Framework Debug Check

  • Hallo,


    Om ervoor te zorgen dat het framework gebruiksvriendelijk is en fijn werkt zou ik graag wat feedback willen ontvangen.


    Ik wil het leven van een simpele PHP programmeur makkelijker te maken zonder teveel poespas door een open source framework te maken. Dit gaat de goede kant op.
    Ik ben bezig met een debug classe. Momenteel worden fatal errors en exceptions daarmee opgevangen.


    En dat ziet er zo uit:
    http://icts.brokentrack.com/


    Hierbij worden logs bijgehouden in een text bestand. Een e-mail indien gewenst bij exception of fatal error (in te stellen) en in te stellen of je regels code laat zien of niet.


    Wat vinden jullie hier van?


    Mvg,
    Tim

  • Ik vind dit er erg mooi uit zien en is hopelijk ook erg simpel te implementeren. Heb je mogelijk al benchmarks gerunt? Ik ben wel benieuwd of het ook resource zuinig is.


    Het is overigens erg overzichtelijk. Mogelijk dat je bijvoorbeeld een soort van debugger kunt maken, die bijvoorbeeld simpele dingen al verbeterd?
    Als je een ; bent vergeten dat hij dat dan aangeeft.


    Verder ziet het er erg gelikt uit. Misschien ook een idee om herkenningspunten in wachtwoorden (Database) automatisch te vervangen. Dus dat mocht een normale gebruiker met kwade intensies een error creëren dat hij dan niet de wachtwoorden en salt krijgt te zien. Vervangen met een *

    Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

  • Ik vind dit er erg mooi uit zien en is hopelijk ook erg simpel te implementeren. Heb je mogelijk al benchmarks gerunt? Ik ben wel benieuwd of het ook resource zuinig is.


    Simpel probeer ik het zo veel als mogelijk te houden.


    Heb geen ervaring met benchmarks etc. Ken je een goede? Heb het zoveel als mogelijk geoptimaliseerd naar mijn weten. Maar met zoiets kan dit meer worden (en leer ik meer, aangezien ik het nooit op zo'n manier heb gedaan).


  • Simpel probeer ik het zo veel als mogelijk te houden.


    Heb geen ervaring met benchmarks etc. Ken je een goede? Heb het zoveel als mogelijk geoptimaliseerd naar mijn weten. Maar met zoiets kan dit meer worden (en leer ik meer, aangezien ik het nooit op zo'n manier heb gedaan).



    Daarmee bedoelde ik een microtime benchmark tegenover een standaard error log die je op een pagina krijgt te zien. Ik heb trouwens mijn vorige post aangepast. Heb je trouwens het al ergens openstaan waar het gedownload kan worden? Bijvoorbeeld dat je het in versies released?

    Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

  • Daarmee bedoelde ik een microtime benchmark tegenover een standaard error log die je op een pagina krijgt te zien. Ik heb trouwens mijn vorige post aangepast. Heb je trouwens het al ergens openstaan waar het gedownload kan worden? Bijvoorbeeld dat je het in versies released?


    Zoiets wat ik er nu in heb gezet bedoel je?


  • Zoiets wat ik er nu in heb gezet bedoel je?


    Ja.
    Dus je refresht de pagina 10 keer om en neemt daarvan het gemiddelde. Daarna gebruik je de standaard error message, dus het fancy gebeuren uitzetten en daar 10 keer de tijd van nemen en dan daar het gemiddelde van.


    Die vergelijken en kijken of het niet eens zoveel uitmaakt. Als dat zo is, dan kan het wel eens heel aantrekkelijk worden ;)

    Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

  • Ik vind dit zeer mooi en zeer gebruikersvriendelijk.
    Wellicht dat je de error/foutmelding iets anders kunt weergeven?


    Wellicht:
    Er is iets misgegaan in de PHP code:


    Wat bedoel je precies? Waar zou die tekst moeten komen? Wat is de toegevoegde waarde?


    BEdankt voor de input.

