DNS update Directadmin

  • Goedemiddag allemaal,


    Ik draai al enige tijd een VPS met DirectAdmin, waarbij back-ups worden gemaakt en naar mijn Synology thuis worden gestuurd.

    De back-up wordt via FTP naar een specifiek subdomein gestuurd. Het DNS van dit subdomein is uiteraard het IP-adres van mijn thuisnetwerk.


    Dit werkt prima, maar als het IP-adres van thuis verandert, worden er geen back-ups meer gemaakt.


    Ik ben dus op zoek naar een manier om elke 24 uur via mijn Synology het IP-adres van thuis te controleren en indien nodig bij te werken.

    Ik heb al wat onderzoek gedaan en ontdekt dat ik via PHP het IP-adres kan controleren en dit kan vergelijken met de DirectAdmin API. Echter, het updaten lukt me helemaal niet.


    Heeft iemand een idee?

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Doe ik op Synology NAS met ddclient docker image "linuxserver/ddclient" deze container toegang geven tot bronpoorten TCP & UDP 53 en TCP 80 + 443. Tal van voorbeelden voor versch. DNS providers worden meegeleverd in de default config ;)


    Mijn NAS heeft toch ook wel een built-in setting voor DDNS. Maar ik verkoos 't bovenstaande omdat 't een custom domain bij Cloudflare betreft.


    Good luck!

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!