Hej leden van CP,
ik was even benieuwd naar jullie mening want ik zit een beetje met een probleem
hier komt ie:
ik vind dat ik zelf teveel geld uitgeef, ik verdien in totaal 140 euro in de maand en hier blijft elke maand maar ongeveer 30-40 euro van over, ikzelf vind dit veel te weinig wat ik overhoud.
waar gaat het geld aan uit?
eten, het klinkt nu misschien alsof ik een ongelofelijke dikzak ben maar dat ben ik niet, weeg zelfs te weinig! xD , maar ik heb dus het probleem dat ik op school in tussenuurtjes te snel naar het winkelcentrum ga om bijvoorbeeld een frikandelbroodje,croissantje te halen ofzo, naja en als je dat bijna elke dag doet zit je elke week op een euro of 20... dit schiet natuurlijk niet echt op.
nu was ik laatst aan het sparen voor een TV (heb hem inmiddels) en wat ik heb gedaan is simpelweg mijn pinpas + al mijn contant geld aan mijn moeder gegeven en gezegt, hier hou maar bij je en geef niet terug totdat ik mijn TV ook niet als ik erom smeek, dit ging dus goed.
nu is mijn vraag:
hebben jullie andere tips om te zorgen dat ik minder geld uitgeef?
natuurlijk denken jullie , ja makkelijk gewoon geen eten kopen maar mijn probleem is als ik geld heb moet het gelijk weg... weet iemand hoe ik dit kan minderen??
Met Vriendelijke Groeten,
Jasper Vergers