[IDEE] Chatje

• Als je een chat hebt kost dat in principe niet veel extra geld (?) de chat is hoe jij wilt dat hij is daar bedoel ik mee te zeggen dat als je wilt dat hij werkt en gewoon vol zit dan moet je dat ook willen en energie insteken je kan wel zeggen word niks zoals helpmij.nl maar dit is geen helpmij.nl en als je zelf geen inzet geeft dan word het inderdaad niks nee.

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Vanuit het team kan ik zeggen dat wij meelezen maar uit het verleden weten we dat zo'n chat niet zo super loopt. Daarnaast moeten er wel moderatoren continu online zijn en als er problemen worden verholpen heeft een ander hier niets meer aan.

Koen is momenteel op vakantie dus als hij terug is zal ik het aan hem voorleggen maar ik denk dat hij mijn mening deelt.

Met vriendelijke groet,

Lars Groot
    Super moderator ICTScripters

• Had je PB gelezen, maar ik vind dat niet waar.
    Wat moet er continu gemodereert worden scheldwoorden, of mensen zich gedragen ?

Blokkeer links, en een simpele scheldwoorden filter wie daar zich niet aan houd bannen zo simpel is het. Er hoeft echt niet constant iemand bij te zien in mijn mening. en jullie moeten ook begrijpen dat het zowiezo onmogelijk is dat er altijd iemand bij is en dat zou je ook niet moeten willen.

- Eventueel chat pas kunnen joinen bij 3 dagen actief & 10 posts.
    - Scheldwoorden filter
    - Links blokkeren
    - Verplicht iedereen met probleem topic te maken en daar antwoorden te plaatsen. (Houd forum actief!)

Problemen verholpen?

Kopieer je antwoord in het topic zodat ook die up to date is zo heb je iemand snel geholpen en de persoon die erna komt ook zo doen we dat ook op stackoverflow.
    Verplicht iedereen een topic te maken dan drop je die link in de chat voor een z.s.m reactie en dan daar ook antwoorden.

• Tredgy ik ben het deels met je eens. Waarom een filter? En waarom zoveel controleren? Maar helaas zijn sommige mensen niet volwassen genoeg om met die vrijheid om te kunnen gaan. Het gaat niet zozeer om scheldwoorden maar vooral om spam. We hebben een tijd achter de rug dat (ex)leden een eigen community hebben gestart en hier zoveel mogelijk reclame maakten (zien wij als spam). Dan kunnen we wel die links blokkeren maar we hebben altijd TinyUrl, BitLy en ga zo maar verder. Dan kunnen we wel alle links blokkeren maar het heeft als nadeel dat links naar topics hier niet kunnen worden doorgegeven via de chat.

• Maak de chat dan exclusiever. Wat tredgy ook al voorstelde dat je minimaal zo lang lid moet zijn en zoveel posts moet hebben. Mocht je dan de regels overtreden dat je meteen weer uit de chat ligt.

Helaas zijn er een hoop mensen die niet volwassen kunnen doen, maar ik denk dat een chat kan zorgen voor veel discussies waar andere misschien ook wat aan hebben. Discussies die je niet zo snel zou doen in topics. ;)

• Maar waarom een chat als er al een bericht is
    Je kunt ook mensen toevoegen via Skype?

En je moet toch 100% iemand bij de chat houden
    want je weet nooit wie op ICTscripters.com komt en wat doet

Je kunt simpel 1 account maken 10 post en klaar daar begint de spam al
    Maar waarom maken jullie geen skype groep of iets dergelijks?

Zie dat mensen kunnen scripten een chat op zetten voor ICT klinkt dan toch makkelijk
    Of het zelf te doen en mensen erbij te roepen? ;)

• De mentaliteit van ICTScripters ligt gewoon erg laag. Meer dan 75% is jonger dan 18 jaar en de meesten kun je gewoon geen vrijheid geven dat er niemand bij is. Daarnaast zijn er ook leden met veel posts die hun eigen site gaan lopen promoten en dat kunnen wij dan dus niet altijd zien. Verder zeg je wel dat iedereen dan de oplossing in het topic moet plaatsen maar dat gebeurd nu ook al weinig als men het zelf oplost, in een chat zal dat aantal waarschijnlijk niet hoger worden.

