Mensen die criminals alleen voor geld willen

  • hey hey mensjes,


    Tegenwoordig zie ik steeds vaker posts verschijnen die gaan over dat een bepaald script niet werkt of dat ze iets van de ene source in de andere source willen bouwen. Na wat gekeken te hebben kom ik er achter dat de mensen die zulke dingen posten net
    <?php echo "hello world"; ?> kunnen doen en niet meer.


    Wanneer je een criminal games wilt starten denk er is een keer goed over na. Ja je kan er geld mee verdienen maar als je scripts neemt die al gebruikt worden in andere spellen dan is het toch niet meer uniek? waarom zouden users dan jou game willen spelen als ze toch niks unieks kunnen krijgen kunnen ze net zo goed naar een ander spel gaan waar wel veel energie + tijd is ingestopt.


    Ik wil hiermee bereiken dat mensen die scripts willen aanpassen of invoegen gewoon zelf leren programmeren en des noods dan wel hier op het forum om hulp vragen maar dat ze het wel eerst zelf proberen en niet gelijk gaan posten van dat ze het ingevoegd willen hebben zonder dat ze er ook maar eigenlijk naar gekeken hebben...


    dingen zoals een overzicht weergeven van alles bans in een database vergt echt niet veel kennis van sql en php vooral niet als het gaat om een criminals source.


    Dus leer gewoon zelf scripten en dan denk ik dat deze community nog een stuk verder kan komen :

  • Ik kom er gewoon eerlijk voor uit, ik kan niet scripten ^^.


    Maar ik probeer het wel,
    Al kan ik niet een heel script zelf maken, ik doe het dmv kopiëren en aanpassen...
    ( aangezien ik altijd anders wel ergens een []{} ' etc vergeet of moet toepassen en ik niet alle functies nog ken... )
    Helaas zijn er van die mensen die echt iets hebben van, werkt niet, ik post het en zie of er iemand is die me wil helpen...


    Eigenlijk is dit ook weer een zwaar punt want door bijvoorbeeld dat iemand een fout neerzet en andere daar weer commentaar op geven met allemaal verschillende antwoorden oplossing leer ik hier zelf ook van.


    ( zo ging het op DP om dat een code van 2 regels was, amper 30 tekens en dat er ergens <= stond ipv ==, lijkt hele noob fout ja, maar je leert er uiteindelijk wel van. )


    Mischien dat een reputatie systeem iets zou opleveren, zo kan je uiteindelijk zien of mensen ook iets bijleveren of het zogeheten leechers zijn ( ze posten wat ze willen en doen niks terug, valt onder term leechers ^^ )


    Iig als zon rep systeem erkomt zou er wel goed onderscheid moeten worden gemaakt aan reputatie van bijv member en zń bijdrage, anders kan dit in discussies nogal misbruikt worden. ( wat je denk ik moeilijk tegenhoud )


    Wow, zie net dat ik beetje veel getypt heb ^^.


    PS: ga hier niet op reageren tenzij je ook alles hebt gelezen en het ook kan onderbouwen wat je zegt...


    Mvg Laeresh

    Koen, toppunt van zieligheid, ja dat heb je zelf begaan.
    Je komt er niet zomaar mee weg, je hoort nog van ons.
    Even a german had some form of respect for his enemy, even 65 years ago, this scumbag has none, making him the true evil.

  • inderdaad ik zeg zelf ook niet dat ik een expert ben op het gebied van php + sql maar ik heb het mezelf aangeleerd (met hulp van php.net en w3school.com) en door criminals gewoon te bekijken door trail en error te werken kom je er uit eindelijk wel.


    En bij de fout melding staat toch altijd de fout op de regel nummer? nou dan kijk je daar en kom je er van eigens achter

  • Laeresh ik heb wel respect voor mensen die verder kijken dan 1 woordje en die zelf dingen proberen maar het gaat hier meer om mensen die iets zien van een ander...
    Dit knippen en plakken en verwachten dat het maar werkt.


    En als het niet werkt verwachten ze ook nog dat het voor hun gefixed word.


