[GEZ] Cookie melding Wordpress plugin

  • Beste ICTers


    Ik weet dat hier op de website best wel wat ervaringen deskundige zitten met Wordpress websites,
    Nu ben ik voor een grote Internationale organisatie (Nederlandse divisie) de website aan het opbouwen / finetunen,
    en gaan wij dus ook de bezoekers monitoren d.m.v. google analytics (oftewel cookie wetgeving van toepassing).


    Nu weet ik dat ik met 2 clicks makkelijk kan zoeken op een plugin, maar zijn er leden hier die hierin een favoriet hebben, of met een (niet wordpress) plugin dit opgelost hebben?


    Mijn ideaal is een melding die je accepteert en vervolgens niet meer terug komt op die pc (dmv een cookie zou ik zeggen?)

    Met vriendelijke groet,
    Mathijs Lormans


    Designer / Sustainability expert: Lormans Design
    Design, Engineering and Development
    Bouwkundig ontwerp, tekenwerk, advies en projectmanagement!
    3D modeling en 3D printing

    Bewerkt één keer, laatst door Tieske ().

  • Persoonlijk zou ik ervoor kiezen om een custom plugin te schrijven die volledig binnen de stijl van de website valt als het inderdaad een internationale speler is. Mocht je dit niet willen dan zou ik een zo klein mogelijke melding gebruiken om de bezoeker zo min mogelijk tot last te zijn.


    Voorbeeld:
    http://wordpress.org/plugins/uk-cookie-consent/


    Echter lever ik al tijden websites af waar ik geen gebruik maak van een dergelijke notification bar. Ik leg de kwestie altijd voor aan mijn klanten en daarvan kaatst 95% de cookie melding af. Laatst ook een grote internationale website afgeleverd welke de melding in Europa gewoonweg negeert. Er wordt nog (bijna) niet op deze kwestie gecontroleerd en het schrikt gebruikers aanzienlijk af.

  • Cas, hartelijk dank voor de info / het voorstel,


    De hosting beheerder/ict kenner van de organisatie kwam er zelf mee aanzetten (op mijn eigen bedrijfswebsite doe ik het ook niet) maar zo'n neutrale zoals deze is o.a. wat ik zoek.
    Hij/zij willen er dus wel graag aan voldoen, ikzelf zie er het nut ook niet zo van in / vindt de wet op niets trekken, en een wet is pas nuttig als er daadwerkelijk op gecontroleerd en bestraft wordt, aangezien dit niet van toepassing is kunnen ze de wet net zo goed weer schrappen.


    De organisatie is Wereldwijd, met wel in elk land een eigen divisie, wellicht heb je ooit gehoord van
    The International For Young People (The Netherlands) of The Duke of Edinburgh Award (initiatief uit Edinburgh Schotland).


    Ik ben zelf een Gouden Award houder van deze organisatie en ben zodoende dan ook betrokken bij de website ontwikkeling,
    De website zal eind deze week live gezet worden voor het groten publiek

    Met vriendelijke groet,
    Mathijs Lormans


    Designer / Sustainability expert: Lormans Design
    Design, Engineering and Development
    Bouwkundig ontwerp, tekenwerk, advies en projectmanagement!
    3D modeling en 3D printing

  • Hoi Mathijs,


    Wij hebben onlangs een geavanceerde en flexibele WordPress plugin gelanceerd die voldoet aan je wensen: de WeePie Cookie Allow Plugin.


    Je kunt hierbij zowel een ‘cookiewall’ (pop-up) als een ‘meldingsbalk’ kiezen bij een eerste bezoek aan je website. Na het klikken op de 'accepteer' button verdwijnt de pop-up/meldingsbalk. Indien gewenst, kun je de cookie instellingen pop-up weer aanroepen op een pagina/post binnen je WordPress website d.m.v. een shortcode.


    Wat de plugin uniek maakt, is dat je de bezoeker ook de keuze kunt bieden om een cookie categorie (level) te kiezen. Hierbij worden eventuele niet gewilde cookies automatisch verwijderd. Tevens zijn de teksten en kleuren aanpasbaar om deze aan te laten sluiten op de stijl van je website.


    Ontdek meer mogelijkheden van de WeePie Cookie Allow Plugin



    Groet,


    Mariëtte

    WeePie Plugins
    Premium WordPress Plugins developed with lots of passion and a keen eye for detail. We sell them on CodeCanyon. Most of our Plugins are build on our home made WeePie Framework.


    WeePie Plugins is part of webRtistik

  • Ik zou persoonlijk kiezen om een aangepaste plug-in te ontwikkelen die naadloos aansluit bij de stijl van de website, indien het om een internationale speler gaat. Als dit niet gewenst is, zou ik een minimale melding gebruiken om de bezoekers zo min mogelijk te hinderen.

    Bijvoorbeeld, hier is een plug-in voor WordPress die als voorbeeld kan dienen:

    https://wordpress.org/plugins/securiti-cookie-consent/.

    Echter, ik heb gemerkt dat ik al geruime tijd websites oplever zonder een dergelijke melding. Ik leg de kwestie altijd voor aan mijn klanten en 95% van hen wijst de cookie-melding af. Onlangs heb ik zelfs een grote internationale website afgeleverd die de melding in Europa simpelweg negeert. Er is nog (bijna) geen strikte handhaving op dit gebied en het schrikt gebruikers aanzienlijk af.

    • Belangrijk bericht
    Citaat

    Er is nog (bijna) geen strikte handhaving op dit gebied en het schrikt gebruikers aanzienlijk af.

    Goh, in België zijn er zo een paar symbool dossiers en veroordelingen geweest wel.
    Zeker na klachten durft men wel eens optreden. Er is te weinig personeel om alles te controleren, maar het gebeurt dus wel.


    Iubenda gebruik ik zelf wel eens.

    Verder zijn er cookiebot, cookiehub etc.

  • Goh, in België zijn er zo een paar symbool dossiers en veroordelingen geweest wel.
    Zeker na klachten durft men wel eens optreden. Er is te weinig personeel om alles te controleren, maar het gebeurt dus wel.


    Iubenda gebruik ik zelf wel eens.

    Verder zijn er cookiebot, cookiehub etc.

    Ik denk niet alleen personeel. Maar ook kennis bij de organisaties

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!