Dronken, ambulance

• Dag allemaal,

Ik wil aan jullie vragen, wat vind jij ervan dat de ambulance niet wil komen?

Ik ben gisteren met stel vrienden naar een cafe geweest, om daar helemaal los te gaan (flirt night). Maar rond kwart voor 2 is een vriend van mij eruit gezet.
    Hij was helemaal van de kaart, wel aanspreekbaar. Maar viel steeds om..
    Hij is er dus uitgezet, maar: samen uit, samen thuis.
    Dus we gingen allemaal weg, maar onderweg ging hij natuurlijk fietsen met zijn dronkenkop..
    En even later (hoe kon het ook anders) gleed hij uit, maar wel op een stoeprand! Zijn hoofd was dus kapot, en bloedde ook hevig.
    Zo hevig, dat we 112 hebben gebeld. Deze mannelijke 112 medewerker vatte het probleem niet serieus op! Hij vertelde ons: Drinken is slecht voor je, en breng hem maar naar zijn ouders! En hou iets op de wond (dat hadden we al)

Maar, we waren 1,5km van zijn huis af. Hoe breng je hem dus zo snel mogelijk naar huis?
    (inmiddels was het al kwart voor3)
    We hebben ervoor gekozen, om te gaan lopen.
    Vasthoudend, zodat hij niet valt. En hele tijd blijven praten, praten. Zodat hij bij bewustzijn blijft. Om half4 waren we eindelijk bij hem thuis, en is hij met zijn ouders alsnog naar het ziekenhuis gegaan. 4hechtingen..

Wat vinden jullie van het optreden van de 112 medewerker? Ook al was hij dronken?

--Mijn mening--
    Iemand hoor je te helpen, door dik en dun.
    Of deze nu zwart of wit is, dronken of niet dronken. en 24/7!

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Ik vindt het natuurlijk slecht, maar denk dat ie je niet wou helpen, omdat hij d8 dat er niks aan de hand was en dat je dat niet kon inschatten omdat je dronken was.
    Maar begrijp het niet verkeerd, want vindt het idd heel slecht dat de ambulance niet is gekomen toen je er om vroeg en er ook echt 1 nodig was.

• Ik zou als ik hem was ookall was die dronken of niet een klacht indienen tegen de persoon die je aan de telefoon had.

Hun horen bij dit soort situaties gewoon in te grijpen dronken of niet dronken het is verplicht.

Ik was een keer mijn bewustzijn verloren en ging dus onderuit met me fiets. Mankeerde niks geen gat of schaafwond maar bij mijn waren ze binnen 5 minuten.

Ik zou gewoon klacht neerleggen. Want dit mogen ze je niet zomaar zeggen.

• Doorverbonden met de regio.
    We zijn er ook goed boos over, maar gaan niet aanklagen.
    De ouders vinden het goed zo, en willen geen woorden vuil maken aan 112. Wat ze verder willen doen weet ik allemaal niet.
    Omdat dit gisterenavond is gebeurd, en ik vanmiddag daar weer heen ga. Kijken hoe het gaat en alles.

• Om eerlijk te zijn, ik zelf zou zoiets wel voorleggen aan de politie, de dronken persoon had net zo goed in coma kunnen geraken of erger nog ..
    Het is niet verantwoord van die persoon om te doen alsof jullie stonden te jokken tegen hem, hij moet alles serieus nemen, dat kan die persoon ook zijn job kosten (logisch ook!)

Het beste is dus gewoon even het probleem voorleggen bij de politie in de buurt, niet aanklagen, maar gewoon voorleggen.

• klacht indienen die man is verplicht een ziekenwagen te sturen

is het echt of fake ze wezen het verplicht voor elk ongeval moet er dringende verzorging zijn;)

kan je gwn klacht voor indienen of nog hoger op gaan normaal gezien

waarom slecht praten over buitelanders hun taal en hun afkomst.
    waarom praat nooit niemand slecht over de script talen dat is ook een andere taal.

