Familienaam checken op bestaandheid

• Probeer dit script eens

overigens heb ik nog even verder naar het script gekeken maar ik raad sterk aan om geen mysql_fetch_object te gebruiken maar mysql_fetch_array;)

overigens weet ik niet hoe het zit met de overige mysql querys waar ik express nog maar de $user->familie en de $user->naam heb laten staan, ook heb ik de num_rows weggehaalt omdat ik niet duidelijk zag waarom die er tussen stont.

voor extra beveiliging is misschien ook handig om te weten dat mysql_real_escape_string wel enkele dingen doet maar zeker niet alle tekens blockeerd hiervoor dient u een specialen array op te maken die vervolgens met foreach en strpos alles naloopt in de post.

je kan natuurlijk ook een nog sterkere beveiliging maken met

PHP
    preg_replace("/[^a-zA-Z0-9\s]/", " ", $nieuwe);

Met vriendelijke groet,

xize

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Xize,

wat een onzin lul je toch allemaal,

Mysql_Real_Escape_String, escaped de complete invoer, geen injectie is hierdoor nog mogelijk, Dus je scriptje met je filter array is niet nodig.

Ook heb je het stukje bovenaan de pagina helemaal verkeerd, waarom zou je een query maken, alles oproepen en dan $nieuw != $oud['naam'] ???

MYSQL_NUM_ROWS is voldoende, geen rij, geen bekendheid.
    Wel een bekende rij, familie bestaat al.

Waar hebben jullie leren scripten ?

1) Eigenaar & CEO // iSenses
    2) Eigenaar & CEO // HoodGangster
    3) Co-Owner & Captian @WMCity V3.

• ZiraX,
    Tegen andere injections zou ik voor de zekerheid [func]strip_tags[/func] er nog wel overheen gooien ;). Kost bijna geen extra load en maakt je script er wel veiliger op. Alleen [func]mysql_real_escape_string[/func] is dus niet goed maar die array replace van xize is overbodige rompslomp. Gewoon vervangen met [func]strip_tags[/func] en eventueel [func]htmlentities[/func] of htmlspecialchars().

• Alleen mysql_real_escape_string() is goed voor wanneer je iets in de database wilt zetten. Wanneer je user input in html wilt zetten gebruik je functies als strip_tags/htmlspecialchars/htmlentities.

Dat is de goede werkwijze.

• Darsstar heeft gelijk! Dit is het veilige script.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!