terug keren pagina

• hoe kan ik er voor zorgen dat iemand niet terug kan keren naar de vorige pagina.
    ik heb een foutje in mijn website als je terug gaat word de actie opnieuw uitgevoerd.

hoe kan ik er voor zorgen dat iemand een Redirect error krijgt zoals sessie verlopen of zo?

• Nou het is meer, ik neem een voorbeeld.

van mijn spel waar ik mee bezig ben, je vecht tegen een wilde monster je vangt het monster en komt op de pagina waar je weer kan zoeken naar een ander monster, druk op je muis terug naar vorige pagina en je hebt je monster die je zojuist heb gevangen dubbel.

ik werk al met sessies in de database maar die hebben weinig tot geen effect.

Een captcha invullen is niet gebruiksvriendelijk als je lekker wil spelen en je moet steeds codes invullen.

• Dan zou die met een cronjob moeten gaan werken, dat maakt de site veel trager. Ik raad aan om inderdaad met een captcha of iets te gaan werken.

Daarvoor hoeft niet persee een cronjob, je kan bijv bij iedere actie timestamp in je database steken en iedere keer als die persoon dat terug wilt doen controleren eerst of die tijd om is

• als ie het monster heeft gevangen moet ie naar een andere gaan zoeken zeg je?

dan kan je toch bij de optie invoeren in de database deze is gevonden.
    dus b.v. sla op fase1 is klaar op naar fase2.
    Mochten ze pagina terug klikken dan leest ie gewoon fase2 weer in en kom je op hetzelfde terecht.

• Kan je wat meer informatie krijgen over hoe en wat? Word de actie uitgevoerd omdat deze gewoon in het script staat of omdat een bepaalde opdracht wordt meegegeven via de GET/POST?

@Louisdj_15 // Student Computer & Cyber Crime
    Known as 'Telenet7'

• als ie het monster heeft gevangen moet ie naar een andere gaan zoeken zeg je?

dan kan je toch bij de optie invoeren in de database deze is gevonden.
    dus b.v. sla op fase1 is klaar op naar fase2.
    Mochten ze pagina terug klikken dan leest ie gewoon fase2 weer in en kom je op hetzelfde terecht.

Nee, je komt op bijvoorbeeld..

blabla.php/monsters/1

als je dan een monster heb gevangen keer je terug naar

blabla.php

druk je dan op vorige pagina kom je weer bij

blabla.php/monsters/1 en word de $_GET weer uitgevoerd.

• Wat als je nou in de $_GET op het punt waar je het monster vangt dus een random id meegeeft (bijv: 123975213) wat nog niet in je $_SESSION staat, en dan op de pagina waar dat wordt geregeld (die je dus kan verversen om het nog een keer te vangen) controleerd of dat id nog niet in de sessie staat. Als het nog niet in de sessie staat, normale code uitvoeren en in de sessie toevoegen. Dan kan je het refreshen maar dan staat het id al in de $_SESSION.

Wat nog beter zou zijn is dat je dan $_POST gebruikt (dan kan je het id niet meer zien) of als dat echt niet kan, dat id in een andere $_SESSION variabele setten om mee te sturen.
    (In het 2e geval moet je nog een tussenpagina hebben zoals dit: )

En dan op die pagina:

Allemaal ongetest op het moment, maar zolang het persoon de sessie niet verwijderd werkt dit wel.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!