mijn brommer (tomos)
    Dit was dan alleen voor een verkoopbedrag van 350 euro, maartoch. Het koste mij toen 75euro voor de onderhoudsbeurt.
    De verkoper wist zeker dat alles goed was etc, en vond het goed.
    Achteraf bleek erg veel kapot en versleten te zijn. De verkoper moest toen 160euro betalen aan onderdelen. (incl. 50%uurloon, andere 50% heb ik nog meebetaald.)
    Swingarm bevatte 1,8mm speling.
    Electra is afgekeurd.
    De zekering van de lamp was doorgebrand.
    Brandstof slang was versleten, en bevatte scheuren.
    Demper in de uitlaat was doorgeroest.
    Zat al 6jaar diezelfde olie in (normaal word dit 2x perjaar vervangen)
    Etc. Etc.

Bespaarde mij toen erg veel ellende, omdat ik vooraf deze tip heb opgevolgd van een vriend van me.

Succes!

• Citaat

Diesel is stukken goedkoper dan bezine, maar veel duurder qua verzekering en wegenbelasting.
    Diesel is dus duurder bij een klein aantal kilometers per jaar.

is dus niet altijd waar.. heb van de week iets op tv gezien 2 dezelfde auto's 1 met een diesel andere met benzinemotor..
    Reden hetzelfde aantal kilometers.. De benzinemotor was zuiniger en dus goedkoper als de Diesel..

• Zuiniger is iets anders als goedkoper... Diesel is goedkoper dan benzine (voor de Belgen veel goedkoper). Een diesel daar in tegen is weer duurder is vaste kosten (wegen belasting ect.). Dat is ook de reden dat in Nederland personenauto's veel op benzine rijden, en voertuigen uit het bedrijfsleven (vrachtwagens, heftrucks (ook veel gas, ivm domme regels van onze lieve regering), tractoren en andere bouw- en landbouwvoertuigen) veel op diesel rijden (veel uren/kilometers).

• Citaat van Db-maffia

is dus niet altijd waar.. heb van de week iets op tv gezien 2 dezelfde auto's 1 met een diesel andere met benzinemotor..
    Reden hetzelfde aantal kilometers.. De benzinemotor was zuiniger en dus goedkoper als de Diesel..

Dat weet ik niet.
    Maar diesel is goedkoper om te tanken dan benzine.
    Maar een dieselwagen moet veel meer betalen aan wegenbelasting en verzekering. Dus dan is het veel duurder om diesel te rijden, als je maar een gering aantal km'ers rijd.

• @ diestro

Heb je geen gelijk in een diesel moter verbruikt minder dan een benzine moter op de kilometer het licht er aan of de auto even zwaar is als de auto's even zwaar zijn allebij even grote tank ongeveer zelfde type moter alleen de eene diesel en de andere benzine kan je langer rijden met de diesel tot hij op is maar het scheelt wel weer veel in belasting maar als er in een benzine een 1.6 moter licht en in de diesel een 2.0 of zo zullen ze wel ongeveer het zelfde verbruiken

• ik zelf werk in een garage maar weet wel dat deze auto niet is gemaakt om overdreven hard op te trekken de versnellingsbakken van golfjes en polotjes zijn erg zwak 1 dag goed 'roppen' kost je erg veel geld kijk maar is op internet naar 2e hands versnellingsbakken die zul je weinig tegen komen omdat dit een veel voorkomend probleem is bij deze auto. ga je rustig 'toeren' is het wel een geschikte auto. ze zijn volgens mij ook duur in de verzekering door het gewicht van deze auto.

• [offtopic]@ lhmedia,
    Dan kom ik nooit bij jou :)
    Laat een 15 of 16 jarige me auto niet opknappen :p:p
    (heb zelf geen auto, maar als)[/offtopic]

Oja, en ik zou geen auto kopen uit 1996.
    Die hebben geen airco en veel luxe niet.
    Als het dus vriest, en er zit geen verwarming in, vries je dood.
    Echter als de zon 25 graden celsius schijnt, brand je je auto uit.

Ik raad dus deze auto af :)
    Koop of een auto nieuwer dan 2001, of koop dit roestige ding, maar zonder airco lijkt me dat niet verstandig..

Ik zou voor een auto uit 2003 gaan, m'n moeder heeft een Fiat Punto (geen geweldig ding maar goed :)) rijd wel op benzine, maar heeft wel goede airco en de ramen beslaan meestal niet zo snel.

It's your choice and money, but if i were you, i already made another choice :p

Lars

Edit:

• Alleen een probleem, bij een budget van 1000 tot 2500 euro heb je geen auto uit 2001 of 2003. Dus moet je wel kijken naar die bouwjaren;)

• @larsisgoed waarom niet iemand van 16? Ik sleutelde toen ik 14 tot mijn 18 ook overal aan. Als je daar een beetje handig in bent zal je net zo goed zijn als een volwassen reparateur.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!