een server maken

  • beste cp-ers,
    er is mij ooit verteld dat je je localhost ook van buitenaf kan benaderen. Alleen als ik dat doe krijg ik mijn experia box (speedtouch780) configuratie scherm.


    weet iemand wat ik moet doen?


    gr, stan

  • Google gebruiken is volgens mij redelijk moeilijk voor de huidige pubers ofniet? Als je zoekt naar poorten veranderen (port forwarding) krijg je waarschijnlijk al meer dan 200.000 resultaten met dezelfde vraag.

  • [offtopic]ik heb liever dat je mij gewoon aanspreekt met stan ipv van pubers, aangezien je niks van me afweet[/offtopic]


    ik heb het probleem gevonden maar ik moet alleen het standaard wachtwoord van kpn weten. Ik ben namelijk vorige maand overgestapt op kpn, en ze zeiden dat ik niks moest invullen en dat mijn username kpn is. Nu zie ik wel staan dat ik ben ingelogd maar dan wil ik naar ftp;//mijnip gaan log ik in gebeurt er niks.


    mvg,
    stan(xD)

  • - Installeer de "webserver" op je server/computer (Voor windows bijvoorbeeld Xampp)
    - Zet de firewall van windows uit (indien windows)
    - Zorg dat je server/computer een statisch IP heeft, dus DHCP moet UIT staan op je router
    - Maak een forward op je router naar het INTERNE ip van je computer/server, op de poorten 80,21,22,433,3306, etc. (even googlen).
    - Maak een FTP account aan in Xampp (of wat je ook gebruikt)


    Nu zou het moeten werken.

  • Citaat van xtreempje

    check welke port je server runt en ga naar ±
    http://jouip:port


    dus example :
    http://82.193.112.19:8080


    en dan zou 't moeten werken vanbuiten af ( wel zorgen dat je server online staat )


    Dat gaat dus alleen werken als je geen NAT binnen je netwerk gebruikt. Anders moet er echt een forward naar je interne IP worden aangemaakt, hoe weet de router anders op welke computer binnen het netwerk het programma draait?

  • Citaat van montblanc

    Download anders Filezila makkelijk op te zoeken op google, het is een FTP programma's wat je dan van afstand kan besturen.


    Bij Xampp zit als het goed is een ftp ingebouwd

    Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 17.07.09 12:07:04:
    en Stan is het allemaal een beetje gelukt?????

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!