    Dan heb ik zoiets van Kijk eerst zelf eens waarom het niet werkt en probeer het te veranderen.


    dat word hier te weinig gedaan en daarom heb ik geen zin om mijn fixes en extra scripts te posten...


    Aangezien het niet echt gewaardeerd word als er een script gepost word... en alleen maar commentaar op gegeven word van het werkt niet enz.

  • Als je net probeert te scripten ga je toch geen fucking game gebruiken die al lang bestaat? Maak gewoon je eigen dingen. Begin simpel. Niet gelijk met een bagger gescripte source. Daar leer je niks van. Maak je eigen systemen en ga niet andermans werk rippen.


    Het is gewoon zonde van wat je leert. Leer OOP en PDO enzovoort.

  • MEGA OFFTOPIC: je hebt world verkeerd geschreven in je voorbeeld van echo world, moest er ff uit ^^

    Koen, toppunt van zieligheid, ja dat heb je zelf begaan.
    Je komt er niet zomaar mee weg, je hoort nog van ons.
    Even a german had some form of respect for his enemy, even 65 years ago, this scumbag has none, making him the true evil.

  • Niels;


    Dat is ook gewoon een script, als mensen daar hulp bij nodig hebben en ze hebben er echt zelf werk aan besteed (wat je dan ook kan zien) dan vind ik het niet echt erg om er aan mee te helpen. Maar als ze zulke dingen 3 of 4x achter elkaar blijven plaatsen of om er voor te zorgen dat echt iemand anders hun eigen werk doet, ja dan doe ik de rem er ook op.


    Jesse;
    Als je gelijk van niks weet naar OOP gaat dan zal je snel stoppen denk ik. OOP is een manier van scripten waar je echt tijd voor nodig hebt om dat onder de knie te krijgen dat leer je niet eventjes.

  • Ik ben het er mee eens dat hier te makkelijk vragen worden gesteld. Mensen proberen vaak zelf niet even, en zijn soms zelfs te lui, of te onhandig om te Googelen naar een programma. Maar hoe dit als moderator aan te pakken zonder te streng te zijn weet ik nog niet zozeer.


    Ik hoorde zonet iemand zeggen dat hij geen PHP expert is, geloof me: Niemand op dit forum mag zich een PHP of MySQL expert noemen.

  • Wij hebben het er zelf van gemaakt om eerlijk te zijn, vroeger in de begin tijd van PC's e.d. was alles op zelfstudie gericht, moesten ze gewoon een meesterbrein hebben ;).
    Nu is de mentaliteit een STUK veranderd, het lijkt alsof wij slaven zijn geworden van een vergroting van slechte scripters.


    Uiteindelijk, leren wij er soms zelf van ipv. de persoon in kwestie, want die wil meestal zijn script z.s.m niets anders..
    Het is erg triestig, en de mensen gaan hier niet meer in veranderen.
    Tja, je kunt een topic openen, en zeggen google dit google dat.. maar dan gaan ze wel naar een andere site om vol te spammen, met scripts vol spelfouten en bugs.


    Ik wil wel leren, maar lukt niet altijd, ik investeer tenminste, ik heb 4 a 5 boeken over PHP liggen, 2 a 3 over HTML & CSS, Javascript,XML,C++,... en de meeste uit mijn eigen zak betaald!


    Ik zoek al een tijdje een oplossing voor deze *** mentaliteit, maar helaas faal ik bij elke poging, ik geef toe ik was 1 a 2 jaar geleden net zo, maar nu besef ik dat ik mis was ;).


    Uit open source moet je leren, en niet je brood mee verdienen, zeker niet wanneer je klakkeloos zonder kennis een script online zet om er geld mee te verdienen en daarna niets aan veranderd en komt klagen dat je site ineens van de wereld bol verdwenen is.


    Meestal ligt het aan de leeftijd, jongetjes van 12 tot 14 moeten zich niet bezighouden met webmaster zaken, zeker niet wanneer ze er zelf geen moeite voor willen doen.
    Het zijn gewoon profiteurs (dat is de politiek ook 8-)).


