Look a Lik

• Hallo allemaal,

Ik heb een soort van look-a-like startpagina gemaakt.
    Het lijkt er totaal niet op, maar het idee is hetzelfde.

Nu is mijn vraag, is dit wettelijk toegestaan?

[offtopic]
    Ik ben sinds vandaag moderator op CriminalsPoint!
    Ik ben overgekomen vanuit de CriminalsFanaat crew, maar door een misverstand heb ik geen rechten gekregen.

Ik hoop jullie allemaal te kunnen helpen met vragen.
    [/offtopic]

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Er is ergens een lange discussie geweest over de naam Startpagina.. Wat ik daaruit weet, is dat het mag zolang je niet direct doorverwijst naar Startpagina.nl. En verder mag je volgens mij gewoon je gang gaan :)

[offtopic]*kuch* verkeerd subforum[/offtopic]

• Als ik een crimegame maak komen er mensen van je mag geen crime maaken omdat ik ook een crime heb:P

Het is toegestaan als je hem maar niet de script hebt gehacked ofso.

Dus ik weet 100% zeker dat het mag ;)

Je moet geen plaatjes ofso jatten in dat geval mag het niet

• Dat is een compleet ander concept, Mafiabase. Daarnaast ligt achter Startpagina.nl nog een heel team; Ilse Media. Die staan juridisch heel wat sterker dan de gemiddelde crimegame-eigenaar, en hebben er uiteraard meer verstand van. Ik zoek het topic nog even op :)

• je kunt gerust je gang gaan want er is een site (zal ik zo voor je opzoeken) waar je je aanmeld en je eigen pagina kunt beheren dus waarom zou het verboden zijn? het is als het ware gewoon een site met allemaal links die je maakt toch? snap niet waarom het niet zou mogen.

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 10.11.09 17:24:42:
    link gevonden

http://www[dot]goedbegin[dot]nl/

• ik weet niet of dat onderdeel van is de whois geeft niet echt veel aan als ik die domeinen intik. maar alsnog zie ik geen enkel probleem. look a like is wettelijk niet verboden. als het maar geen gejat spul is en je kan aantonen dat het zelf gescript is of uit een gratis source komt heb je je eigen rechten dacht ik

• Startpagina zou toch zeggen dat het niet mag, die willen origineel zijn. En dat je zelf een eigen startpagina mag samenstellen is alleen een vorm van service, ze willen juist niet dat je het zelf doet... Goede vorm van marketing :)

• Zolang ze er geen rechten op genomen hebben, op het idee, is het oke.
    Amazon heeft bevoorbeeld rechten op hun betaalsysteem (of wat was dat weer?), je kunt het namaken, maar dan krijg je grote boetes.

Volgens mij is wat jij doet gewoon legaal.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!