Posts by xize

    Probeer dit script eens


    overigens heb ik nog even verder naar het script gekeken maar ik raad sterk aan om geen mysql_fetch_object te gebruiken maar mysql_fetch_array;)


    overigens weet ik niet hoe het zit met de overige mysql querys waar ik express nog maar de $user->familie en de $user->naam heb laten staan, ook heb ik de num_rows weggehaalt omdat ik niet duidelijk zag waarom die er tussen stont.


    voor extra beveiliging is misschien ook handig om te weten dat mysql_real_escape_string wel enkele dingen doet maar zeker niet alle tekens blockeerd hiervoor dient u een specialen array op te maken die vervolgens met foreach en strpos alles naloopt in de post.



    je kan natuurlijk ook een nog sterkere beveiliging maken met

    PHP
    preg_replace("/[^a-zA-Z0-9\s]/", " ", $nieuwe);


    Met vriendelijke groet,


    xize

    Het probleem is al opgelost.
    toen ik website ging uploaden op funpic en vanuit die url de pagina opende via firefox zag ik voor de <html> een vreemd teken staan meestal gebeurd het wanneer je een verkeerd programma gebruikt hebt.
    of de file verkeerd opgeslagen hebt.


    Met vriendelijke groet,


    xize

    Goededag allemaal,


    hierbij zit ik met een zeer vreemd css probleem.
    Wanneer ik de webpagina open binnen internet iexplore dan opent hij de website correct.
    maar als ik de website open binnen firefox dan pakt hij vreemd genoeg de css code niet.
    Zelf weet ik met toeval wel wanneer je normalen html toepast op een gestylde css layouts dat firefox soms wel eens moeilijk doet om de code te pakken uit de css file, maar tevergeefs heb ik al geprobeerd alle <font color="green"/></font> eruit te halen en echter had ik nog steeds het probleem.


    index.html
    ----------


    style.css
    -----------


    Alvast bedankt.


    Met vriendelijke groet,


    xize

    ow mijn fout

    PHP
    $cnaam = mysql_query("SELECT user_id FROM heeftnaam WHERE user_id='" . $_SESSION['gebruiker'] . "' LIMIT 1") or die(mysql_error());
    if(isset($_SESSION['gebruiker'])) {
        $f = mysql_fetch_row($cnaam);
        if($f['user_id'] == $_SESSION['gebruiker']) {
            header("LOCATION:index.php");
        } else {
            header("LOCATION:game.php?p=makeuser");
            die();
        }
    }


    als dit niet werkt, kunnen het twee dingen zijn dan moet mysql_fetch_row($cnaam); vervangen worden door mysql_fetch_array($cnaam);


    anders kan het zijn dat de $_GET misschien niet goed is.


    Maar wat is de foutmelding?


    mvg,


    xize

    Beste sukel,


    probeer dit scriptje is.
    het is afhankelijk of dit wel werkt omdat dit niet het hele script is.


    PHP
    $cnaam = mysql_query("SELECT user_id FROM heeftnaam WHERE user_id='" . $_SESSION['gebruiker'] . "' LIMIT 1") or die(mysql_error());
    if(isset($_SESSION['gebruiker'])) {
    	$f = mysql_fetch_row($cnaam);
    	if($f == $_SESSION['gebruiker']) {
    		header("LOCATION:index.php");
    	} else {
    		header("LOCATION:game.php?p=makeuser");
    		die();
    	}
    }


    mvg,


    xize

    Goededag allemaal,


    Hierbij vroeg ik mij af wat ik fout doe in mijn css.
    in principe ben ik er wel goed in maar ik loop vast wanneer ik te maken krijg met bijvoorbeeld een 3 kolommen layout.
    Het probleem is stel ik zou in de content een enter plaatsen dan worden mijn zij kolommen ook met de enter naar beneden geschoven.
    Ik kan op google ook niet een goede uitleg vinden.


    de html


    De css



    screenshot van de afwijkende linke menu met het content


    http://imageshack.us/photo/my-images/252/naamloosxh.jpg/


    Alvast bedankt!.


    Xize

    Geachte pekelterror,


    hierbij schrijf ik alvast een kleine handleiding voor het instellen van de twee routers omdat het vinden op internet soms erg waardeloos kan zijn.


    1. sluit de eerste router aan het modem.
    2. afhankelijk van u windows klikt u links onder op start en typt u cmd in vervolgens binnen cmd typt u ipconfig /all daarna zoekt u de standaard gateway schrijf deze op.
    3. vervolgens pakken we de tweede router uit en deze sluit u vervolgens aan de andere router let wel op dat de kabel juist niet in de WAN poort zit.
    vervolgens gaan we naar het ingestelde ip adres van de tweede router dit kunt u vinden via ipconfig.
    meestal bij opties, of in de home kunt u een dns server instellen plaats hier het opgeschreven ip in en u wordt automatisch doorgesluist naar de eerste router waardoor u internet heeft.


    een subnetmask verandering is niet nodig voor een range verandering omdat er zo bie zo nog 100 computers in het netwerk actief kunnen zijn.


    Mijn advies voor een goede router is linksys:)
    let alleen wel op met ziggo en upc als u met twee routers werkt dat u vaker het internet zou moeten resetten dit komt omdat de dns server soms wel eens uit wil liggen waardoor alles weer even gereset moet worden.


    Met vriendelijke groet,


    xize


    daarna maken we het volgende:)


    PHP
    <iframe src="home.php" name="main" height="300px" width="400px"/></iframe>
    
    
    nu maken wij links:) en kopellen we vast aan de iframe
    
    
    <a href="?page=hq" target="main"/>hq</a>
    <a href="?page=screenshots" target="main"/>screenshots</a>


    probeer dit eens:) let alleen op dat criminalspoint een backslash plaatst voor bijna elke quote in het script.


    Xize

    Persoonlijk vind ik het heel erg jammer weer dat mensen websites uit de lucht halen.
    mensen die zich hacker noemen *uhum* zijn geen hacker maar scriptkiddies en meestal verhaal verkopers die vertellen nooit de waarheid.
    als je al bezig bent injecties en je houd je nog simpel bezig met || en dit soort tekens ben je alsnog niet een 'hacker' je bent pas een hacker als je zelf de principes van een aanval snapt.
    en die info leer je uit jezelf om theoretische manieren te bedenken op een creatieven schaal ik kan gewoon met ping zorgen dat ik een hexdecimalen gecodeerde ip adres kan converteren uit mijn gateway dat was voor mij vroeger weer een creatieven oplossing:P.
    maar om even terug te komen.
    de persoon die deze website 'hacked' is iemand die iemand anders zijn programateur vaak gebruikt, en dus is hij/zij nog steeds echt geen hacker.
    anders waren er wel heftiger dingen gebeurd als ik kijk naar de dingen die ik ken en of heb gezien.


    Guido.