Op wie heb jij gestemd?

  • Beste leden,


    Bijna niemand had het verwacht maar Dhr. Wilders had de meeste zetels maar liefst 22 dus de grote winnaar.


    Op wie hebben jullie gestemd?


    Ik zelf heb niet gestemd.


    Met vriendelijke groet,


    Cwcw









    Jammer dat deze topic uit de hand is gelopen maar ik vind het terecht dat de mod deze heeft gesloten.

  • Ik mag ook nog niet stemmen, maar als ik dat mocht had ik toch voor de PVV gekozen. Vele vinden dit een foute keuze omdat dit alleen om problemen vraagt. Maar ik ben ook niet tegen alle islamieten (sorry als ik het verkeerd spel) maar alleen tegen diegene die de problemen veroorzaken.


    Hierbij wil ik ook niet racistisch overkomen want ik ben even hard tegen de nederlandse probleem (jongeren). Want je moet ook in je achterhoofd houden dat het niet alleen jongeren zijn :P kleine uitleg van mijn keus.


    En als de PVV niet zou bestaan was het de PvdA geweest gewoon omdat ik Job Cohen een leuke vent vind :P goeie burgemeester en volgens mij ook een goede premier

  • Ik op de PvdA omdat ik met zijn standpunten eens ben en daarbij voelde ik me het best. Niet dat ik strategisch heb gestemd.


    Mensen die op Wilders stemmen hebben puur gestemd op de persoon. En zijn standpunten zijn totaal niet relevant met de werkelijkheid. Hopelijk ziet men dat nadat hij geregeerd heeft. Alles dat hij zegt is of gewoon te gek voor woorden of hij kan het niet waarmaken.

  • Citaat van stan

    Ik op de PvdA omdat ik met zijn standpunten eens ben en daarbij voelde ik me het best. Niet dat ik strategisch heb gestemd.


    Mensen die op Wilders stemmen hebben puur gestemd op de persoon. En zijn standpunten zijn totaal niet relevant met de werkelijkheid. Hopelijk ziet men dat nadat hij geregeerd heeft. Alles dat hij zegt is of gewoon te gek voor woorden of hij kan het niet waarmaken.


    Of de nederlandse cultuur heeft meer behoefte aan VRIJHEID ?

  • Als ik kon stemmen had ik zeker op geert gestemd; aangezien ik zijn twitters gelezen heb en hijzelf het belachelijk vond dat er miljoenen naar Griekenland gingen, en noemde het onze belastingscenten, ipv het land op te bouwen stoppen we het in een nieuw eu land.


    Klinkt mischien egoistisch, maar als nederland vooruit wilt moeten we ervoor gaan; voordat we andere landen kunnen helpen.


    scarface, ook dat zeker ;)

  • Citaat van stan

    Jullie weten niet eens wat vrijheid inhoud ^o)


    Dat weet ik wel zeker, vrijheid van menings uiting! Dat is een bepaald onderwerp.


    Voorbeeld:


    Hun mogen hun mening altijd uit, maar als wij een bepaald woord in onze mond nemen zijn wij de racisten, en ook een mening is tegenwoordig niet meer gewaardeerd.


    Althans, dit ervaar ik zo ;)


  • Als je je mening niet eens in fatsoenlijk Nederlands kan formuleren denk ik ook niet dat veel mensen zullen luisteren.
    (kijk ik maak zo vaak een typfout maar dit is grammatica)


    Ten tweede is het niet waar wat jij zegt. Racisme is waanzin, er bestaat geen superieur ras. Mijn gevoel zegt dat er geen rassen bestaan. Er is 1 soort de mens, rassen voelt zo hondachtig aan.


    Dus als jij wilt beweren dat het ene ras meer te zeggen heeft als het andere denk ik dat je verkeerd bezig bent. Zoizo het onderverdelen in 2 soorten Nederlanders.


    Dus ik denk bullshit de autochtonen en allochtonen zijn allebei Nederlanders en hebben dus allebei evenveel te zeggen. De rechten zijn het zelfde. Je gevoel kan dat wel hebben. Maar je hebt meer als gevoel nodig om goed onderbouwde meningen te geven

  • @Stan
    Niet helemaal mee eens.


    Geef jij eens een grote bek tegen een autochtoon en een allochtoon.
    Kijken welke het raarst reageert hierop.


    Nee ze zijn niet allemaal zo maar veel wel.
    Ik wil gewoon mijn mening kunnen zeggen zonder ervoor neer gestoken te worden.


    Is dat vreemd???



    Er werkt een Turkse jongen bij mij en die respecteert mijn mening.
    Ik kan op me werk gewoon heel normaal communiceren met die gasten.
    Maar dat gaat gewoon niet met al die lui, en daar heb ik een hekel aan.
    Je bent allemaal gelijk, ga dan niet de een over een andere lijn trekken.


    Pvv heeft domme opmerkingen ja, negeer ik ook echt niet hoor.
    Maar hij heeft wel standpunten waar ik hem gelijk in geef.

  • Superior, jij verwoordt precies wat ik hiermee bedoel.


    Als allochtoon mogen ze wel: Kaaskop etc zeggen.
    Maar al zeg jij ooit is; die allochtone jeugd van tegenwoordig wordt je inderdaad neer gestoken, geschoten etc.


