ICTs Programmeerlessen

  • In je profiel kun je altijd je badge (php icoontje bv) terug uitzetten.
    Dus er valt sowieso niet te zien wie vals speelt.
    Verder vind ik het niet erg als men bv over 1 functie in een code van 30 lijnen extra uitleg vraagt op ICTscripters. Zolang maar eerst de zoek functie wordt gebruikt, hier of in google ;)


    Uiteindelijk zijn we er om mensen te helpen en een topic is daar perfect voor, dan krijg je meer uitleg dan gewoonlijk.

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Wanneer gaan de lessen van start?


    Hallo,


    Zo spoedig als mogelijk! :)


    Moet eerst mijn eigen blog even goed hebben (één fout en paar dingen schrijven) waarna ik vervolgens de eerste les zou kunnen maken.
    Naar mijn mening is er namelijk genoeg animo om te kunnen beginnen.


    Binnenkort zal hier meer over verschijnen. Dan zal er bekend worden gemaakt welke les en hoe je je hiervoor kan aanmelden.


    Omtrent vragen stellen. Zoals Koen zei, vragen stellen is uiteraard prima! Vandaar dat de opdrachten ook hier komen te staan. Dan kun je aan mij en anderen hulp vragen in de topic zelf.
    Maar nogmaals, het is wel iets wat je zelf moet doen. Als er dingen langskomen waarbij geen onderzoek gedaan is of waarbij anderen jouw werk moeten klaren, dan zal dat niet door de beugel gaan omtrent de les.


    Mvg,
    Tim

  • Het is altijd wel handig, maar er bestaan al zo veel goede tutorials en websites waar je gewoon leert programmeren van A tot Z dat de bijdrage hiervan bijna niet merkbaar gaat zijn denk ik.


    Als je ook degelijk de opdrachten die de leden maken nakijkt en verbeterd, dan is dat een totaal andere zaak en is dit zeker handig!


    Ikzelf wil ook altijd een klein lessen pakketje Python of C++ in elkaar flansen als dat nodig zou zijn :)

  • Het is altijd wel handig, maar er bestaan al zo veel goede tutorials en websites waar je gewoon leert programmeren van A tot Z dat de bijdrage hiervan bijna niet merkbaar gaat zijn denk ik.


    Als je ook degelijk de opdrachten die de leden maken nakijkt en verbeterd, dan is dat een totaal andere zaak en is dit zeker handig!


    Ikzelf wil ook altijd een klein lessen pakketje Python of C++ in elkaar flansen als dat nodig zou zijn :)


    Het profijt dat de tutorials in het nederlands is brengt je toch wel sneller op weg dan wanneer het in het engels is. Alhoewel het voor sommige bijna een 2e moeder taal is, zal nederlandse uitleg waarschijnlijk toch wel de vragen die je van engelse tutorials hebt antwoorden.

  • Hallo allemaal,

    Leuk voor de leden die graag nieuwe vlakken van development willen leren kennen, echter is het niet wat makkelijk gezegd dat het meedoen met een cursus een status kan opleveren?


    Ik denk dat je deze statussen beter als een soort elite-groep kunt houden zodat je zeker weet dat mensen in deze groepen ook daadwerkelijk de taal (bijna) compleet beheersen.


    Misschien is het tevens leuk om de groepen / statussen uit te breiden met bepaalde andere skillsets zoals content management systems als Wordpress, Magento en Joomla? Tevens zit ik niet te wachten om een cursus te volgen over PHP, jQuery & Databases aangezien ik al relatief veel weet over deze groepen, echter ben ik wel bereid leden te helpen met vraagstukken betreffende PHP, jQuery & Databases.


    Dit is zeker niet makkelijk gezegd. Dit wordt namelijk allemaal gecontroleerd. Is het werk niet voldoende, dan krijg je aan het eind ook geen status. Het is en blijft dus een soort elite status.
    Enkel is dit momenteel de enige mogelijkheid om dit te verkrijgen.


    Jouw voorstel klinkt aardig. Zal dit eens is gaan bespreken met het team.


    Hulp is uiteraard altijd welkom! :)

    Het is altijd wel handig, maar er bestaan al zo veel goede tutorials en websites waar je gewoon leert programmeren van A tot Z dat de bijdrage hiervan bijna niet merkbaar gaat zijn denk ik.


    Als je ook degelijk de opdrachten die de leden maken nakijkt en verbeterd, dan is dat een totaal andere zaak en is dit zeker handig!


    Ikzelf wil ook altijd een klein lessen pakketje Python of C++ in elkaar flansen als dat nodig zou zijn :)


    Het grote verschil zit hem inderdaad in dat het werk ook wordt nagekeken en daar waar nodig ook feedback wordt gegeven. Zowel gebruikers specifiek als globaal.
    Verder heeft ieder zijn manier van uitleggen. Die van mij zal anders zijn dan die van iemand anders. Ik doe dit ook voor mezelf.


    Hulp is altijd welkom!

    Wanneer gaan de eerste lessen van start Tim?


    Zodra alles klaar is. Ik moet eerst mijn website goed in orde hebben. Er zit nu nog één fout in en daarna kan ik de teksten aanpassen en kan ik de lessen voorbereiden.

    Ik dacht dat het lessen pakket al gemaakt was ?
    Of is er nu toch besloten om het te gaan vertalen naar nederlands ?


    De lessen moeten nog gemaakt worden. Dit wou ik pas doen zodra er genoeg animo was, welke er nu is.
    De opdrachten die hier komen te staan zullen in het Nederlands zijn. De lesstof zal in het Engels zijn aangezien ik op mijn website in het Engels communiceer.


    Mvg,
    Tim

  • Heb ik iets gemist of zijn ze nog steeds niet begonnen ?


    Hallo,


    Week terug ongeveer was ik begonnen met de structuur.
    Tot op heden:


    Tot nu vreet mijn stage en part-time werk en vriendin alles op. Zodra ik gewend ben aan stage kan ik wat meer in de avond werken.


    Mvg,
    Tim

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!