dreamweaver aan te raden?

• Tim,

Misschien heb je wel gelijk maar ik zie programmeren als een hobby. Ik zal nooit hier m'n werk in gaan zoeken, simpelweg omdat ik de sociale kant mis (heb dit geloof ik al ergens gepost?) dus vandaar dat ik niet professioneel hoef te zijn. Ik blijf gewoon bij PHP met HTMl/JS i.c.m. jQuery procedural programmeren, om OO aan te gaan leren is veel werk en het loont voor mij de moeite niet omdat ik er later toch niets aan heb :).

M'n bedrijf hou ik voorlopig ook nog gewoon, maar ook dat zie ik meer als een hobby dan als een inkomstenbron.

Hier mag je natuurlijk gewoon op reageren, maar houd het wel deels ontopic (dreamweaver aan te raden?) .

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)

• Alles is nog steeds ontopic, het is een discussie, en discutabel moet alles blijven, althans zo hoort het.

Mijn opinie is dat jij ernstiger offtopic gaat als tim, maar dat doet er niet toe, daarbij heeft Tim daadwerkelijk een punt. Een IDE werkt gewoon veel fijner, en dat hoeft niet alleen te zijn omdat je OO programmeert maar als je bijv. een tag opent, is direct de sluiting afgemaakt, daarbij een IDE heeft diverse projectfuncties en vaak ook SVN of GIT ingebouwd.

Het gaat puur om de handigheid van wat je zelf wilt. Ben je eventueel een amateur dan codeer je gewoon in notepad++ en blijf je volhouden dat procedureel net zo goed is als framework etc. Ben je geen amateur dan gebruik je gewoon zoals elk ander bedrijf een IDE, geloof me.. elk bedrijf waar ik stage heb gelopen, hebben ze allemaal IDE's ..

Netbeans, eclipse, phpdesigner etc.. notepad++ .. nooit tegengekomen binnen complete netwerken waar ik gewerkt heb.

1) Eigenaar & CEO // iSenses
    2) Eigenaar & CEO // HoodGangster
    3) Co-Owner & Captian @WMCity V3.

• Citaat

Misschien heb je wel gelijk maar ik zie programmeren als een hobby. Ik zal nooit hier m'n werk in gaan zoeken, simpelweg omdat ik de sociale kant mis (heb dit geloof ik al ergens gepost?) dus vandaar dat ik niet professioneel hoef te zijn.

Geeft dat voldoende antwoord op waarom ik niet overstap naar OO of naar andere software of moet ik het in een 4 pagina lange essay uitgebreid voor je omschrijven?

• hahahaha +1 Lars.. leuke naam trouwens ik heet ook Lars :p

maareh..

ja dreamweaver is aan te raden.. zeker als je een beginner bent. het neemt je gewoon veel werk uit handen en laat je van alles zien.. zelf begonnen met notepad ++ maar dreamweaver is zeker niet slecht ;)

• Ikzelf werk al jaren met notepad++, vanwege dat het snel opstart en gratis is :)
    Het daagt je verder ook uit om zelf je handen uit je zakken te halen en lekker te gaan coderen.

Verder neemt dreamweaver het werk uit je handen en duurt het opstarten een tijdje, de enige reden dat ik het niet gebruik is de opstarttijd en prijs.

• Geeft dat voldoende antwoord op waarom ik niet overstap naar OO of naar andere software of moet ik het in een 4 pagina lange essay uitgebreid voor je omschrijven?

Ik zeg nergens dat je professioneel hoeft te zijn. Ik zeg enkel dat het efficienter is om een programma als phpdesigner of eclipse te gebruiken, daar hoef je niet perse OO in te schrijven.

1. Je hebt geen apart FTP programma meer nodig,
    2. Je kan projecten aanmaken en beheren.
    3. Je hebt een complete IDE tot je beschikking, HTML JAVA PHP ANDROID..
    4. Makkelijk overzichtelijk te werk gaan met mogelijkheid tot direct in het programma zelf debug te runnen etc.
    5. Koop een bril en leer beter lezen en interpreteren.

@eclipsee, beter trek je je ogen ff goed los, of koop je een bril, want meneer lars leest zelf niet goed als moderator zijnde.