    En racisme is er nu eenmaal, het is natuurlijk niet wat iedereen wil, het liefst zou nederland 1 volk moeten zijn, maar als hun zich daarvan afscheiden, moskeeén en andere dingen blijven bouwen en onze cultuur niet accepteren....is dat dan vrijheid?
    Bang zijn voor allochtonen, als ze hun zin niet krijgen dreigen met bommen e.d.?


    Leuk!

  • Nouja ik wil natuurlijk ook mijn mening kunnen uiten zonder neergestoken te worden. Maar ik denk niet dat deze manier gaat helpen. Ik heb altijd geleerd andere culturen te respecteren en zo ook respect terug te krijgen. Want met autochtonen Nederlanders kun je ook snel ruzie krijgen.


    Als je maar eens in een drukke stad over straat fietst en iemand te lang aankijkt, meteen hoor je: wat is jou probleem?


    Denk dat het in verhouding wel meevalt.

  • @Stan, klopt...


    Wat dat betreft zijn ook hollanders een stroeve boel, maar dit heeft weer met opvoeding te maken denk ik.


    Zo heb ik, netzoals jou ouders hebben gedaan, van mijn ouders geleerd iedereen als een gelijke te behandelen en nooit naar "verhalen" te luisteren, en mensen te respecteren, maar wil het wel graag terug krijgen.


    Maar als ik het zelf een paar keer heb mee gemaakt (Gelukkig nooit echt neer gestoken, maar wel bedreigt.)
    Dan wordt je boos op de groep die het doet.


    En wat superior zegt, er werken 2 marokkaanse collega's, geweldige mensen, maar dan staat er een groep buiten de werkvloer, en die zijn associaal als ik weet niet wat.


    Het ligt echt aan de opvoeding lijkt mij, aka de 3e Generatie.

  • @Stan
    Klopt, ik ben ook opgevoed om iedereen te accepteren voor wat hij/zij is.
    Maar als die respect niet wederzijds is krijg je het toch echt niet van mij.


    Kijk naar het geloof van de moslim, een echte moslim heeft geen probleem met iemand zijn/haar geloof.
    Maar je heb veel lui die beweren dat ons geloof een lachertje is en wij niet gelovig zijn.


    Sorry, maar wat is er dan mis met je, ieder zijn/haar geloof bemoei je er gewoon niet mee.
    Dat de moslim mensen een bom op ons wil gooien omdat wij een ander geloof hebben.


    Noem je dat vrijheid ???


    Nog een klein voorbeeld, ik luister graag naar Hardcore muziek.
    Hoe wordt de hardcore van nu neergezet door hun?

  • Lancer nouja hopelijk is de 4de generatie beter geintergreerd dan. Maar heb er zelf niet zo heel veel last van.


    Superior dat zijn geen echte moslims, dat zijn van die orthodoxe moslims en tja die zijn nogal conservatief. En kijk dat is overal bij elk geloof zijn een klein groepje mensen die het tot het uiterste doen.


    Maarja dan vind persoonlijk de mensen van de SGPers enger want dat zijn allemaal van dat soort mensen. En ik ken 2 moslims die allebei gewoon normaal geloven en niemand kwaad doen.

  • @Stan; Klopt, ik ken ook een paar moslims die niemand kwaad doen, zolang je hun respecteert geven zij het wederzijds terug.


    En ja; ik hoop ook dat de 4de generatie beter is en de mensen die dus een klote verleden hebben gehoord door criminaliteit een stap vooruit zetten en hun kinderen doorgeven dat het niet kan.


    Dan pas spreek je over een welvarend nederland :)

  • Ik mog net niet stemmen helaas. Nog 2maandjes.


    Maar als ik wel mocht stemmen, deed ik dat op de SP.


    Waarom?
    Aangezien ik studeer, en studeren niet gratis is.
    Elke politieke partij wil de studiefinanciering en de OV-Jaarkaart afschaffen.
    Goede zaak op het 1e gezicht, aangezien nederland enorme schulden heeft en die toch weggepoetst moeten worden waardoor er bezuinigd moet worden.


    Maar bezuinigen op onderwijs is een slecht teken!
    Ik volg MBO-4 Administrateur, en ga zoiezo doorstuderen op het HBO.
    Maar, als dit allemaal word afgeschaft, moet ik alles zelf betalen. Treinkaartjes... En een gedeelte meebetalen met de schoolboeken (logisch, moet 9/10 scholieren omdat school duur is!)


    Maar als het daadwerkelijk echt word afgeschaft, ga ik sterk twijfelen of ik doorga naar het HBO.


    Door deze afschaffing gaan veel studerende jongeren heel erg in de schulden komen. Wat dus als gevolg heeft dat starters geen huizen kunnen kopen, maar een lomp flatje moeten huren. Wat ze n?kunnen betalen.
    Nederland gaat achteruit zo, Jongeren hebben de Toekomst!


    Wel moet ik toegeven dat de SP maar 11miljard wil bezuinigen, wat dus veel minder is dan alle andere partijen. Wat ook weer niet goed is, maar puur uit eigenbelang zou ik stemmen op de SP.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!