massa donatie

• Ik snap niet goed hoe ik een massa donatie doe voor mijn site?
    hier te tabel voor gebruikers:

Als u me kunt helpen hoor ik het graag

• PHP
    mysql_query("UPDATE `gebruikers` SET `bank`=`bank`+10 WHERE `user_id` > 0");

Dit is een voorbeeldje, zo krijgt elke gebruiker + 10 bij de bank ;)

• Dit is een simpel massadonatie script voor de bank!
    Let op het is mogelijk dat er een fout in zit, heb dit snel gemaakt!

• Citaat van Joyeria

die string is voor beveiliging? -.- niet voor 0 in te vullen ofzo.

Een beveiliging is overbodig aangezien alleen Victini gebruik gaat maken van de massadonatie? Ik denk niet dat dit een optie wordt voor de "normale" speler?

• Citaat van sukel

Een beveiliging is overbodig aangezien alleen Victini gebruik gaat maken van de massadonatie? Ik denk niet dat dit een optie wordt voor de "normale" speler?

Wat is er mis met een veilig script te maken? OOk andere admins zullen dit gebruiken denk ik .

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 01.05.12 17:21:41:
    Vind het wel sneu, maak ik iets gratis voor een lid, krijg je meteen afbrekende reacties?

Als andere admins er gebruik van gaan maken? Als je admin account gehacked is?

Dat zijn redenen waarom je veilig moet scripten.

• Ik denk dat je alex niet goed begrijpt. Wat in principe sneller en makkelijker is het volgende:

PHP
    $bedrag = (int) $_POST['bedrag'];

dan kun je de ctype digit if statement eruit halen want de string is hierdoor ten alle tijden een integer. Dan omdat het een integer is kan de real escape string er ook uit. Want stel er wordt een input van 'SQLINJECTION=+*^}^{*' gedaan dan wordt deze automatisch geconvert naar 0 waardoor die in principe altijd wordt tegen gehouden door de if statement met $bedrag > 0

Zie het niet als afkraken maar als onderbouwde tips die je kunt gebruiken in het vervolg om het voor jezelf makkelijker te maken maar ook sneller te maken en compacter.

Edit:

Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

• Citaat van jopitan

Ik denk dat je alex niet goed begrijpt. Wat in principe sneller en makkelijker is het volgende:

PHP
    $bedrag = (int) $_POST['bedrag'];

dan kun je de ctype digit if statement eruit halen want de string is hierdoor ten alle tijden een integer. Dan omdat het een integer is kan de real escape string er ook uit.

Zie het niet als afkraken maar als onderbouwde tips die je kunt gebruiken in het vervolg om het voor jezelf makkelijker te maken maar ook sneller te maken en compacter.

Dat had ik inderdaad verkeerd begrijpen dan, maar alsnog moet het beveiligd worden met een mysql_real_escape_string?

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!