Verder is er Skype, e-mail en PB waarop je privé kunt babbelen over koetjes, stiertjes en zaken dus ik snap het probleem eerlijk gezegd ook niet.

• Skype groep? onzin, op skype kun je geen spam plaatsen wil je zeggen?

Je moet niet zoveel moeite hoeven doen om goed met elkaar in contact te komen. er zijn genoeg programmeurs hier en vooraal in het ICT team die zo een chat moeten kunnen realiseren.

Er word gewoon veels te veel nagedacht en nee er hoeft niet iemand altijd 100% bij de chat te zijn.

- Je kan ook een optie doen bijvoorbeeld vote link minimaal 5 users moeten ja voten word de post gehide omdat hij verdacht is of nergens op slaat.
    Niemand vind spam of scheldwoorden leuk betrek je community hierin om de community schoon te houden.

• Beste Tredgy

Dus als een chat komt en niemand van de Team is online
    en loopt helemaal uit de hand wat gebeurd er dan meer problemen
    En wie gaat dat allemaal oplossen je weet het nooit

Skype groep is beter want dan is ICT niet verantwoordelijk wat er gebeurd
    En straks komt een *** hier promotie plaatsen via chat voor zijn eigen site

En een Bot of iets dergelijk helpt niet je kunt altijd *** en ander in de woord plaatsen
    Maar maak een chat dan? en post het en kijk hoeveel mensen echt komen

En misschien komt het echt uit laat eerst zien of het bekend wordt onder de leden ;)
    Soort proef versie is toch beter dan geen chat?

• Ik ben niet hier gekomen om dingen te programmeren voor ictscripters ik kom met een suggestie hun hebben een team die zulk soort dingen op pakt.

Zoals ik zei dit is relatief goed te blokkeren en je moet je community erin mee trekken wil je de community schoon houden, promotie is inderdaad vervelend maar met de hulp van de mensen hier en functies kun je dingen bijna z.g.a voorkomen.

ICTScripter (algemeen) moet niet vanuit gaan dat ze altijd op de mods kunnen rekenen zelf kunnen ze veel doen maar betrek ze erin.

• Tredgy geeft twee goede argumenten waar niemand op reageert.

Hoe kunnen we ervoor zorgen dat de chat netjes blijft?

Maak de chat exclusief
    Zorg ervoor dat de chat niet voor iedereen beschikbaar is: stel eisen. (Minimaal zoveel online, zoveel posts, ..). Door strenge regels te handhaven zullen de leden in de chat minder snel dingen proberen en daardoor zal er minder moderatorschap nodig zijn.

Betrek de community
    YouTube heeft een dergelijk systeem. Na zoveel negatieve stemmen of aangegeven is als spam zal het bericht onzichtbaar worden. Laat de community meewerken aan een schone chat, laat de community actief zijn! :)

Lars, je leeftijd hoeft geen probleem te zijn. Ikzelf ben nog geen 18 en ik denk dat ik mezelf toch redelijk normaal kan gedragen. De reden dat er veel kinderlijke reacties zijn is omdat dit toegestaan word. Voor ICTscripters heb ik op een community gezeten waar kinderlijk gedrag werd geweigerd. Er werd gewoonweg gezegd dat als je je niet normaal kan gedragen je niet klaar bent om te programmeren. Programmeren gaat ook om de manier van denken. Ben je daar nog niet klaar voor? Wacht dan nog een paar jaartjes.
    Wat ik dus bedoel te zeggen is dat er harder moet worden opgetreden. Als een topic volstaat met spelfouten en haast niet te lezen is zou ik zeggen "Doe er wat aan!".

