Opleiding niet afgemaakt - welke uitkering?

  • Hallo CP,


    Geen idee waar ik dit moest posten maarja, ik heb even gezocht naar deze antwoorden maar ik kon ze niet zo snel vinden, dus hopelijk weet iemand van jullie het.


    Wie weet in welke uitkering je terechtkomt als het je niet lukt om je opleiding af te maken?


    En ik heb nog een vraagje.
    Wie weet wat je financieel gezien tekort komt per week, als je een startsalaris vergelijkt met een uitkering.


    Met vriendelijke groet, LP (a)

    O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Ligt eraan of dat je boven de 21 bent. Zo ja kun je een WW-uitkering aanvragen mits je voldoet aan de voorwaarde daarvan. Onder de 21 zijn je ouders financieel verantwoordelijk.

  • Woon je in nederland of belgie?
    als je in nederland woon dan krijg je als het goed is een uitkering.
    ik zou zeggen kijk op deze website : http://www.waarkanikwerken.nl/


    als je woont win Belgie heb ik geen idee.


    Maar kan je geen werk vinden of kan je niet werken?
    wat is het probleem?


    meer uitleg dan kan ik je helpen met antwoorden mijn vader werkt namelijk bij een gemeente op de afdeling waar ze uitkeringen uitgeven.




    Je krijgt trouwens alleen een uitkering als je op niet bij je ouders woon dus alleen en als je niet meer dan +- modaal verdiend.

  • eeyk
    Als ik uw tekst goed begrijp zegt u dus:


    - Uitkering is alleen mogelijk als je niet bij ouders/verzorgers woont?


    Want als dat is wat u bedoelt dan is deze informatie incorrect of verschilt per gemeente.
    Heb zelf 2x een uitkering gehad, moest alleen wat gegevens achter laten en 4 sollicitaties per week doen.

  • Citaat van Creativ3

    Ligt eraan of dat je boven de 21 bent. Zo ja kun je een WW-uitkering aanvragen mits je voldoet aan de voorwaarde daarvan. Onder de 21 zijn je ouders financieel verantwoordelijk.


    Weet wel dat er met een uitkering ook een hoop verplichtingen meekomen. Ten eerste moet je kunnen aantonen dat je een baan geprobeerd te zoeken hebt en deze niet heb gekregen.
    Als het kutwerk is jammer, maar dan MOET je dat aannemen, want je kan een baan krijgen dus geen uitkering.

  • Citaat van VonDutch

    eeyk
    Als ik uw tekst goed begrijp zegt u dus:


    - Uitkering is alleen mogelijk als je niet bij ouders/verzorgers woont?


    Want als dat is wat u bedoelt dan is deze informatie incorrect of verschilt per gemeente.
    Heb zelf 2x een uitkering gehad, moest alleen wat gegevens achter laten en 4 sollicitaties per week doen.


    Je hebt er verstand van ?


    Je hebt 2 soorten uitkering die van toepassing kunnen wezen.


    een ww uitkering.
    dit krijg je als je voor langere tijd voor baas hebt gewerkt en onvrijwillig wordt ontslagen. de ww uitkering is iets van 70% van je laatst verdiende loon. met maximum van 10.000 euro ( groffe schatting ) per maand.


    je hebt ook nog de bijstandsuitkering dit kan iedereen krijgen die samen met zijn huishouden minder dan een bepaalde bedrag verdient.


    je kan er van uit gaan dat je dit niet krijgt als er 1 iemand een fulltime baan heeft.

  • Bijstandsuitkering dien je 4 weken lang actief naar werk te zoeken minimaal 5 sollicitaties per week. Indien je jonger bent dan 27 jaar. Ben je ouder dan 27 jaar wordt er gekeken naar het algemeen inkomen van het gezin.


    Als je een sollicitatie van de 20 sollicitaties die je gedaan hebt weigert, heb je per direct ook geen recht meer op een bijstandsuitkering.


    --------------------------


    Een WW uitkering is de WerkloosheidsWet als je ontslagen wordt ontvan je 70% van je laatstverdiende loon, echter ook maar voor een maand of 7. Dit is puur gedaan zodat je 7 maanden de tijd hebt om een andere baan te zoeken. Na 7 maanden geen werk is weg uitkering.

    1) Eigenaar & CEO // iSenses
    2) Eigenaar & CEO // HoodGangster
    3) Co-Owner & Captian @WMCity V3.

  • Ik moest gewoon weten hoe de uitkering heet waar je terecht in komt als je, je opleiding niet afmaakt.


    Werkloosheidswetuitkering heeft daar geloof ik niks mee te maken of wel? :O This wel zo dat je bij minder plaatsen terecht kunt als je, je opleiding niet afmaakt maarja.

    O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

  • Het enige waar je voor in aanmerking komt, is een bijstandsuitkering als je op jezelf woont. Anders zullen je ouders je moeten voorzien van een maandelijks bedrag.


    En anders zul je toch zelf werk moeten zoeken.


    Als je ouders meer als 24000 euro op jaarbasis verdienen. Krijg jij geen bijstand!

    1) Eigenaar & CEO // iSenses
    2) Eigenaar & CEO // HoodGangster
    3) Co-Owner & Captian @WMCity V3.

  • Maar waarom zou je stoppen met je opleiding. Dat papiertje vergroot je werk kans.


    Zoals hierboven al vermeld:


    De WW-uitkering
    De WW-uitkering is in het leven geroepen voor mensen die werkloos zijn geworden door ontslag. U moet dus zijn ontslagen. Daarnaast zijn er nog een paar voorwaarden waaraan u moet voldoen. Zo moet u bijvoorbeeld minimaal een half jaar hebben gewerkt voordat u ontslagen werd. Ook moet u beschikbaar zijn voor werk. Verder is ook de reden van ontslag van belang bij uw uitkering.


    De hoogte en de duur van de uitkering zijn onder andere afhankelijk van het aantal jaren dat u heeft gewerkt, van uw leeftijd en uw loon. De WW-uitkering moet verder zo snel mogelijk worden aangevraagd als u werkloos bent geworden. U moet zich dan inschrijven bij het UWV WERKbedrijf.


    De WWB (Bijstand)
    Een bijstandsuitkering is een uitkering voor personen die te weinig inkomsten hebben om van te leven. Ook voor de bijstand moet u aan bepaalde voorwaarden voldoen. U mag geen recht meer hebben op andere inkomsten en als u samenwoont (ook ongeregistreerd) mag uw partner niet meer verdienen dan ongeveer â?¬1200 netto.


    De bijstandsuitkering is een financieel vangnet en is bedoeld als een tijdelijke hulp. De uitkering bestaat uit een bedrag dat minimaal nodig is om aan de primaire levensbehoeften te voldoen. Hieronder worden bijvoorbeeld de kosten voor huur, kleding, voeding en de premie voor de zorgverzekering verstaan.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!