• Goede avond,

Ik probeer me steeds vaker te verdiepen in echt PHP scripten.. Maar ik kan niet echt een opening vinden. Elke keer als ik me wil verdiepen via tutorials via internet krijg je elke keer het zelfde..

PHP
    Echo 'hello world!';

Dat komt me nu onderhand wel me keel uit!

Heeft iemand suggesties om toch goed PHP te leren, wat is jullie ervaring, hoe zijn jullie begonnen met scripten, hoe zijn jullie aan de kennis gekomen?

Zelf doe ik alles via de Laptop/PC ik zou niet met een boek voor me computer kunnen zitten en dan typen typen typen.. Daar ben ik te afgeleid voor! Maar toch moet ik zeggen, ik kan ontwerpen, html & css dromen! Dus PHP moet ook te doen zijn! Ik weet dat het een hele moeilijke uitdaging is!

Citaat

- Hoe zijn jullie tot het idee gekomen om PHP te scripten?
    - Waar heb jij de meeste kennis vandaan gehaald?
    - Hoe ben jij tot een (ervaren) scripter geworden?
    - Handige bronnen die jullie goed hebben geholpen?
    - TIps ???

Ik heb wat vraagjes op een rij gezet die ik graag beantwoord zou krijgen, zodat ook ik de mogelijkheid ga krijgen om zelf een php script te maken! Zelf kan ik het wel een "beetje" dat wil zeggen layout's inbouwen, en een registreer pagina maken met waarschijnlijk veel beveiligingslekken! Je kan dan denk zelf wel schatten wat ik kan haha..

Ik hoop dat jullie mij goed op weg helpen!!
    Groetjes,
    Web-Mobiel { Frenzo }

ps. Ik heb serieus de tijd genomen om deze post aan te maken, graag ook serieuze reacties!!!

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Er komen hier binnenkort Programmeer lessen gegeven door Tim. Hier kan je uiteraard wat van opsteken!

Verder heb ik zelf leren programmeren doormiddel van het aanpassen en steeds meer zelf te proberen scripten in maffia source's.

Ik raad je aan om is te kijken op http://www.codecademy.com, als je engels kan, hier geven ze uitleg en moet je voorbeelden maken van veel basis onderdelen van PHP.

Succes!

• - Hoe zijn jullie tot het idee gekomen om PHP te scripten?
    Het jaloers zijn op maffia games en dan een bugged script downloaden en deze verbeteren :D

Skype toen ik Wes ontmoete

Veel oefenen en leuke projecten uitvoeren,

Wes

- TIps ???
    Luister niet naar iedereen op ICTS want sommige mensen hebben het echt mis Wes degene die mij leert coderen heeft wel iets meer verstand dan de mensen hier want iedereen zegt bijvoorbeeld dat je pdo moet gebruiken maar mysqli werkt ook veilig als je het maar goed gebruikt.

TEST ughost nu zelf "Klik hier voor trial"
    Let op:
    -Je pakket eindigd naar 2 weken dan worden ook alle bestanden verwijderd.
    -Je moet een eigen domein regelen (hebben,kopen)

• Hoe zijn jullie tot het idee gekomen om PHP te scripten?
    Ik ben begonnen met php nadat ik had meegekeken met een andere scripter. Het leek me leuk en ik begon er zelf aan.
    Inmiddels toch uitgegroeid tot een programmeur van standaard niveau.

De meeste kennis heb ik eigenlijk vergaard via leden van ICTs, in die tijd CriminalsPoint genoemd.

Elke dag toch wel een uurtje er mee bezig zijn, maak wat je leuk vind dan gaat het altijd iets makkelijker.

ICTscripters, Skype van programmeurs en natuurlijk motivatie!
    Motivatie zal belangrijk zijn, net zoals durven fouten maken en vragen stellen. Van fouten wordt je alleen maar slimmer.

ditismenno
    Ikzelf gebruik ook MySqli maar heb ook een basis kennis van PDO, die ik later zeker ga uitbreiden.

Na jou post heb ik even de voordelen zitten opzoeken van PDO tegenover MySqli:
    http://net.tutsplus.com/tutori…qli-which-should-you-use/

Toch wel behoorlijk wat voordelen als je het mij vraagt :)

• - Hoe ben jij tot het idee gekomen om PHP te scripten?
    Op school wou ik een maffia spel ontwikkelen :)
    Java. Dat heeft me het meeste opweg geholopen om goed te schrijven. Verder, gewoon wat proberen te maken aan de hand van voorbeelden.
    Java en school
    php.net
    - TIps
    Begin met Java :)

De programmeerlessen kunnen binnekort beginnen. Zit vooral nu puntjes op de i ergens te zetten en moet beslissing nemen tussen Java en PHP als eerste les.

ditismenno:
    Als Wes zegt dat je mysqli moet gebruiken "omdat het ook werkt" dan is dat totaal de verkeerde insteek. Mysqli is meer geschikt voor kleinere projecten. Deze is iets sneller. Maar PDO heeft veel meer functionaliteiten. En kan, in tegenstelling tot mysqli, met een ander type database werken!!! Ook het beveiligen met PDO is makkelijker.

• - Hoe zijn jullie tot het idee gekomen om PHP te scripten?
    Om eerlijk te zijn is PHP niet mijn eerste programmeer taal.
    We moesten PHP gebruiken in een vak en sindsdien pruts ik af en toe met PHP.

Ik had nog nooit PHP aangeraakt voor ik aan dat vak begon en we kregen al meteen de taak om een social netwerk site te maken (een facebook clone).
    Er waren geen theorie/praktijk lessen voorzien, alles was 'zoek het zelf maar uit', we hadden wel al de nodige achtergrond kennis van Databases en ERM's. Door het vele uittesten, functies opzoeken in de PHP reference site en trial-and-error kwamen we toch tot een mooi resultaat uit.

Ik denk eerlijk gezegd dat dit ook de beste manier is om PHP onder de knie te krijgen. Je legt jezelf eerst een haalbaar, maar toch reeds geavanceerd doel voor ogen en begint er beetje voor beetje aan te prutsen. Wij zijn begonnen met het opzoeken van hoe maak je een login/register systeem, vervolgens hoe verbreed ik dit naar een modify mijn gegevens, hoe browse ik andere hun gegevens, enz..

Je eerste PHP creaties zullen slecht zijn! Met security flaws, lelijke design, waarschijnlijk slechte identatie enz :D
    Maar gaandeweg lees je ergens 'opgepast voor mysql injections', je leest er wat over en je past je codebase aan. Ook zal je wss wel meerdere refactor rondes doorlopen, maar hierdoor leer je ook enorm veel bij!

Bovenstaande uitleg + meewerken aan open-source projecten of eigen projectjes.

http://www.php.net/manual/en/

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!