Posts by thjeu


    Ik duidde voornamelijk op je eerste stuk tekst. Media queries moet je natuurlijk ook gebruiken, maar dit in combinatie met procenten.

    @OP waarschijnlijk maak je gebruik van procenten en niet van vaste pixels. Kijk eens in je CSS waar je gebruik maakt van procenten en veranderd deze naar pixels. Het hele ontwerp omzetten naar een responsive design is namelijk veelste overbodig ;)


    @ismael. Met zoveel verschillende resoluties is jouw oplossing eigenlijk niet haalbaar. Je zult er inderdaad veel mee pakken, maar je zult nooit een 100% dekking halen voor alle resoluties. Met procenten haal je dit wel.

    Hoe heb je de breadcrumbs gedefinieerd?


    Het kan ook zo zijn dat je permalinks verouderd zijn in de database. Het vernieuwen van de permalinks kan misschien ook helpen.


    Weet je ook zeker dat wordpress het als een categorie ziet? Je kunt de volgende code in het <body> element toevoegen zodat je kan zien in welke volgorde wordpress de pagina leest.


    PHP
    <body <?php body_class(); ?>>


    Vervolgens kun je in de broncode zien welke class hij gebruikt.

    Mocht je echt geïnteresseerd zijn in het maken van logo's, raad ik je toch aan om gelijk te beginnen met betaalde programma's. Zo leer je het jezelf gelijk goed aan.


    Bij Adobe kun je voor elk programma een Trial versie aanvragen, deze is 30 dagen geldig. Genoeg dagen om te kijken of het je geld waard is.

    Precies wat K. Rens zegt. Certificaten tonen wel aan dat je kennis van bepaalde zaken hebt.


    Ik moet wel zeggen dat, wanneer ik iemand inhuur, eigenlijk meer kijk naar zijn of haar portfolio. Ik denk dan ook dat een goede, verzorgde portfolio meer zegt dan een paar certificaten ;)


    TwistedMonkey - Media Productions
    _______________________________________________


    Om onze portfolio uit te breiden, zijn wij op zoek naar projecten die betrekking hebben tot WordPress. Dit mogen simpele projecten zijn, maar kunnen ook uitgebreide projecten zijn.


    Diensten:
    - Het omzetten van een PSD bestand naar een compleet WordPress thema.
    - Het ontwerpen van een PSD template.
    - Responsive design door middel van Twitter Bootstrap.
    - Javascript / JQuery.
    - Webshops door middel van WooCommerce. (Let op: WooCommerce is een plugin voor WordPress, welke geschikt is voor webshops met een producten max. van +- 1000.)
    - Custom made modules. (Denk aan custom post types etc.)


    Tarieven:
    Omdat geen enkel project hetzelfde is, is het lastig om hiervoor een vaste prijs af te spreken. Echter werken wij altijd standaard met een uurtarief van €10,- excl. BTW. Voor een concrete prijs, maken we graag een vrijblijvende prijsopgave!


    Portfolio & Contact:
    Onze portfolio alsook hoe er contact met ons gevonden kan worden, kan via onze website: website

    Ik ben het met Koen eens. Hoe minder vragen, hoe beter.


    Al kan dit voor de back-end misschien wat lastig zijn, maar voor de bezoeker is dat absoluut beter. Misschien dat het handig is om bepaalde vragen juist automatisch te genereren. Zoals bijvoorbeeld de nationaliteit vaststellen door middel van het IP-adres. Of gebruik te maken van Facebook inderdaad.


    Het beste registratie formulier blijft voor mij altijd nog:


    - E-mail
    - Gebruikersnaam
    - Wachtwoord
    - Herhaal wachtwoord


    And that's it.

    Ik denk dat dit toch wel zeer afhankelijk is van de branche waar je het registratie script voor schrijft.


    Zo kan het voor een online vakantie boekingswebsite interessant zijn om de vakantie voorkeuren van de bezoeker te registeren, maar zal dit voor een maffia game totaal irrelevant zijn.

    Noooo, niet direct je style in een div element plaatsen! (Zoals Ferhat ook al zei ;) ) Er is niet voor niet CSS!


    Je zou dit inderdaad met een while kunnen doen, maar ook in combinatie met de foreach functie. (Bron: PHP: foreach - Manual )


    Dan krijg je dus zoiets:


    Ik heb de code niet getest, maar zo krijg je wel een indruk hoe je het kunt doen.


    Edit: Heb de code even iets aangepast, maar zie ook: PHP foreach statement within MySQL select query - Stack Overflow

    Precies wat jeffrey zegt! Ik zelf gebruik PayPal eigenlijk zo veel mogelijk, want dat scheelt me weer gedoe met de reader :).


