Database class

• Geachte ICT Scripters,

Ik zit al langer met een ideetje in mijn hoofd, ik wil een class gaan schrijven die het voor iedereen makkelijker maakt om te connecten
    met een database. Je hoeft alleen online de naam en wachtwoord in te vullen (geen registratie) en je krijgt de class gedownload.

Dan include je hem en krijg je heel je database visueel te zien op de class zijn pagina. Daarin kun je makkelijk tabellen aanmaken en
    via een aantal standaard functies heel makkelijk mee werken in je script zelf. Je hoeft dus nooit meer in phpmyadmin. Je gegevens zijn
    compleet incrypted dus over privacy hoef je je geen zorgen te maken.

Zou je zoiets gebruiken?

Met vriendelijke groet,

• Beide je kunt dus makkelijk zelf op je eigen site nieuwe tabellen aanmaken soort van phpmyadmin interface. En een aantal functies om in je script het gebruik van SQL te vermakkelijken.

• Ik zou niet graag de mijn database gegevens op een externe site invullen, ook niet als het me de tijd "bespaart" om dit zelf in te vullen.

Verder is het zoals eerder aangegeven erg lastig om de interface van PhpMyAdmin te verbeteren, maar als je daadwerkelijk unieke ideeën hebt hierover dan ben ik benieuwd.

Wat betreft het uitvoeren van queries zou ik eerst goed kijken naar de mogelijkheden die nu al beschikbaar zijn bij andere frameworks.

Neem bijvoorbeeld een kijkje naar het Laravel framework, waarbij je de relaties van tabellen aangeeft in de model waardoor je vervolgens zonder ook maar 1 query te schrijven je data kan ophalen en wegschrijven.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!