  • Ik bedoel hoe de error wordt weergegeven,dus niet echt een andere plaats maar:


    Citaat

    Call to undefined method View::lets_force_a_fatal_error() - in /home/brokentr/domains/icts.brokentrack.com/public_html/classes/template.php - On line 35


    Naar:


    Citaat

    Er is naar een functie gevraagd die niet bestaat: View::lets_force_a_fatal_error() - in /home/brokentr/domains/icts.brokentrack.com/public_html/classes/template.php - On line 35


  • Oftewel, je wilt het vertaald hebben?


    Dikke onzin dus. Lekker zo laten.

    Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

  • Hallo,


    @Ferhat,
    Zal open-source worden. Men mag deze vrij gebruiken voor commercieël gebruik. De source mag niet verkocht worden, ook niet bij bewerking. Je bent verplicht de kern van het framework te delen indien het wordt gevraagd. Plugins mogen verkocht en verspreid worden onder eigen licensies. Bij commercieël gebruik is een linkback verplicht. Copyrights in de code mag niet worden weggehaald.


    Hierbij zit ik nog te twijfelen over de link. Om dit misschien weg te halen of misschien ook bij gewoon gebruik te verplichten. Of dit te laten staan in de debug.


    @Rayn,
    Zoiets? Heb een voorbeeld erbij geplakt.


    Mvg,
    Tim

  • Het ziet er inderdaad zeer goed uit.


    Maar misschien handig om te weten, is dat gebruikers niet zitten te wachten om een stuk code voor hun neus te zien waarbij staat dat er een fout in zit. Uiteindelijk kunnen ze er zelf ook niks mee.
    Wat gebruikers willen zien in dat geval, is dat er een fout is opgetreden en een webmaster is genotificeerd van dat probleem (wat dan ook daadwerkelijk gebeurt).


    maar veder ziet 't er erg goed uit!

  • Het ziet er inderdaad zeer goed uit.


    Maar misschien handig om te weten, is dat gebruikers niet zitten te wachten om een stuk code voor hun neus te zien waarbij staat dat er een fout in zit. Uiteindelijk kunnen ze er zelf ook niks mee.
    Wat gebruikers willen zien in dat geval, is dat er een fout is opgetreden en een webmaster is genotificeerd van dat probleem (wat dan ook daadwerkelijk gebeurt).


    maar veder ziet 't er erg goed uit!


    Hallo,


    In de configuratie kan je aanpassen dat je een custom message laat zien vanaf OF een exception OF fatal error OF beide OF altijd. Waarbij een log wordt bijgehouden indien gewenst en een mail indien gewenst en indien gewenst kunnen de regels code ook worden weggehaald.


    Ik zal deze laten zien zodra ik bericht heb van Rayn.


    bedankt voor de input.


    Mvg,
    Tim

  • Tim,


    ik bedoelde niet alleen het vertalen maar nu ik het hele topic lees ook iets wat Jopitan had,als je vergeten bent om iets aftesluiten bijvoorbeeld.


    @ dat voorbeeld van H.rayn bedoelde.
    Wellicht om nog steeds die rode X ervoor te zetten(alleen bij die), nu is het een beetje onduidelijk.



    Ik kan trouwens niet wachten tot het uitkomt,zeer mooi en het zier er zeer "modern" uit.

  • Hallo,


    Ben op het moment bezig met de logs.
    Hoe zouden jullie dit willen?


    Als plain text of in een HTML bestand die jullie dan kunnen downloaden van de server en met een mooi overzicht?


    En dan gewoon iets als:
    DATUM - IP ADRES - BROWSER AGENT
    ERROR - BESTAND - LIJN
    REGELS CODE


    Graag hoor ik van jullie.


    Mvg,
    Tim

  • Ik zou persoonlijk voor plain tekst gaan.
    Dit omdat het sneller gaat en het zijn maar log files, ofterwijl bedoeld om fouten etc. op te sporen.


    Anders zou ik de gebruiker in dit geval de programmeur hier voor laten kiezen in het config bestand ofzo want HTML gaat ten koste van preformance.



    Edit
    Ikzelf ben ook met een framework bezig al een tijd voor php5 en helemaal DRY-gebaseerd dus uit ervaring weet ik dat dit beter is

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!