• Om de discussie hiermee af te sluiten:
    1. Wat maakt een klein extra programma uit?
    2. Kan handig zijn maar als amateur niet nodig.
    3. Zie 2
    4. Zie 2/3
    5. Heb ik al en ik lees gewoon goed?

Ik heb nergens gezegd dat je perse professioneel te werk hoeft te gaan. of dat je professioneel hoeft te zijn, dus ja.. dan heb je waarschijnlijk sterkere brilglazen nodig :thumbup:

• is het ergens nog goedkoper dan die 500 euro ?
    500 euro vind ik namelijk aardig veel voor een programma

Dreamweaver is nu eenmaal duur, als je goedkoop wilt zul je naar gratis alternatieven moeten gaan kijken. Of gewoon goedkopere mediums.. zoals eerder gezegd.
    PHPdesigner kost je maar 40,- en je hebt lifetime licentie. Zo met nog meer programma's

• Hallo,

Als je niet zoveel geld wilt uitgeven raad ik je Netbeans of PHPDesigner aan. Al heb ik nog nooit met het laatste gewerkt.

Mvg,
    Tim

Er is zelfs een gratis versie van PHPdesigner, wel redelijk gestript als ik eerlijk moet zijn, dus weet niet of alle functies erin zitten,.. maar neem is een kijkje op
    http://www.mpsoftware.dk ^_^.

• Ik kan zeggen dat ik heel tevreden was indertijd met PHPdesigner 7 :-). Het hielp me enorm en is gewoon handig. :thumbup:

Ik gebruik het gewoon nog steeds en het wordt steeds beter en beter. Nu ook ondersteuning voor GIT in het programma.. gaat steeds beter.

• Netbeans wordt gebruikt hier voor alle projecten die gedraaid worden, de onderscheiding van projecten en daarin nog sub projecten kunnen defineren is heel erg handig. Deze allemaal los van elkaar op een GIT mogelijk is dat ook heerlijk.

Daarnaast ondersteund netbeans plugins die voor de meeste heel handig van pas komen! :)
    PHP Designer ook een tijd gedraaid maar uit eindelijk de ondersteuning vanuit de community niet echt lekker + hij blijft steken als je echt meerdere projecten makkelijk wil ordenen, het heeft inderdaad wel mogelijkheden tot dat maar werkt voor mij niet lekker.

• De meeste mensen die ik ken, gebruiken gewoon vi, maar dat is natuurlijk wel freaky hardcore.
    Zelf gebruik ik UEstudio, wel nog een versie van 2009.
    Is iets dat je niet meteen elk jaar de nieuwe versie van moet kopen ;)

Dreamweaver heb ik vroeger gebruikt, maar die plaatste te veel nodeloze codes in de html.
    Geen idee of ze dat nu nog doen, indien niet, zou ik het wel terug overwegen.
    Is alleen jammer dat het zo zwaar is en zo groot. ;)

• Daarnaast het gebruik van vi is het zelfde als in notepad werken, dan is gewoon voor mensen die een beetje te veel ego naar mijn denken hebben en zeggen dat ze niks van hulp programma's nodig hebben. Echt hardcore vind ik het niet aangezien de functies die in moderne programma's zitten onder andere het project management aardig goed kan doen. :)

Daarnaast werk ik met putty op command line voor 2 linux servers op mijn werk, echter voor orginele installatie moest ik wel met vi werken was echter geen succes helft van de tijd was ik mijn sneltoetsen of vergeten of de verkeerde en was ik weer een bestand kwijt :').

• Ja, voor vi moet je er echt elke dag mee bezig zijn.
    Anders vergeet je hoe het werkt.

Een voorbeeld voor de bezoekers die het niet kennen:
    Sluiten is: esc + typ in ":wq"
    Daarmee zeg je ga naar de command line (esc) en voer dan het commando opslagen (write, dus de w) uit en daarna sluit het bestand, de q van quit.

vi is op zich zooo basis, dat ik het niet lekker werken vind.
    Voor vi kun je natuurlijk wel wat dingen wijzigen en instellen om het beter te laten werken, maar dan nog...

Dan gebruik ik nog liever "nano" in linux.
    Als ik op mijn servers iets aanpas, is het altijd met nano.
    Voor websites maken is het UEstudio.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!