• ik zou een klacht indienen,
    dit zou ernstig afgelopen kunnen zijn,
    want die mederwerker is verplicht 1 ambulance te sturen zeker als er iets is aan het hoofd,
    want evengoed waren jullie met 2 man en konden jullie hem niet vasthouden, als dat was gebeurt dan was je nog lang niet thuis,
    en had hij ernstige problemen kunnen gehad hebben.

• Ik kan de situatie natuurlijk ook niet zomaar inschatten.

Maar, 112 bellen doe je niet zomaar! Ik weet niet hoe ernstig de hoofdwond was, maar wanneer je gedronken hebt bloed alles hevig (bloed wordt dunner). Daarbij, dronkenschap kan geen kwaad zolang je niet langdurig buiten bewustzijn bent (mits niet iedere week:p), dus dat is geen reden 112 te bellen. Zolang het allemaal wel meevalt is het verstandiger gewoon een ouder te bellen of een huisarts.

Maar nogmaals, ik kan je situatie niet inschatten.:)

• killingdevil sorry je hebt beetje fout:p

oke je bloed wordt dunner oke dat is waar heb je zwaar ongeval kom je er beter uit als je nuchter zou zijn wrm. omdat je spiere ontspannen zijn door de alcohol.

maar als je naar 112 moet bellen zijn ze verplicht een ziekewagen of mug voor ernstige dingen. te sturen voor bij stand te verlenen.
    zijn ze altijd verplicht:cheer:

waarom praat nooit niemand slecht over de script talen dat is ook een andere taal.

• Op zich is het ook wel zijn eigen schuld wat betreft het alcohol percentage van hem. Ik neem aan dat je zelf ook weet dat ambulance personeel er ook niet op zit te wachten om in elkaar geslagen te worden en hun moeten de situatie natuurlijk ook inschatten.

Wat betreft de verwondingen is het wel vreemd dat ze niemand langs sturen maar dat ter zeide.

Het aanklagen van hun zul je zeker geen punten mee scoren, het zal sowieso erop uitdraaien dat hij in de eerste plaats niet zoveel moest drinken. Misschien moet je toch eens goed bij jezelf nadenken.

svenneke
    Dat zijn ze echt niet verplicht. Als ik mijn vinger een beetje open heb liggen door een kaasmes en ik ben 112. Denk je dan werkelijk dat ze verplicht zijn om een ambulance langs te sturen.

• dan is het redelijk serieus ja

niels ze zijn het wel verplicht voor verwondingen serieuse verwondingen dan zal het zo zeggen

door het alcohol percentage heeft hier totaal niets mee te maken!!

familie van mij rijd met een ziekewagen dus;)

• De ziekenwagen is niet gekomen, mijn mening: erg raar..?

Maar ik snap ook dat wat niels zegt, als je dronken bent doe je gekke dingen. En hun willen ook niet paar klappen krijgen als ze iemand willen helpen. Maar iemand zo laten liggen? Niet de beste optie!

Tuurlijk snap ik ook dat er meer meldingen komen, en iemand die een hartaanval krijgt net even voorgaat. Maar dat terzijde;)

Je moet geen onderscheid maken, of je dronken bent of niet dronken. Elke melding moet serieus genomen worden, en niet met een korreltje zout. [offtopic]Niet dat we het nog hebben in nederland, maarja[/offtopic]

Verder gaat alles goed met hem, alleen duizelig van de hersenschudding.:hmm:

• Voor hartstilstand e.d komt de ziekenwagen nog niet eens, daarvoor bestaat de mug ;).
    Verder kan de persoon aan de telefoon geen diagnose stellen of er iets van waar is of niet ook al ben je dronken, hun moeten gewoon komen dat zijn ze verplicht, en in de nacht hebben ze genoeg ziekenwagens over ...

