Ik wil een simpel pagina maken lid zoeken.
Alleen het lukt maar niet. Het is de bedoeling dat ie in [users]gaat zoeken. Kan iemand me helpen?
Alvast bedankt.
Ik wil een simpel pagina maken lid zoeken.
Alleen het lukt maar niet. Het is de bedoeling dat ie in [users]gaat zoeken. Kan iemand me helpen?
Alvast bedankt.
Dat is toch niet zo moeilijk :P? Ik post wel even het simpelste wat je kunt maken.
<?php
$host = "";
$database = "";
$user = "";
$pass = "";
$con = mysql_connect($host,$user,$pass) or die(mysql_error());
mysql_select_db($database) or die(mysql_error());
$query = "SELECT [user] FROM login WHERE [user] LIKE '%$_POST[user]%'";
$result = mysql_query($query,$cxn);
$row = mysql_fetch_object($result);
if($_POST['submit'] && $_POST['user'] != "")
{
echo "<b>" . $row->user . "</b><br>";
}
elseif($_POST['submit'] && $_POST['user'] != $row->user)
{
echo "De gebruikersnaam van het lid bestaat niet!";
}
elseif($_POST['submit'] && $_POST['user'] == "")
{
echo "Je moet iets invoeren!";
}
?>
Toon Meer
Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 07.04.10 17:10:45:
Er zijn nog een paar dingen waar je van user [user] moet maken ;).
Ik zie geen resultaat?
<?php
$host = "";
$database = "";
$user = "";
$pass = "";
$con = mysql_connect($host,$user,$pass) or die(mysql_error());
mysql_select_db($database) or die(mysql_error());
$query = "SELECT [user] FROM login WHERE [users] LIKE '%$_POST[users]%'";
$result = mysql_query($query,$cxn);
$row = mysql_fetch_object($result);
if($_POST['submit'] && $_POST['users'] != "")
{
echo "<b>" . $row->user . "</b><br>";
}
elseif($_POST['submit'] && $_POST['users'] != $row->user)
{
echo "De gebruikersnaam van het lid bestaat niet!";
}
elseif($_POST['submit'] && $_POST['users'] == "")
{
echo "Je moet iets invoeren!";
}
?>
Toon Meer
Beetje lezen? Jij hebt [users] en daar staat [user];)
Dat script is echt ontzettend slecht en onoverzichtelijk gemaakt... SELECT [user] FROM login?! Bedoel je niet andersom? damn...
Waar het om gaat is dat je LIKE gebruikt, en geen " WHERE `name` = 'var' ", maar zoiets als dit:
<?php
$query = mysql_query("SELECT id, name, etc FROM `tabelnaam` WHERE `gebruikersnaam` LIKE '%" . mysql_real_escape_string($_GET['naam']) . "%' LIMIT 1");
while($fetch = mysql_fetch_assoc($query))
{
echo '<pre>';
var_dump($fetch);
echo '</pre>';
}
?>
$query is een mysql_query (neem aan dat je al een connectie hebt) die 3 velden (id, name, etc) opvraagt uit de tabel met `tabelnaam`>. Hij selecteert maximaal één lid. Stel je voor dat je iemand hebt genaamd "Henk", en je vult "He" in, dan zal die die vinden. Limit kan je uiteraard nog instellen naar wat je wilt. Hoop dat je hier iets aan hebt
Oftewel: `tabelnaam` veranderen naar `[users]`, en overige informatie aanpassen (bijv. de 3 kolommen waar hij de waardes uit op haalt, etc.)
Citaat van MokerrPHPToon Meer<?php $host = ""; $database = ""; $user = ""; $pass = ""; $con = mysql_connect($host,$user,$pass) or die(mysql_error()); mysql_select_db($database) or die(mysql_error()); $query = "SELECT [user] FROM login WHERE [users] LIKE '%$_POST[users]%'"; $result = mysql_query($query,$cxn); $row = mysql_fetch_object($result); if($_POST['submit'] && $_POST['users'] != "") { echo "<b>" . $row->user . "</b><br>"; } elseif($_POST['submit'] && $_POST['users'] != $row->user) { echo "De gebruikersnaam van het lid bestaat niet!"; } elseif($_POST['submit'] && $_POST['users'] == "") { echo "Je moet iets invoeren!"; } ?>
Beetje lezen? Jij hebt [users] en daar staat [user];)
Vriend ik heb ook geen tabel user in mijn database alleen users
Citaat van Superiormrseriex
Dus jij bent sireus zo lui dat je dit zelf niet kan aanpassen?
Moet iedereen soms maar alles gokken op namen die jij gebruikt?
[offtopic]Mensen worden serieus met de dag luier |-)[/offtopic]|-)
Ja! jij moet die hele script maken! ohw jah als je toch bezig bent maak gelijk compleet orginele crime script ennuh ach doe maar paar andere games erbij. Als je nog verveeld ik wil wel eigen bank beginnen kan je complete inetbankieren maken?
Maar goed ff ontopic, ik werkte via preg_match.. maar wat Jannick zei kan ook.
Trouwens ik neem aan dat [users] en login andersom moet. En mrseriex een s bijzetten lijkt me nou niet zo moeilijk... tenzij je alleen de numpad gebruikt dan snap ik je probleem.
Met de numpad gaat het via binaire stelsel xD
Ik heb al zelf een systeem gemaakt;) Maar bedankt voor de gene die een poging hebben gedaan om me te helpen
Citaat van mrseriexVriend ik heb ook geen tabel user in mijn database alleen users
Je hebt echt geen ogen he. Lees je StartBericht
Daar staat:
Citaat van mrseriex
Jij hebt je ogen zeker in je achterste.
Sorry maar gaat hij nou mensen afkraken die hem proberen te helpen..
Verander trouwens snel even je php skills, want je geeft aan dat je 3/5 weet van php. Maar een zoek methode is toch wel een easy ding wat je al moet kennen op 1/5.
Verder het script welk Jannick gaf was eigenlijk al een goed voorbeeld welk al bijna werkt als je hem nog beetje aanpast.
Voor Jannick & de genen die een script hebben ingestuurd bedankt;)
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!