Hulp nodig met idee

  • Beste cp'ers,


    Ik ben bezig met een donatie systeem, deze werkt al volledig naar behorende.
    Nu wil ik de donatie codes gaan verwerken in mijn database.


    Een donateur kan ervoor kiezen om 20 donatie codes te bestellen.
    Enkel heb ik even geen idee hoe ik dit het beste kan aanpakken.


    20 codes en 20 berichten lijkt mij een beetje overdreven.



    Ik zoek dus een oplossing hiervoor zodat de SQL niet overbeladen wordt met donatie codes.




    Heeft iemand een goed idee voor mij om dit te verwerken?



    Mvg,
    Superior

  • stel dat je 1000 gebruikers hebt die allemaal 20 codes bestellen, dan het je MAAR 20.000 records, een database is juist bedoeld voor het opslaan van heel veel data.


    Ik zie niet direct een probleem in je systeem.

    Don\'t like me?
    Have a seat with the rest of the bitches waiting for me to give a fuck.

  • Citaat van W0utR

    stel dat je 1000 gebruikers hebt die allemaal 20 codes bestellen, dan het je MAAR 20.000 records, een database is juist bedoeld voor het opslaan van heel veel data.


    Ik zie niet direct een probleem in je systeem.


    Het probleem is dat een speler denk ik niet zit te wachten op 20 privéberichten met 20 verschillende codes.


    Hiervoor zoek ik dus een oplossing, de data opslag maakt mij niet zo heel veel uit, gaat mij om de spelers.

  • Dus per code dat een donateur besteld word een bericht gestuurd met de melding dat hij een code besteld heeft?


    Anders moet je een optie maken om meerdere codes per keer te bestellen zodat je ze allemaal gewoon in 1 bericht laat versturen

    Don\'t like me?
    Have a seat with the rest of the bitches waiting for me to give a fuck.

  • Citaat van W0utR

    Dus per code dat een donateur besteld word een bericht gestuurd met de melding dat hij een code besteld heeft?


    Anders moet je een optie maken om meerdere codes per keer te bestellen zodat je ze allemaal gewoon in 1 bericht laat versturen


    Er schoot mij net een idee binnen die denk ik wel gaat werken..


    stel iemand besteld 20 codes:


    23456, 23456, 51841, 15414, 15414, 15544, etc. etc.



    Deze codes sla ik dan op in een TEXT field.
    Vervolgens krijgt de speler een bericht met alle codes.
    Wanneer een code gebruikt is kan ik deze met een functie een <strike> geven zodat de speler kan zien welke code hij/zij nog kan gebruiken.



    Goed idee ?



    Joshua
    Zover was ik al, zoals je kan lezen gaat dit over de verwerking ervan.

  • Uh dus je wil meerdere waarden opslaan in 1 rij dmv komma's.. Ik zou toch eens onderzoek doen daarna aangezien je daardoor echt enorm slecht moet gaan programmeren (of omslachtig) wil je het goed doen.. Afzonderlijke rijen gekoppeld aan een user identifier zijn toch wel wat beter en is tevens kleiner wat betreft de database grootte

  • Denk ten eerste aan het feit dat als één code gebruikt word hoe je hem dan wil verwijderen.. Lekker allemaal omslachtige code maken om dat getal er even tussen uit te pulken (dacht het niet). Stel deze vraag anders eens op Tweakers (GOT) denk dat je dan je antwoord wel krijgt die je zoekt.

  • Niels, die site raad ik ook aan, maar hou er rekening mee dat, superior, wel inzet moet tonen daar en actief mee moet denken. Anders is je topic zo gesloten. Verder denk ik gewoon dat je beter per code een rij kan maken, en deze verzamelen met de user id. Of een soort van tabel waar je de codes verzamelt en hoeveel het er zijn, en dan een userid.

  • Niels
    Niet verwijderen, enkel een strike deze dus mee geven in berichten indien hij verbruikt is.


    Is geen verplichting, zit alleen te bedenken hoe ik dit kan maken..


    De codes versturen is niet zo heel moeilijk, ik maak gewoon random nummers aan.
    En controleer of deze bestaan of niet, indien ze bestaan gewoon opnieuw aanmaken.


    Verwijderen is niet zo heel moeilijk te maken, ik denk alleen dat jij iets anders bedoelde in je bericht?
    Ik was namelijk niet van plan om codes uit berichten te verwijderen.
    Enkel een strike functie maken en die mee versturen, denk alleen dat dit veel controles zal vereisen.


    Denk daarom dat ik maar 20 codes in een privébericht verstuur, en dan de speler zelf de codes laten uitzoeken.
    Ik neem aan dat een speler niet zo gek zal zijn door zo te werken: links, rechts, midden, rechts, links, midden.



    Indien jij een betere oplossing hiervoor kan bedenken hoor ik hem graag.
    Enkel idee is voldoende, kan dit zelf namelijk wel uitwerken verder ;)

  • Ik zou eerder een aparte pagina maken waar de gebruiker zijn codes kan terugvinden. Sommige gebruikers willen nog wel eens privé berichten verwijderen. Dan maak je gewoon een query die alle nog niet geactiveerde codes laat zien op die pagina.

  • Die pagina is nu succesvol gelukt, was het beste idee aangezien ik die veel verder kan uitbreiden.


    Nogmaals bedankt Niels ;)



    Volgende vraag:


    Ik wil donatie codes gaan aanmaken, het script heb ik al gemaakt en werkt ook gewoon zoals hij hoort te werken.


    Nu wil ik codes maken maar ik twijfel nog over sommige ideeën die ik heb.



    - 234564
    - 345fd4
    - 3467AR << vind ik het beste tot nu toe.
    - ERD56E


    Ik zat zelf aan het Postcode idee te denken "3467AR", wellicht dat jullie mij nog op ideeën kunnen brengen?



    Alvast bedankt ;)

  • zou eerder gwn alles door elkaar cijfers en letters bijvoorbeeld zou ik toch doen 6k5k4k zeg nou maar wat

    waarom slecht praten over buitelanders hun taal en hun afkomst.
    waarom praat nooit niemand slecht over de script talen dat is ook een andere taal.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!