ICTs problemen

  • Betreffende Dimoweb:
    Het hangt er puur vanaf op welke seconde je controleerde.
    De site ging de hele tijd on- en weer offline.
    De database crashte en herstartte automatisch weer, enkele seconden later crashte hij weer.


    Toen heb ik ICTscripters offline gezet, je kreeg een tekstmelding om te melden dat er problemen waren. Daarna bleef hij wel draaien.
    Opeens kon de server bij versio totaal geen load meer aan...


    Aangezien enkel ICTscripters zwaar is voor de database, loste dit tijdelijk de problemen op voor de andere sites, zoals dimoweb.
    Maar sowieso kon ik ICTscripters niet permanent offline houden.


    Het werd pas iets beter na een migratie bij versio naar een andere storage node.
    Hij was nog altijd trager, maar kon het gewone bezoek weer aan.


    Kort daarna startte een ddos van iets meer dan 800 requests per seconde vanaf meerdere ip's en kon ik weer beginnen met vechten tegen downtime.
    Dan heb ik uiteindelijk de ddos beveiliging weer verhoogd, aangezien de server deze opeens niet meer aankon en sinds dan zijn we niet meer offline gegaan.


    Hopelijk houden we het uit tot de verhuis.


    Noot: op dat punt heb ik wel weer een ander probleem...
    Ik wou het meteen bestellen met mijn nieuwe onderneming, maar transip weigert een factuur op te stellen voor een 'vennootschap in oprichting'.
    Ik kan de vps dus enkel kopen als particulier, dat is zonde.

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)

  • Ik zit hier zelf ook als bedrijf zoals vele daar als bedrijf zijnde zitten, neem even contact met ze op waarschijnlijk doe je iets fout.

  • Ik gebruik Mediawax. Nog nooit problemen mee gehad. En een zeer snelle en vriendelijke support.


    Momenteel zijn ze bezig met een nieuwe website voor hun bedrijf online te plaatsen, maar als je ze contacteert ben ik er zeker van dat ze je een overzicht geven van hun prijzen.

  • Misschien is Strato ook een goede keuze.
    Alleen mag de telefonische klantenservice wat sneller reageren.


    Ook met TransIP geen probleem alleen naar Strato gegaan i.v.m. de onbeperkte dataverkeer.


    Dan kun je nog beter bij Versio gaan!


    ik heb 17 minuten en 36 seconden in de wachtrij gestaan, ook zijn hun hosting pakketten extreem traag.


    Transip is verder een goede provider, ook niet duur (VPS).

  • versio is gewoon een goed en betrouwbaare host !
    iedereen die bijna klaagt over versio heeft waarschijnlijk de goed koopste host
    als je wat meer geld per jaar er aan besteed zit je gewoon goed bij hun
    maar de meeste willen op de eerste rang zitten en er bijna niks voor betaalen
    en als het dan even tegen zit is versio slecht
    heb zelf ook wel is een probleem gehad maar dat lag toch aan een script fout die je zelf maakt en daar wijsen zij je op


    ik zelf zit nu al 3 jaar bij ze en heb totaal geen probleem en ik host er toch 5 site's
    die toch best goed bezocht worden 8)

  • Als men een VPS huurt van Versio verwacht je gewoon kwaliteit, daar heeft geen prijs mee te maken.
    Ik host mijn VPS al ruime tijd bij TransIP en heb nog nooit problemen gehad, zelfs niet toen hun netwerk onder vuur lag met een DDOS aanval.
    Zodra Versio een aanval krijgt valt de helft direct plat omdat hun netwerk gewoon bagger opgesteld staat, heb veel meer mensen hierover gehoord.


    Hun beveiliging zwijg ik maar over want met 5x een F5 ben je direct in een blacklist beland, je moet je gebruikers natuurlijk niet lastig vallen met deze problemen.


    Aanval TransIP
    Deze heeft 2 weken geduurd en voornamelijk de webhosting en DNS/Name servers lagen onder vuur, in die 2 weken tijd zijn ze niet offline geweest, dat is service!


    Aanval Versio
    Versio kan de aanvallen meestal niet aan, kunnen zei ook niks aan doen want hier vragen ze niet om, maar er is daar geen mankracht die dit kan oplossen.
    Probleem is vervolgens dat hun diensten offline gaan en de klanten maar moeten afwachten of Versio het überhaupt kan beheersen want het is niet makkelijk als je een dikke aanval krijgt
    Voor domeinen zijn ze geweldig goedkoop, zie bijna nergens zulke top prijzen voor domeinnamen, daar staan ze ook voornamelijk om bekend.