    Hier zijn gewoon geen woorden voor, maar alles is begonnen bij criminals rood, soms haat ik het echt dat ze zo'n mislukte source vrijgegeven hebben, en dat er nu nog mensen deze gebruiken :}.


    Nu ja, ik denk dat ik mijn zegje wel heb gedaan, hopelijk hebben jullie er iets uit geleerd!


    BTW. graag de woorden 'noobs' veranderen naar 'luie mensen' 'profiteurs' e.d., noobs is meer een scheldwoord voor games e.d.


    Mvg,


    Dein

  • Kben het helemaal met je eens Patrick!


    De dag van vandaag willen ze alleen maar geld verdienen met crime
    Ze zijn te lui voor dit en voor dat!


    Dan komen ze zelf aan je deur kloppen voor kun je dit gratis scripten voor mij of kun je die bug eruit halen voor mij!


    Er zou moeten een wet komen op Criminals Games of zo :p


    Greetingz (h)

  • Ik kan zelf best goed scripten, maar ik zie dit forum eerder zelf als een hulpmiddel.
    Voordat ik m'n tijd verdoe aan het fixen van de bugs in banditi, kijk ik hier even rond of vraag het eerst. Meestal scheelt dat werk + tijd.


    Als er nog bugs zijn die niet opgelost zijn door iemand anders, kijk ik er graag zelf naar, en deel die dan met andere zodat die ook wat minder hebben.


    Verder zou ik tegen alle beginners (en dat is niet beledigend bedoeld), neem is een PHP tutorial erbij, probeer met een simpel script (dus niet gelijk een criminal of ander spel) te werken en er nieuwe dingen in te bouwen. En vraag gewoon hulp op een PHP forum als je er niet uit komt :cheer:.



    (En nog even ter duidelijkheid. Een criminal doe je niet om klakkeloos geld te verdienen! Gelukkig kunnen sommige hier de fun er van inzien :), om het maken van zo'n game ;).)

  • Je kan het ook voor de lol doen,
    Ik was ooit begonnen met vendetta online te zetten om het met twintigtal vrienden te kunnen spelen.
    sindsdien is dat niet veel veranderd bij mij ^^

    Koen, toppunt van zieligheid, ja dat heb je zelf begaan.
    Je komt er niet zomaar mee weg, je hoort nog van ons.
    Even a german had some form of respect for his enemy, even 65 years ago, this scumbag has none, making him the true evil.

  • Inderdaad, 'noobs' mag dan wel een verwoording zijn voor beginneling, maar is niet echt een volwassen manier om elkaar mee aan te spreken. Zoiets gebruik je als een spelletje speelt, niet als je 'discussieert' over je 'vakgebied' (Helaas moet hier erg veel tussen aanhalingstekens).


    Criminals Rood, dat is voor mij een apart verhaal: De beveiliging ervan zit heel erg op het randje, en overschrijdt deze ook, al moet je niet vergeten dat veel bugs ontstaan door onwetendheid van de gebruikers van het script. Criminals kent een paar stukken script die op zich niet slecht zijn, al zijn ze erg verouderd. Het script veranderd niet, MySQL en PHP wel. Criminals stamt uit de PHP 3 tijd, zeer en zeer verouderd.


    De mentaliteit is hier wel erg laag, dat klopt zeker, en dat is jammer. Helaas gaat het steeds meer mensen om het makkelijke geld, en niet om iets bij te leren en er plezier aan te beleven: Nou, ze komen er achter. Wanneer je geen talenten hebt, red je het echt niet. Je zult of moeten designen, of moeten programmeren of moeten investeren. Vroeg of laat ga je dat merken.


    Iemand zei hier dat in het begin OO leren programmeren niet mogelijk was, maar dat is het zeker. In PHP is het heel ongewoon, maar wanneer je een programmeertaal leert (als eerste), die object geörienteerd is, leer je OOP er gewoon bij.


    Een heel verhaal, die waarschijnlijk alleen maar aan komt bij mensen die er hetzelfde over denken als mij, en niet bij mensen waarvoor het bedoeld is. Mijn god, waar zijn we mee bezig!

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!