teveel geld uitgeven.

• Hej leden van CP,

ik was even benieuwd naar jullie mening want ik zit een beetje met een probleem :P

hier komt ie:
    ik vind dat ik zelf teveel geld uitgeef, ik verdien in totaal 140 euro in de maand en hier blijft elke maand maar ongeveer 30-40 euro van over, ikzelf vind dit veel te weinig wat ik overhoud.

waar gaat het geld aan uit?
    eten, het klinkt nu misschien alsof ik een ongelofelijke dikzak ben maar dat ben ik niet, weeg zelfs te weinig! xD , maar ik heb dus het probleem dat ik op school in tussenuurtjes te snel naar het winkelcentrum ga om bijvoorbeeld een frikandelbroodje,croissantje te halen ofzo, naja en als je dat bijna elke dag doet zit je elke week op een euro of 20... dit schiet natuurlijk niet echt op.

nu was ik laatst aan het sparen voor een TV (heb hem inmiddels) en wat ik heb gedaan is simpelweg mijn pinpas + al mijn contant geld aan mijn moeder gegeven en gezegt, hier hou maar bij je en geef niet terug totdat ik mijn TV ook niet als ik erom smeek, dit ging dus goed.

nu is mijn vraag:
    hebben jullie andere tips om te zorgen dat ik minder geld uitgeef?

natuurlijk denken jullie , ja makkelijk gewoon geen eten kopen maar mijn probleem is als ik geld heb moet het gelijk weg... weet iemand hoe ik dit kan minderen??

Met Vriendelijke Groeten,
    Jasper Vergers

• Discipline, héél veel discipline. Ik ben 17 jaar, en woon op kamers. Ik heb 200 euro per maand alles van te doen (koken, naar vriendin, verzorging, etc.), en dat is wel redelijk moeilijk. Ik doe zo weinig mogelijk boodschappen in pauze's etc, neem dus ook zoveel mogelijk van mijn kamer mee. Die 200 euro per maand komt overigens van mijn spaarrekening, omdat ik pas in april stufi krijg.

• Je ouders je geld laten beheren.
    Dan afspreken dat je ze dagelijks/wekelijks een bepaald bedrag geven, waar je het dan mee moet doen.

Als 2 a 3x je geld snel op is, ga je vanzelf wel anders ermee om ;)

Het bovenstaande bericht werd geplaatst door een lid waarvan het account verwijderd is.

• oke bedankt voor alle reacties! hier heb ik veel aan. heb net met mijn ouders besproken dat ze al mijn geld hebben en ik elke maand 50 euro mag besteden, dan houd ik nog 90 euro over. overigens hoef ik het niet persee uit te geven :P dus kan ik soms nog een game kopen, en die 90 euro gaat naar een spaarrekening. dus nog even op de ING wachten en het is voor elkaar :P

• Ik doe het met een bankrekening en bankkaart. Ik haal voor door de week ongeveer 5 euro af (wel meer maar 5 euro is limiet voor door de week, is een euro per dag) en voor het weekend 10-20 euro.

Als ik in het weekend niet uitga dan heb ik dus een mooie bonus ook nog ;) Dit is de manier, gewoon jezelf limieteren door niet meer af te halen dan nodig.

• ik heb ongeveer 150 in de maand te besteden maar ik heb een vrij duren hobby autocross en motorcross al het geld wat zo ongeveer binnenkomt gaat gewoon regelrecht naar me pa of ma (word zwart uitbetaald op mijn werk) en die stoppen het in een heel mooi envelopje die ze ergens verstoppen van het geld wat ik verdien krijg ik elke week 5 euro en als ik uitga betalen me ouders het dat is mijn manier ik had namelijk hetzelfde probleem. hadden ze die frikandel broodjes ook niet zo lekker moeten maken(xD)

• Citaat van puddinghoofd

lhmedia, jij begrijpt het! die frikandelbroodjes zijn het probleem gewoon! (moeten wel warm zijn :P anders kruimelt het heel erg xD)

C1000:D zijn ze warm bij ons:D als ik er langs kom kan ik het gewoon niet laten:p

• Kluisje kopen, sluitel aan 1 van je ouders geven, en elke maand er 100 euro indoen.
    Kan je 40 euro uitgeven, 10 euro per week. =)

Zo doe ik het, en gaat prima :)

Ik zelf verdien 200 in de maand, en daarvan gaat 150 in dat kluisje.

- 10 euro internet
    - 20 euro shag (sorry :sst: zeer zonde, ik weet het)
    - 20 euro uitgaven die niet gepland zijn.

Ik doe dit al een tijdje, en mijn kluisje is rijk gevuld(a)
    Vakantie naar spanje volgend jaar, dus moet wel leuk blijven (xD)

Ing is pro (H)

Over frikandelbroodjes gesproken..
    Lekker xD Krijg trek :P
    Alhoewel ham-kaas croisantjes, bij de Albert Heijn het lekkers't zijn...rijmt :p

• Elke maand maak je een overzicht van al je uitgaven in excel.
    (Volg dit dagelijks op! Noteer alles, ook eten.)
    Op het einde van de maand ga je kijken hoeveel je per rubriek hebt uitgegeven waaraan en kijk je waar je op kan/moet besparen.

Je verschiet dan meestal hoeveel geld je hebt opgedaan, automatisch al.

Verder zijn er maar 2 mogelijkheden om te sparen:
    Of minder uitgeven
    Of meer verdienen

Verder heb ik een automatische opdracht ingesteld staan:
    van zodra ik meer dan 100 euro op mijn zichtrekening heb staan, wordt al het overige overgeschreven automatisch naar mijn spaarboekje.
    Zo spaar ik zonder dat ik het besef elke maand toch een beetje.
    Ik zorg er ook voor dat ik nooit aan het spaarboekje kom om mijn dagelijkse aankopen (eten) te doen, maar hou voor grote aankopen (tv).

• Ipv dat kluisje een bankrekening waar alleen je ouders bij kunnen oid lijkt mij wat verstandiger dan al dat geld in je huis te laten liggen.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!