  • Ik bevestig wat wmdiensten zegt hier.
    Uit ervaring kan ik zeggen dat hun cloudbox diensten zeer onbetrouwbaar zijn.
    Soms gaan ze redelijk, soms gaan ze totaal niet en soms ben je down zonder verklaring.
    De enige manier om weer up te geraken is hun helpdesk te contacteren, ze doen niets pro-actief.


    Over de domeinen ben ik redelijk tevreden. Hun regels zijn strikt, maar dat is het enige minpunt (en tegelijk ook een pluspunt).


    Verder vind ik persoonlijk dat je als bedrijf geen slechte kwaliteit diensten zou mogen leveren, je schiet in je eigen voeten. Zie gewoon al dit topic, kan niet goed zijn voor versio... Zoveel negatieve reclame, dat ze zichzelf aandoen.


    Transip helpdesk gecontacteerd, ze maken geen facturen op als je nog geen btw nummer hebt.
    Zal de vps privé aankopen, vermoedelijk vanavond (hoewel icts nu weer loopt als een trein bij mij, zucht, versio...)

  • Toevallig heb ik met 2 andere een cloudbox afgenomen om te testen, we hebben alle 3 een andere node gehad en de boxes waren echt extreem traag.


    Tevens kregen we alle 3 zelfs meldingen dat de cloudbox niet gestart kon worden omdat de hypervisor geen RAM had!!

  • TransIP schetst een verkeerd beeld over hun prijzen. Zo zijn ze voor degenen met een beetje kennis helemaal niet zo goedkoop als ze lijken te zijn.


    Ze bieden bijvoorbeeld veel dataverkeer/hdd aan, maar 9 vd 10 keer heb je er niks aan. Hun VPS I/O writes is ook bizar laag. Zo heb ik een server met 26 MB p/s gehad en een server met 100 MB p/s | bladevps X16 en X8.


    Ik raad cloudvps.com aan, je kijkt wat je nodig hebt en dan heb je een vps met I/O writes van 300 MB p/s. Vele malen sneller.
    --


    Versio is een ander verhaal. Kwaliteit vond ik altijd wel goed, alleen jammer van de downtimes die ze zo nu en dan (soms teveel) hebben.

  • Menlo, bedankt, maar net te laat.
    Heb eerder vandaag al vps gekocht bij transip.

    Type dit is in in je commandprompt.


    dd if=/dev/zero of=test bs=64k count=16k conv=fdatasync


    ---


    Als je een server met rond de 26 Mb p/s hebt, zal je het flink gaan merken. Ligt het rond 100 MB p/s, dan zit je nog redelijk. Maar DANNOG betaal je teveel, als je na een maand je dataverkeer etcetera bekijkt en dan naar je samengestelde pack kijkt, zie je dat je een flinke overschot hebt.

  • Menlo
    Dit is mijn VPS antwoord van TransIP: 1073741824 bytes (1.1 GB) copied, 6.52037 s, 165 MB/s


    Edit
    Een tweede test kwam zelfs uit op 194 MB/s (zelfs een uitschieter van 229 MB/s)


    Ik heb 10.000 GB Verkeer, heb er nog niks van gemerkt ondanks dat ik de backups over eigen netwerk draai nog geen 300 GB verkeer, dus bij lange na niet wat ik totaal heb.


  • Ik heb 2 servers bij Vultr waar ik deze resultaten krijg:


    Server 1:
    Test 1: I/O speed : 440 MB/s
    Test 2: I/O speed : 444 MB/s
    Test 3: I/O speed : 442 MB/s


    Server 2:
    Test 1: I/O speed : 436 MB/s
    Test 2: I/O speed : 428 MB/s
    Test 3: I/O speed : 430 MB/s

  • Ik gebruik Mediawax. Nog nooit problemen mee gehad. En een zeer snelle en vriendelijke support.


    Momenteel zijn ze bezig met een nieuwe website voor hun bedrijf online te plaatsen, maar als je ze contacteert ben ik er zeker van dat ze je een overzicht geven van hun prijzen.


    Mediawax huurt VPS'en bij versio, Zoals je ziet hebben zij geen problemen.

  • Heb je een Blade VPS? Want mijn IO writes op Blade VPS X16 was 30 MB/s en op Blade VPS X8 zat ik op 120 MB/s.


    En dat van 10.000 GB verkeer, als je dan op een andere hosting 500GB dataverkeer neemt, merk je dat de prijs meer in de buurt of zelfs goedkoper is dan die van TransIP. Dit bedoel ik met dat TransIP hun klanten een beetje voor de gek houden, door hoge getallen te presenteren in hun producten. Terwijl het meestal niet nodig is.




    @Giovanni K, nice! Als ik weer problemen heb, zal ik daar zeker naar kijken. CloudVPS levert rond de 320 MB/s en dats goed genoeg. Maarja 400 is nog beter :D

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!