battle system

  • Goede dag beste leden van ictscripters.


    Ik ben sinds kort weer begonnen met php / mysqli enzo en ben met een rpg game begonnen maar dan gewoon zoals de meeste wel kennen als tekstbased. Maar nu weet ik me god niet hoe ik een goed battle systeem kan maken ik weet dat er in een pokemon source zon soort battle systeem zit maar ik weet dus niet hoe die in elkaar zit heeft iemand een soort battle systeem met verschillende aanvallen die ik door kan nemen en helemaal kan omzetten tot iets van me zelf aangezien ik op google er ook nie echt veel wijzer van word



    M.V.G
    Michael

  • Los van hoe iets technisch werkt kun je toch gewoon zien en beschrijven wat er gebeurt? Dit opschrijven in lopende zinnen is een functionele spec. Los van techniek beschrijf je wat dingen doen.


    En daarna zou je eens na kunnen gaan denken over hoe je dit technisch oplost. En misschien een eigen originele draai geven aan dit soort dertien-in-een-dozijn spellen.


    Je grootste probleem is echter dat je meteen aan de slag wilt zonder na te denken over wat er nu eigenlijk moet gebeuren en hoe je dit technisch / visueel vormgeeft. Vergelijk dit met het bouwen van een huis, daar begin je toch ook niet aan op een zonnige dag zonder een soort van blauwdruk?


    Tis zoals altijd weer het "bezint eer gij begint", of liever gezegd het gebrek hieraan.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!