Hyves verkocht

• Dat maakte het bedrijf, bekend van onder meer dagblad De Telegraaf en Sp!ts, maandag bekend zonder financiële details te vermelden.

Hyves heeft naar eigen zeggen negen miljoen Nederlandse leden. Het huidige management van het bedrijf blijft aan. De onderneming verwacht dit jaar een omzet te behalen van 20 miljoen euro.

Een woordvoerster van TMG wilde desgevraagd de koopprijs van Hyves niet prijsgeven. De acquisitie wordt door TMG uit eigen middelen voldaan en heeft een positief effect op de winst per aandeel.

Analist Thijs Berkelder van Petercam schat dat TMG zo'n 40 miljoen euro heeft betaald. "Als je van de omzet van 20 miljoen euro uitgaat, bij een operationele marge van 20 procent, kom je op een ebit (bedrijfsresultaat) van 4 miljoen euro. Ze betalen waarschijnlijk 10 keer ebit, maakt 40 miljoen'', zo rekende hij voor.

Dat bedrag kan volgens Berkelder ,,keurig'' uit de bestaande kasmiddelen van TMG worden voldaan. Berkelder gaf geen waardeoordeel over de prijs, maar merkte wel op dat "wanneer de eigenaren van Hyves de tent anderhalf jaar geleden hadden verkocht'' ze er een beduidend hoger bedrag voor hadden kunnen krijgen.

Bron: http://www.at5.nl/artikelen/51258/netwerksite-hyves-verkocht

Deel je mening:
    Ik vind het persoonlijk zeer slecht vooral omdat het hier maar om 40 miljoen euro gaat.
    Ben van mening dat hyves zeker het dubbele waard is aangezien ze 20 miljoen per jaar maken.

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • [offtopic](TMG = Telegraaf Media Groep)[/offtopic]

Vind dit zeer weinig als het gaat om 40 miljoen,
    maar je weet niet wat ze betaalt hebben dus je kan het niet echt oordelen.

Persoonlijk denk ik dat ze rond de 100 miljoen moesten geven die 40 mil verdienen ze binnen 2 jaar terug.

• Hoezo faalt GeenStijl hiermee met hun actie (hyvesprofiel verwijderen); GS valt onder News Media wat voor 100% valt onder de Telegraaf Media Groep... Jammer dat weinig mensen dat weten, want GeenStijl verlaagt zichzelf hiermee weer eens...

Verder; tsja. Ik heb een hekel aan de Telegraaf in het algemeen, dus ik zit er (ook?) over na te denken om Hyves te verwijderen. Enige reden waarom ik op Hyves zit is vanwege oude bekenden en "in touch blijven" met mensen zonder Twitter...

• De Telegraaf, media geil dagblad met de grootste onzin en de lompste titels. Ze slaan volledig door in hun eigen dagblad. :p

Maar dat terzijde,

40 miljoen euro, lijkt me een leuk bedrag.
    De omzet van 20 miljoen euro wil natuurlijk niet zeggen wat de winst is;)

[offtopic]Ik werk elke zaterdagochtend bij Wegener Nieuwsmedia. En die heeft de TMG overgenomen. Nu hopen dat de winst van Wegener flink stijgt! Leuke winstpercentage(h)[/offtopic]

• Citaat van Jannick

Hoezo faalt GeenStijl hiermee met hun actie (hyvesprofiel verwijderen); GS valt onder News Media wat voor 100% valt onder de Telegraaf Media Groep... Jammer dat weinig mensen dat weten, want GeenStijl verlaagt zichzelf hiermee weer eens...

Verder; tsja. Ik heb een hekel aan de Telegraaf in het algemeen, dus ik zit er (ook?) over na te denken om Hyves te verwijderen. Enige reden waarom ik op Hyves zit is vanwege oude bekenden en "in touch blijven" met mensen zonder Twitter...