Voorbeelden (Ik pak er maar twee, maar er zijn natuurlijk nog veel meer!):

domein te koop
    index wordt niet geopend

Als je geen hoofdletters kan gebruiken en een normaal bericht kan opstellen, hoe wil je dan een website gaan beheren? 9/10 keer kan je aan het woordgebruik van iemand bepalen of hij 18+ is of niet.

Terugkomend op mijn punt. Tredgy's argumenten worden hier totaal genegeerd. Selectief zicht? Alleen zien wat je wil zien? Kijk de discussie even terug.. hij maakt een paar goede punten! ;)

• Als je mensen erin betrekt en laat mee helpen ben je niet altijd 'afhankelijk' van de 'modjes' hier dat is voor jullie een voordeel.

Verder ben ik heel blij met victor z'n post, want dat is gewoon waar.

• Hallo,

Om even in te haken als voorstander, maar wel iemand die graag onpartijdig objectief dingen bekijkt zegt ik het volgende, los van mijn status als crewlid;

Hoe er voor zorgen dat men zicht gedraagd:
    Ik zie zelf daar geen probleem in. Hetzelfde heb je met het forum. Zorg voor een log en voila, we kunnen teruglezen en eventueel (harder) straffen.
    Online zal ik zeker veel zijn. Ik hou van een chat. Bot zal ik ook ziezo maken zodat die me evt. kan waarschuwen zover als kan. Ook kunnen we idd een server modificeren.
    Excl. moet je niet doen, er zullen waarschijnlijk weinig mensen komen. Als je het excl. maakt helemaal. Ik verwacht al dode of lege kanalen.

Ook denk ik dat leeftijd geen probleem is. Al kunnen sommige leden wel kinderachtig zijn, maar vind dat leeftijd daar niet altijd bij gemoeid is.

Enkel, waar ik wel voor vrees is dat door de chat het forum inactiever wordt. Dat zal zoiezo invloed hebben op SEO. (kan verminderd worden door niet secret/private channels te publiceren)

Ben dus zeer voor een IRC server met een ajax client (en evt eigen client).

Maar al bij al, besslissing zal waarschijnlijk moeten genomen worden door de top van de crew. Die zal alles in overweging nemen.
    Ik raad daarbij aan om hier een volwassen discussie van te maken met zoveel als mogelijk suggesties en oplossing en (negatieve!) discussies te vermijden.

Mvg,
    Tim

• Ik heb dit enkele maanden geleden ook voorgesteld aan Koen, maar hij vertelde me dat dat geen goed idee was.
    Ikzelf vind irc wel altijd handig, maar tbh lijkt me het deels overbodig, moest je snel antwoord willen hebben ga je gewoon naar de officiële kanalen van ##php van freenode.

De enige reden waarom ik een irc channel handig zou kunnen vinden is om de community hier wat te boosten. Maar dan krijgt het forum misschien een 2e rangs functie, wat me wel jammer zou lijken.

• Ik heb dit enkele maanden geleden ook voorgesteld aan Koen, maar hij vertelde me dat dat geen goed idee was.
    Ikzelf vind irc wel altijd handig, maar tbh lijkt me het deels overbodig, moest je snel antwoord willen hebben ga je gewoon naar de officiële kanalen van ##php van freenode.

De enige reden waarom ik een irc channel handig zou kunnen vinden is om de community hier wat te boosten. Maar dan krijgt het forum misschien een 2e rangs functie, wat me wel jammer zou lijken.

Dat naar freenode gaan moet je dan juist niet willen, je wilt de community members hier helpen met members van hier.

• Ik vind het totaal geen goed idee. Het forum is al, om het zo even te zeggen, dood. Er worden amper topics aangemaakt. En de topics die wel worden aangemaakt zijn meestal kleine problemen.
    Als je dan een chat hebt, is er helemaal niets meer op het forum.

Verder heb ik, en vele andere, de actievee leden van ICTs wel op Skype. Via die manier wordt er snel gecommuniceerd bij kleine problemen.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!