PHP 5.5.0 Release

  • Hallo,


    Om nog even duidelijk te zijn:
    Websites kunnen met 5.5 gewoon mysql draaien!
    De standaard connectie en zijn functies naar de mysql socket is enkel deprecated.


    Mvg,
    Tim


    Apart want mijn klant kon helemaal geen verbinding meer maken, dan krijg je de melding zoals in de beginpost.
    Hij heeft inmiddels alles naar MySQLi laten ombouwen nu werkt het allemaal weer zoals het moest werken.

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • 1 site van me had nog een mysql verbinding staan aangezien dat script is aangepast naar mysqli (was vergeten de mysql verbinding weg te halen).
    Site weergaf enkel de error zoals in startpost, totdat ik de mysql verbinding weg had, werkte het weer.
    Dus het werkt niet, misschien dat het in de php.ini is aan te passen, maar dat heb ik nog niet gekeken...

  • Apart want mijn klant kon helemaal geen verbinding meer maken, dan krijg je de melding zoals in de beginpost.
    Hij heeft inmiddels alles naar MySQLi laten ombouwen nu werkt het allemaal weer zoals het moest werken.


    Hallo,


    Mysqli in php maakt ook gewoon verbinding met de mysql socket.


    Het werkt echter niet omdat het deprecated is. Kan dacht ik wel supressed worden (zoals gezegd).


    Mvg,
    Tim

  • Verder blijft de mysql connectie met php nog zeker de komende 5 jaren gewoon werken.
    Daarna zal het misschien moeilijker worden.
    Maar zelfs als php zo iets gaat verwijderen, dit kun je altijd nadien terug aanzetten door in php.ini mysql terug aan te zetten ;)
    Tot nu toe heeft php altijd gezorgd dat oude manieren nog worden ondersteund voor de mensen die het echt willen - ze zetten het alleen standaard af.
    Als je dus je eigen vps hebt, kun je gewoon zelf deze mysql optie binnen 5 jaar manueel terug aan zetten.


    Desondanks stap je voor nieuwe sites vanaf nu altijd best over op mysqli of nog beter PDO.
    Want als php ooit beslist dat mysqli deprecated wordt, zit je in hetzelfde probleem. PDO is meer universeel.


    Verder heb ik net gemerkt dat ICTscripters ook nog maar mysql gebruikt.
    Straks eens overzetten op mysqli :D

  • Heb nog een server die zo goed als idle staat.
    Weet alleen niet hoe ik deze upgrade van 5.3.10 naar 5.5.0.
    Iemand een idee? Is een Ubuntu 12.04.2 server, schone installatie

    http://philsturgeon.co.uk/blog…03/help-test-php-55-beta1


    En een leuk artikel over mysqli of PDO is inderdaad wel handig, hoewel het vast nog wel een poos duurt voor 5.5.0 op shared hosting gebruikt word.


    Edit: Heb gevonden hoe het moet, maar krijg deze foutmelding bij het compilen:

    Code
    FAILED TEST SUMMARY
    ---------------------------------------------------------------------
    Test function proc_nice() by substituting argument 1 with int values. [ext/standard/tests/general_functions/proc_nice_variation5.phpt]
  • Voor mij was het wel makkelijk. Gewoon de database class aanpassen zodat het de data op dezelfde manier teruggaf, en ik was klaar met het overzetten binnen een uur. Gelukkig maar want anders zou ik op +- 30 pagina's de database connecties moeten aanpassen.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!