Hyves sowieso al zinloos tijdverdrijf, wat ik grappig vond is dat je ook niet dol bent op de telegraaf, omdat iedereen die ik ken gewoon de telegraaf haat "De telegraaf is geen krant" zeggen wij.
    Daarnaast wat maakt die overname precies uit ? waarom zou je daarom je account verwijderen ?
    Dat is gewoon kinderlijk gedrag.
    Zelfde als dat jij je youtube account zou verwijderen omdat google het overnam, en youtube is nog gewoon youtube, naast het feit dat het tering hard jankt over alles met copyright etc, terwijl het er 9/10 keer niet eens iets mee te maken heeft...
    ( Grappig hoe ze een liedje verbieden dat je het moet kopen terwijl het nummer nergens te kopen is en vrijgegeven is, ach ja google :p ).

Het is gewoon een slimme investering geweest, Vind het een goeie zet van TMG.

• Yoichi
    Omdat er toen al sprake was dat de 2e kamer hyves betaald wilde maken.
    Dit is toen niet doorgegaan, maar met die overname heb je daar wel weer kans van.

+ Facebook steelt persoonlijke informatie voornamelijk door jou spellen te laten spelen op hun site.

Het is goed mogelijk dat TMG dezelfde richting in gaat omdat die lui puur aan winst denken in plaats van de bezoeker.

Ik laat me hyves account ook uitsterven ik ga verder met Partyflock.

• Citaat

Omdat er toen al sprake was dat de 2e kamer hyves betaald wilde maken.

Wat heeft de regering eigenlijk met een privaat bedrijf te maken? Het enige wat een bedrijf hoeft te doen is winst maken, en zich aan de wetten te houden.

Verder is de trend er een beetje vanaf, iets wat Facebook op den duur ook wel gaat merken.

Verder denk ik dat de TMG er niet veel in gaat investeren, en het een eigen leven laat leiden, ze doen het denk ik vooral om de gegevens die ze ermee in handen krijgen.

Gelukkig ben ik niet zo'n iemand die duizend foto's en hele telefoonnummers plaatst op sociale netwerken, maar er zijn ook mensen die dat wel doen. Ook email adressen zijn veel waard. Kortom de TMG heeft nu heel erg waardevolle gegevens in bezit die ze denk ik ook gaan gebruiken.

• @sloosmedia hyves gaat eraan ja xd maar facebook blijft in leven dat zit al zo verwikkelt in allerlei websites dat het niet meer weg te slaan is. Wat ik nog wel zie gebeuren is dat twitter word opgekocht door facebook of dat ze samen gaan werken.
    En BTW die hele google buzz is ook een flop geworden als tegenhanger van twitter.

Hyves zal veel meer gebruik gaan maken van hun leden dat is heel jammer.

• Twitter wordt denk ik niet opgekocht of gaat samenwerken met facebook twitter heeft in 1 jaar een grote inhaalslag gemaakt op facebook. Twitter is ook verwikkelt in allerlei andere site's iedere site heeft wel zijn eigen twitter/facbeook acc. Twitter vs Facebook is het zowat!

• Wel leuk dat er altijd ook zoveel onzin wordt verteld, alsof mensen soms niet eens nadenken over wat ze zeggen. Maar dat terzijde.

Als ik Hyves afhandig kon worden voor 40 miljoen had ik het ook wel geweten. Ik denk niet dat er nog potentie in Hyves zit, het wordt aan alle kanten door allerlei socialmedia diensten ingehaald.

Citaat

Het is goed mogelijk dat TMG dezelfde richting in gaat omdat die lui puur aan winst denken in plaats van de bezoeker.

Het hele doel van een bedrijf is natuurlijk zoveel mogelijk winst maken. Maar om winst te maken moet je wel aan je bezoekers denken. In hoeverre ze Hyves zullen verbeteren, als ze dit willen doen, is natuurlijk de vraag, maar dat lijkt me wel z'n slimme zet.

Citaat

Wat denk je dat ze kunnen vragen voor 9+ miljoen gegevens over gebruikers, ze hebben alles.

Ze mogen die gegevens natuurlijk niet zomaar aan Jan en alleman doorverkopen, denk niet dat er wat dat betreft iets zal veranderen aan Hyves.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!