Scripten verleren

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Citaat van RiiCky

    hmm ben ik niet met je eens. je vergeet toch ook niet hoeveel 4+4 is na 5 jaar?


    Iets wat je lange tijd gedaan hebt moet gewoon in je hoofd blijven zitten. Anders is je niveau zeer en zeer laag.


    4+4 is heel wat anders want in je dagelijkse leven komt het nog vaak voor bijv als je in winkel werkt je hebt 2x 4 broeken naast elkaar hange weet je dat 8 zijn maar scripten is niet 4+4 maar meer 9384934X20392320 of 232332 delen door 344343 ofso :P

  • Laten we het hier maar op laten hé. Prima verwoording.


    Citaat van Killingdevil

    Ik denk dat je de functies en de syntax van individuele programmeertalen wel verleerd. Als ik nu weer in Java ga programmeren duurt het ook even voordat ik de syntax en de bestaande classes en hun methoden weer goed in me hoofd heb zitten.


    Maar het echte programmeren? Het doen, de logica en het denken erover? Nee, denk dat je dat niet echt verleerd.

  • Verleren is 1 ding, het weer opnieuw leren is het 2e.


    Opnieuw leren duurt misschien een dag of 3, omdat je de logica, de gedachten die zeggen als je het script, zo ziet het er dan uit, nooit zullen weggaan..


    Maar, dit is hierboven al uitgelegt ..

  • Ik denk dat als je het scripten nu volledig links laat liggen, en bijvoorbeeld 2 jaar gaat designen, maar dan ook alleen puur designen, dat je voor zo'n 70% opnieuw kunt beginnen met scripten, maar zoals eerder gezegt,helemaal verleren zal niet zo snel gebeuren

  • [offtopic]Dit is een leuke discussie, even een bumpje :)[/offtopic]

    Citaat van Toontjuhh

    Ik denk dat als je het scripten nu volledig links laat liggen, en bijvoorbeeld 2 jaar gaat designen, maar dan ook alleen puur designen, dat je voor zo'n 70% opnieuw kunt beginnen met scripten, maar zoals eerder gezegt,helemaal verleren zal niet zo snel gebeuren


    Wat noem je volledig links liggen? Nooit meer programmeren, deels niet meer programmeren, een poos niet meer aan je applicaties werken en op slag weer beginnen? Zijn allemaal definities van een simpele uitdrukking, waardoor jouw reactie als vaag naar voren komt.


    Als ik 2 jaar lang niet bezig ben met een programmeertaal die ik voor een aanzienlijk groter deel uit mijn broekzak kan trekken (neem PHP als voorbeeld) en daarna een opdracht krijg om een uitgebreide applicatie in elkaar te bouwen, dan denk ik toch dat die 70% van jou behoorlijk meevalt.
    Zie je, het ligt aan meerdere factoren dan aan je 'aandacht' eraan alleen. Als je programmeur van beroep bent, kan ik me voorstellen dat je dit werk minder snel verleert dan een tuinman (ik noem maar wat) die als hobby wat simpele code schrijft voor zijn bedrijfswebsite.


    Om nu één van mijn persoonlijk minder goed beheerste programmeertalen, Java erbij te halen, dat verleer je sneller als het niet binnen grootschalige prioriteiten ligt. Voorheen lukte het me bijvoorbeeld mbv. Swing interactieve sprite-based objecten te maken die een bepaalde functie uitoefenden wanneer je daar een event aan knoopte. Vraag dat nog maar eens van me, ik zou er absoluut geen raad mee weten!


    Kun je programmeertalen dus 'verleren'? Ja, dat kan zeker wel. De vraag is echter niet concreet genoeg om daar een statisch antwoord op te kunnen geven, aangezien is gebleken dat het niet aan de omstandigheden ligt, maar aan de ambities en ervaringen van de persoon zelf.

  • Conclusie scripten kan je gewoon verleren door bijv dementie of andere vergeetachtigheid ziektes? en je kan het normaal niet verleren aangezien de basis is je hersens blijven hangen als je weer codes gaat zien/bestuderen! Net als school je onthoudt bepaalde dingen ook voor de rest van je leven.

  • Citaat van az

    Conclusie scripten kan je gewoon verleren door bijv dementie of andere vergeetachtigheid ziektes? en je kan het normaal niet verleren aangezien de basis is je hersens blijven hangen als je weer codes gaat zien/bestuderen! Net als school je onthoudt bepaalde dingen ook voor de rest van je leven.


    Het is gewoon heel simpel, en net zoals alle andere dingen: een mens vergeet pas echt iets wanneer het iets niet boeit of er onvoldoende aandacht aan besteedt, of wanneer gewoonweg geestelijke beperkingen ervoor zorgen dat bepaalde informatie niet opgeslagen kan worden, zoals bijvoorbeeld te veel informatie in één keer.


    Edit: ook de basis kun je naderhand vergeten, argumenten zijn onderhand wel duidelijk naar voren gekomen volgens mij.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!