hash methodes

  • Altijd handig op zo'n pagina achter de hand te hebben om je wachtwoorden of iets te beveiligen:


    http://noxxie.nl/test.php



  • Citaat van gamecontrol

    Idd, maar het is wel een handig iets om vergeten wachtwoorden te achterhalen ;) thx.


    Je weet dat je door het (in Jip en Janneke taal zou het vervormen heten waarschijnlijk, veel simpelers kan ik er niet van maken sorry) hashen van een string/wachtwoord in geen enkel universum overeenkomt met je eigen wachtwoord terugvinden?

  • Citaat van Perrytje11

    Het bestaat wel, ik wil hier wel een link neerzetten maar ik wil eerst weten of het illegaal is...


    Het is legaal geef maar xD (L)

  • Patrick
    Schrik niet maar dit bestaat wel, ik heb er zelfs een programma voor die hashes omzet in leesbare wachtwoorden.
    En het werkt wel degelijk, getest met [func]md5[/func] & [func]sha1[/func].


    @Perrytje11
    Zou dit niet doen, je weet hoeveel mensen dit gaan misbruiken om er zelf lol in te krijgen en stoer te doen ;)

  • Citaat

    Het bestaat wel, ik wil hier wel een link neerzetten maar ik wil eerst weten of het illegaal is...


    Zet maar neer hoor. Waarschijnlijk een rainbow table. MD5 decoderen bestaat niet. Wel kun je zogenaamde collisions vinden en een 'toevallig' matchende waarde voor de MD5 string vinden. Al zijn we 1000 jaar verder, dan nog kunnen we geen MD5 string 'decoderen'. Waarschijnlijk wel in 10 seconden 'brute forcen' (een match vinden), maar dat is een ander verhaal...


    Hashes zijn niet omkeerbaar, en zullen dat ook NOOIT worden...


    [offtopic]Krijg een beetje een deja vu gevoel bij deze discussie...[/offtopic]

  • Citaat van Superior

    Patrick
    Schrik niet maar dit bestaat wel, ik heb er zelfs een programma voor die hashes omzet in leesbare wachtwoorden.
    En het werkt wel degelijk, getest met [func]md5[/func] & [func]sha1[/func].


    @Perrytje11
    Zou dit niet doen, je weet hoeveel mensen dit gaan misbruiken om er zelf lol in te krijgen en stoer te doen ;)


    Dit heet bruteforcen of het gebruik van Rainbow tables. Decoderen is wat gebeurd bij bijvoorbeeld base64(_decode)

  • Leuk dat patrick mijn idee heeft gejat (A)!
    Ik vind jou ook heel aardig, hahaha . :P


    Maar mijn bedoeling van het codering script is eigenlijk gewoon heel simpel.
    Als ik een user wil toevoegen snel via database moet er ook vaak een hash worden ingevoerd, daarom heb ik een codering script geschreven zodat je deze gewoon even snel kan invoeren.


    Mijn script is ook vele kleiner want die bestaat uit alleen maar hashes die ik zelf gebruik, Patrick heeft daarin tegen gewoon php functie gebruikt (A)!


    Ik denk dat ik voortaan ook maar md2 ga gebruiken , ziet er wel vet uit (A)!

    School
    Tweedejaars Informatica Student @ Hogeschool Rotterdam.


    Webtalen
    - PHP ( OOP )
    - SQL
    - JavaScript i.c.m. jQuery framework
    - (x)HTML
    - CSS
    - Actionscript
    - XML


    Programmeertalen
    - Java
    - C#
    - Ruby i.c.m. on Rails framework

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!