Politiek '09

  • Hallo iedereen,


    ook al ben ik nog niet stemgerechtigd(:P) vroeg ik me toch af wie hier voor wie stemt. Ik ben belg en weet dus niet veel af van de nederlandse politiek maarja. Hebben jullie de stemtest al gedaan ? ( http://www.deredactie.be ) Zoja, op wie ben je uitgekomen, zonee, wordt het tijd ;P. Ik ben uitgekomen op SLP en als tweede groen. Dat klopt wel want ik sta het meeste voor Groen maarja. Aan degene die het al gedaan hebben: Op welke partij ben je uitgekomen en klopt het ? Ik ben benieuwd.
    ( ik denk dat er een aantal CP'ers toch morgen moeten gaan stemmen. Buiten dat het in nederland al voorbij is maarja :P )

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Ik volg het eigenlijk zelf niet echt, behalve nu omdat het op mnm de grote politiek quizz was. Met bert reyme( hoe je het ook schrijft ) ( wetstraat journalist ) en vondt het wel interessant. Zo weet ik ook wat meer over ons land he :p

  • Ik zal nooit op groen stemmen.
    Hun laatste voorstel was:
    Laat iedereen in Belgie verplicht 4 dagen in plaats van 5 gaan werken en die extra dag die zo vrijkomt, moet iedereen verplicht op een bejaarde of een gehandicapte letten en deze verzorgen.


    Gaat zeker goed komen als je een heel land, inclusief de zotten, gaat verplichten tegen hun zin te zorgen voor zieken, ouderen en gehandicapten...


    CD&V maakt te veel ruzie naar mijn zin en slaagt er buiten in de Vlaamse regering niet in om iets deftigs te realiseren.


    Vlaams belang heeft veel kritiek, maar geen realistische oplossingen. We hebben wel een partij nodig om tegen de benen te schotten van de meerderheid om hen alert te houden en hier zijn ze perfect voor. Stem ik dus niet op.


    Lijst de Decker is ook iemand die vooral tegen de benen hoort te stampen om iedereen alert te houden. De Decker zelf vind ik onbetrouwbaar overkomen en ga ik ook niet op stemmen. Hij wisselt alle 2-3 jaar van mening en van partij.


    SLP ken ik onvoldoende, maar volgens de stemtest zou dit niet meteen een partij zijn voor mij.


    NVA overwoog ik, maar komt er in de stemtest ook niet zo heel goed uit. Twijfel ik nog een beetje over dus.


    Ik wil een eigen bedrijf starten en ben dus verplicht liberaal te stemmen. Meer zeg ik niets over mijn stemgedrag :p
    Een politicoloog of iemand die er zich een beetje mee bezig houdt, weet nu genoeg.

  • Ik heb op de winnaars van de Nederlandse EU verkiezingen gestemd afgelopen donderdag. Verder waarom moeten we het wel over de Belgische politiek hebben maar niet over de NL. Daar was tenminste geen topic over aangemaakt.

  • Daar had je ook gerust een topic over mogen aanmaken hoor.
    Is toen alleen niet gebeurd, enkel op ws.


    Ik vind het een beetje gek om een anti-Europeaan te stemmen voor Europa... Logisch...
    Veel van zijn punten waren trouwens economisch totaal niet correct.
    Praat om de mensen te lokken ja, maar geloof me, hij zal er niet veel van realiseren.
    Als je over NL wil praten, doe dit dan in ander topic best.
    Anders loopt alles door elkaar.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!