    Het enigste wat je als een klein 'nadeel' kunt zien, is dat het bedrag wat je betaald niet direct van je bankrekening wordt afgeschreven. Dit kan een paar dagen duren.

    In dat geval kun je een 100% height div aanmaken welke je onder het menu zet. Niet een mooie oplossing, maar wel een oplossing. Echter lijkt het me in 99% van de gevallen totaal onnodig, aangezien de pixels die je aan de bovenkant van de achtergrond mist meestal inrelevant zullen zijn in vergelijking tot het totaal geheel.


    Ook is er een nadeel van een 100% height div:


    - De parent van het element met de 100% hoogte, moet altijd height:100% hebben (dus geen min-height). Een ingesloten div met 100% hoogte in de gele div, lukt dus niet.
    - Meerdere kolommen naast elkaar met een min-height: 100% geeft ook problemen als de ene kolom meer inhoud heeft dan de andere. Zodra je gaat scrollen blijkt de hoogte van de kortere kolom toch slechts 100% hoogte van het browservenster te zijn of de hoogte van zijn inhoud (als dat meer is dan de browservensterhoogte). Dus de kolommen kijken nooit naar de lengte van hun broertje of zusje om daarna hun hoogte aan de langste kolom aan te passen.


    zie: Een div met 100% hoogte | WaalWeb Webdesign | Tip en Tricks
    Voorbeeld :


    CSS


    HTML

    Hallo allemaal,


    Ik ben momenteel bezig met een WordPress Thema waarbij ik gebruik maak van een uitgebreid zoek formulier. In dit zoekformulier zitten vier verschillende keuze's die de gebruiker kan selecteren om de zoekopdracht specifieker te maken. Een voorbeeld van dit zoekformulier kan gevonden worden op: http://demo.twistedmonkey.nl/automotive (klik op de search / hide button).


    Nu heb ik voor de auto's op de website een custom post type gemaakt met diverse custom fields. De opties onder de select tags zijn automatisch gegenereerd door te kijken welke waardes de custom fields hebben.


    Nu is het echter zo, dat dit niet handig is. Want hij pakt namelijk de waardes van alle custom post types en hierdoor worden er veel 'mogelijke zoekopdrachten' gecreëerd die geen resultaat zullen opleveren.


    Dit wil ik oplossen door de zoekopties per select te veranderen. Dus wanneer iemand bijvoorbeeld als manufracturer BMW selecteert, de volgende select opties gebaseerd zijn op deze manufracturer.


    Na lang zoeken op het internet ben ik de volgende JSFiddle tegen gekomen en dit is eigenlijk precies wat ik wil: Cascading DropDownLists with initial value - JSFiddle


    Alleen is mijn kennis van Jquery / Javascript zeer gering en heb ik geen idee hoe ik de opties kan aanmaken. Momenteel gebruik ik een simpele query voor het ophalen van de opties:


    PHP
    <?php /* GET ALL THE CARS */                         $cars = get_posts(array(                                'post_type' => 'car',                        ));                        if(isset($cars) && !empty($cars))                        {                            $statusses  = array();                            foreach($cars as $car)                            {                                                                $meta   = get_post_meta($car->ID, 'wpcf-status', true);                                array_push($statusses, $meta);                                $statusses = array_unique($statusses);                            }                            if(is_array($statusses) && !empty($statusses))                                {                                    foreach($statusses as $status)                                    {                                         echo "<option>". $status . "</option>";                                     }                                }                                                        }                      ?>                      </select>


    Wie o wie kan mij uit de brand helpen?


    Inmiddels opgelost door middel van Jquery PHP en AJAX. Dankzij deze tutorial: http://www.sourcecodester.com/…-php-jquery-and-ajax.html

    Zoals je zelf al zegt; je snapt er niks van. Waarom dan gelijk beginnen met iets wat al een stuk moeilijker is? Zoals Victor ook al zei is dit niet echt verstandig.


    OOP is voor een beginnende programmeur misschien nog wel even lastig om te begrijpen, maar gelukkig zijn er 1000 verschillende tutorials. Bekijk deze serie bijvoorbeeld eens:


    Object-Oriented PHP for Absolute Beginners
    Object-Oriented PHP: Delving Deeper into Properties and Methods
    Object-Oriented PHP: Working with Inheritance
    Object-Oriented PHP: Autoloading, Serializing, and Querying Objects


    Als je echt OOP wilt toepassen, zul je er eerst veel tijd in moeten steken om het te leren. Simpelweg een login scriptje schrijven, daar zul je niks mee opschieten. OOP is namelijk een hele andere denkwijze van programmeren.

    Hoe lang is zo'n invite geldig? En kun je gewoon elke willekeurig abonnement erin drukken? Ik heb momenteel nog een abonnement lopen bij t-mobile. Kan ik dan gewoon mijn SIM kaartje hierin drukken?