Chrome jarig

  • Chrome wordt vandaag 3 jaar oud!


    Het is precies drie jaar geleden dat de eerste bètaversie van Google Chrome verscheen.


    Op het gebied van security kenmerkt Chrome zich vooral door de sandbox die het gebruikt en het "stiekem updaten".



    Dit laatste + het feit dat ze elke toets die je in de balk intypt meteen naar Google sturen, weerhouden mij persoonlijk om de browser te gebruiken, ondanks zijn grote gebruiksvriendelijkheid.
    Verder merk ik steeds vaker problemen, omdat webmasters hun sites nu voor 3 browsers moeten onderhouden, die niet allemaal op eenzelfde wijze een website renderen.
    Ik blijf dus lekker bij Firefox.



    Wie van jullie gebruikt Chrome en indien niet, waarom doe jij het niet?


    Bedankt.

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • ik gebruik chrome ik vind chrome beter qua performance en gebruiksvriendelijkheid en dat google weet wat ik intik dat is bijzaak. Dat weten ze ook als je wat bij youtube intikt of op google.nl

  • Ik gebruik zelf Google Chrome, waarom dit:


    1. Ik vind het sneller opstarten (miss omdat ik vaak gebruik)
    2. Ik vind de style ervan passen bij windows 7 ultimate
    3. Google chrome vind ik ook makkelijker te gebruiken


    Minpunten:
    1. Ik had een slice, maar omdat ik daarin per ongeluk een verkeerd woord hadd gezet, werkte de css niet op andere browsers. (wel op google chrome, ook weer een voordeel maar moet elke browser testen)
    2. Als je gebruik wilt maken van instellingen, dan is dat toch wat lastiger. (denk maar aan printen, bewerken, proxy etcetera)

  • Ik gebruik Chrome.
    Internet Explorer is nog sneller dan Firefox. Als je een youtube filmpje + een spelletje van spele.nl opstart en je sluit firefox af en start hem weer, dan is je pc niet vooruit te branden. En het maakt niet uit wel geheugen, ik heb dit bij een 1,6Ghz single core met 1GB ram maar ook met een 2,8Ghz quad core met 4GB ram en een 2,8Ghz dual core met 8GB ram dus het maakt bij mij niet uit.


    Internet Explorer is wel irritant in CSS en sommige html + javascript maar de nieuwe IE staat boven Firefox!


    Maar als webdeveloper heb ik alle browsers, ook Opera en Safari.

  • Ik heb op mijn oude laptop Chrome, maar dat is omdat ie niet werkte, nadat ik Chrome had geinstalleerd, maar Chrome wertkt veel beter. Ik werk nu weer met IE, maar dat ik vind wel dat dit toch wel DE webbrowser blijft.

  • Yup, Chrome gebruiker hier. Chrome for Mac op de Mac en Chromium (Open Source project achter Chrome) op de Debian bak.


    Safari blijf ik te traag vinden, Opera te weinig ondersteund en Firefox trekt me teveel geheugen. Al gebruik ik Firefox soms wel met o.a. Firebug. Oh, en Safari soms omdat die onder de "Developer" bar een simpele optie heeft om je User Agent aan te passen zonder dat ik in de config hoef te gaan trekken (FF).

  • Internet explorer 9 mag wat mij betreft een grote pluim ontvangen.
    Ze zijn er op zeer korte tijd in geslaagd om van iets zeer slechts, iets redelijk goeds te maken.
    Bovendien tonen tegenwoordig alle browser testen aan dat IE9 de veiligste is - raar maar waar...
    Vooral de nieuwe webdeveloper tool in ie9 vind ik een zware verbetering. Het is nog niet zo goed als firebug, maar al een goede stap in de richting.

  • L.Groot
    Komt omdat Firefox een memory leak in de addons heeft, deze willen ze pas in 7.0 oplossen.


    Ik gebruik Chrome zelf enkel voor wat testen wanneer een slice gedaan moet worden.


    IE9 gebruik ik zelden, mede omdat ik altijd met Firefox heb gewerkt.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!