IP Koppeling systeem

• Ik heb dus een zelf een ip koppelings script gemaakt, maar bij deze wil ik een uitbreiding, alles werkt perfect, maar als je op een andere pc bent wil ik dat als je inlogt en ziet dat je niet op de juiste pc bent ingelogd dat je dan een mailtje kan versturen naar je mail via login.php&x=ipkopp en in die mail zit dan vervolgens een bevestigings link in..

En op die manier heb je dan je ip kopp. uitschakeld.

Is dit mogelijk?

• Kijk volgensmij bedoeld hij dat als in de db staat ip: 123.456.78.9. Dat je zeg maar alleen met dat ip in een script kan. Maar dat je via een script dit kan veranderen in het ip waar je dan op zit.

• @ jgdonleach zo begreep ik het ook.

Alleen even een tip, als dat zo is en ze zijn bij een anderen comp en ze gaan weer terug naar hun eigen computer moet het weer veranderd worden.

Als je bijvoorbeeld veel leden krijgt en veel leden dit gaan gebruiken krijg je veel lag?

gewoon een tipje hoor :P

• Tuurlijk is dit mogelijk!
    Je stelt in je database de volgende velden in:
    - ip
    - ipkoppeling ( om te kijken of hij aan staat of niet )
    wanneer deze aan word gezet, word er in de ipkoppeling een 1 of 0 gezet of het ip van de computer waar je op zit.

Dan check je simpel weg met inloggen of ipkoppeling vol is of 1 is.
    En daarna ga je kijken of de $_SERVER['REMOTE_ADDR'] gelijk is aan het ip, zo niet dan geef je een error en stuur je een email.

In die email maak je een link aan, en je zorgt er voor dat je een pagina hebt met een get function om de ipkoppeling te laten verwijderen.

Klinkt toch best makkelijk?

School
    Tweedejaars Informatica Student @ Hogeschool Rotterdam.

Webtalen
    - PHP ( OOP )
    - SQL
    - JavaScript i.c.m. jQuery framework
    - (x)HTML
    - CSS
    - Actionscript
    - XML

Programmeertalen
    - Java
    - C#
    - Ruby i.c.m. on Rails framework

• @ nielsb

maar is het wel goed voor je server?
    Stel je hebt 30.000 leden, er zijn er 560 online. Hiervan sturen er mis 40 tegelijk zo'n mail en mis paar sec later nog een paar mensen. Dan komt er een mail binne bij allemaal, en ze moeten het weizigen, waardoor de dataverkeer eenorm stijgt?

zorgt dit niet voor lag?

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!