Nieuwe regels

  • Hallo beste leden,


    Sinds mijn aanstelling als projectleider ben ik bezig geweest met het vernieuwen van CriminalsPoint op de plekken waar ik kan. En dat werpt nu zijn eerste (zichtbare) vrucht af!


    Vanaf vandaag (om precies te zijn: 17.30) gelden op CriminalsPoint nieuwe regels, die hier te vinden zijn. We verwachten van alle leden dat ze de nieuwe regels goed doorlezen, en er in de toekomst naar zullen leven. Die toekomst begint nu!


    Gemakshalve zal ik hieronder enkele veranderingen en toevoegingen noemen:


    BUMPen
    Het zogenaamde Bumpen (Bring Up My Post) is vanaf nu enkel toegestaan als er nieuwe feiten aan het licht zijn gekomen. Tevens mag je een topic pas bumpen, wanneer er sinds 24 uur geen nieuw bericht meer is geplaatst, en de laatste reactie minder dan 14 dagen eerder is geplaatst.


    Medewerkers Werving
    Het ronselen van team- clan- en andere groeperingsleden is, zonder toestemming, verboden. Hiervoor is een uitzondering aan te vragen bij de moderators en beheerders van CriminalsPoint. Indien toestemming is verkregen moet duidelijk in het topic vermeldt worden door welk crewlid deze toestemming is gegeven.


    Battles
    Een battle mag pas geplaatst worden als deze is goedgekeurd door een teamlid. Wanneer een battle wordt geplaatst zonder toestemming, zal de battle gesloten worden.


    Marktplaats: Verantwoordelijkheid
    Wanneer een lid een bod plaatst, wordt het lid daarmee verplicht dit bod uiteindelijk ook te betalen aan de verkoper. De enige manier om een bod ongeldig te maken is door dit aan te vragen met opgaaf van reden bij een crewlid. Wanneer een bod zonder geldige reden wordt ingetrokken, kan de toegang tot de marktplaats aan het desbetreffende lid geweigerd worden.
    Een verkoper is zelf verantwoordelijk voor een goede afhandeling van een verkoop. CriminalsPoint biedt enkel de eerste ontmoetingsplaats aan tussen verkoper en mogelijke kopers.


    Strafsysteem: Three Strikes? Out!
    Er is op CriminalsPoint sprake van een 'Three Strikes: Out'- beleid. Wanneer een overtreding voor de eerste of tweede keer plaatsvindt, wordt enkel mondeling (via (prive)bericht) een waarschuwing gegeven. Wanneer een overtreding voor de derde keer plaatsvindt zal er gestraft worden met banpunten. Uitzonderingen op deze regel zijn in bijzondere gevallen toegestaan, te bepalen door verder bepaalde regels en het team van CriminalsPoint.


    Zo, dat was de ultra-korte samenvatting (euhm, copy-paste). Voor meer nieuwigheidjes zal je ze toch echt zelf moeten lezen!


    Namens het CriminalsPoint-team,
    Lodewijk

  • Citaat

    Het zogenaamde Bumpen (Bring Up My Post) is vanaf nu enkel toegestaan als er nieuwe feiten aan het licht zijn gekomen. Tevens mag je een topic pas bumpen, wanneer er sinds 24 uur geen nieuw bericht meer is geplaatst, en de laatste reactie minder dan 14 dagen eerder is geplaatst.

    Spreekt dit elkaar niet nogal tegen?

  • @Perrytje11:


    Nee, dat doet het niet. Je mag een nieuwe reactie plaatsen als er na 24 geen nieuwe reactie is geplaatst én wanneer het laatste bericht in de afgelopen 14 dagen is geplaatst. Daarnaast mag je enkel een nieuw bericht plaatsen als je daadwerkelijk een nieuw feit kunt toevoegen aan het topic.


    Helder? Of nog niet? Wellicht weet je zelf iets om het duidelijker te maken?

  • Hij wil zeggen dat je na 14 dagen niet meer mag bumpen en je pas na 24 uur mag bumpen dus als de laatste reactie 15 dagen eerder is mag je niet meer bumpen :P 13 dagen mag het nog wel :P maar er moet minstens 24 uur tussen de laatste reactie en je bump zitten :P


    Denk ik

  • Lodewijk indien er nu geen crew leden online zijn, dan moet je dus eerst wachten tot er iemand online komt en dan moet je die een pb sturen. Lijkt me een omweg. Als er nu word gemaakt dat het topic moet worden goedgekeurd. Dus dat je topic aanmaakt voor categorie personeel en battle. En dat die moeten worden gekeurd, dat is veel beter.

  • Dat is inderdaad een goed voorstel, ik zal het meenemen!
    Voorlopig doen we het echter zo. Je kunt gewoon meteen een PB sturen, alle crewleden reageren snel, afgezien van de crewleden waar dat van gemeld is, zoals Willem en Rick op dit moment.

  • Citaat van Lodewijk

    Bijna. Over die 24 uur heb je gelijk. De 14 dagen zijn er om te zorgen dat er niet op topics die al twee weken inactief zijn geweest, alsnog gereageerd wordt.


    is het dan niet beter dat er een automatische slot op komt na 14 dagen.. of gewoon dat de topicstarter hem zelf op slot kan zetten.. of gewoon een soort pauze die later voortgezet kan worden.. inplaats van dat je na 14dagen nooit meer kan reageren.. tenzij je dan gewoon nieuwe topic aanmaakt tja.. hm (a)

    O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

  • Is het ook nieuw dat K.Rens zwart is?

    Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 21.03.11 19:52:30:

    Citaat van iSilverStar

    Koen, battles is eigelijk niet nodig. Maar "personeel gezocht" topic's is helemaal geen slecht idee. Misschien dat je je eigen topic kan sluiten? Want we moeten steeds een mod PM'e.


    Dit is toch voor personeel: http://www.criminalspoint.com/forum/overzicht/31.html

  • Beste Lodewijk,


    Ik vind deze regels echt "van de pot gerukt" Dit zijn regels om regels uit te vinden, en ik vind ze ronduit belachelijk. Vinden jullie dat nu zelf ook niet? Je moet precies om alles toestemming vragen.


    Sorry, maar ik DENK dat sommige leden mijn mening volledig delen. Deze leden mogen zich dan ook laten horen!



    Nog een opmerking: Hoe gaan jullie de bieder laten betalen? Daar ben ik eens benieuwd naar! Ook, een nutteloze regel!


    Met vele groeten,
    Brent

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!