Precies of een dronkaard die gewond is aan het hoofd nog agressief gaat doen? Denk eerder dat die persoon dood gaat van de pijn..

• Citaat

Precies of een dronkaard die gewond is aan het hoofd nog agressief gaat doen? Denk eerder dat die persoon dood gaat van de pijn..p

Als hij door gaat van de pijn moet hij de volgende keer toch wat meer drinken...

Ik snap best dat ze geen ambulance sturen als de melding is: Er is hier iemand dronken van zijn fiets gevallen. Hij kwam op de stoeprand terecht, en heeft nu een hevig bloedende wond aan het hoofd.

En ik neem aan dat ze niet steevast hebben gezegd: 'We sturen geen ambulance'?

Een ziekenwagen sturen is nu eenmaal een duur grapje, vooral 's nachts. En achteraf gezien kun je toch stellen dat de ambulance niet nodig was geweest? Op klaarlichte dag was je waarschijnlijk ook met de auto naar de eerste hulp gereden.

• Citaat

Op klaarlichte dag was je waarschijnlijk ook met de auto naar de eerste hulp gereden.

Yeah right..
    Dan zijn er mensen in de omgeving, die hem kunnen verzorgen.
    En genoeg automobilisten die hem naar het ziekenhuis brengen.
    Snachts heel laat rijden er daar geen auto's, en fietst er ook bijna niemand.
    Als er iemand fietst, negeert die alles of is zelf ook bezopen.

Citaat

En achteraf gezien kun je toch stellen dat de ambulance niet nodig was geweest

Dat is een kwestie van mening, jij was er niet bij. En kan dus ook niet oordelen of het wel of niet nodig was;)
    Hij was op het moment van bellen nog bij bewustzijn, maar is ook zeker enige tijd weg geweest. En nee, ambulance was niet nodig geweest. Had ook maar 4hechtingen:p Als ze wel waren gekomen had hij nu minder tot geen last van de hersenschudding (hoe raar het ook is? Dit vertelde ze in het ziekenhuis, maar neem het met een korreltje zout)

Citaat

Een ziekenwagen sturen is nu eenmaal een duur grapje, vooral 's nachts.

Dat maakt niet uit, het kost hun geen geld om ze te sturen. Bovendien word het dan allemaal verzekeringwerk;)

Citaat

En ik neem aan dat ze niet steevast hebben gezegd: 'We sturen geen ambulance'?

Klopt, ze vroegen of hij bij bewustzijn was. Dat was hij op dat moment wel weer, maar is daarvoor zeker enige tijd weggeweest.
    Ook was hij enorm duizelig, na de klap. (voor de klap niet vertelde hij)

Citaat

Als hij door gaat van de pijn moet hij de volgende keer toch wat meer drinken...

Geef ik je gelijk in.
    Maar het was daar ook erg glad, en zijn voorwiel gleed weg waardoor hij dus op de rand botste.
    Als hij minder had gedronken, was hij waarschijnlijk niet gevallen. Zo simpel is het.
    Maar als je pijn hebt, is verzorging hoe dan ook gewenst!

Edit
    Langste bericht ooit van mij:p?

• Ik zei: Moet hij de volgende keer meer drinken.:p Jij maakt er minder van.:p Als je maar genoeg drinkt heb je ook geen last van die klap.:cheer:

"En achteraf gezien kun je toch stellen dat de ambulance niet nodig was geweest?"
    Daar stond een vraagteken achter, dus was een vraag van mij naar jou. Heb er ook geen oordeel over, omdat ik er niet bij was inderdaad!(xD)

Maar goed, ik denk dat we het volgende kunnen concluderen: Achteraf was het een goede beslissing van de 112 medewerker. Echter kon hij het op dat moment nooit zo goed inschatten, en was het misschien verstandiger geweest wel een ambulance te sturen. Tenslotte: Liever een ambulance te veel dan een ambulance te weinig!

• Citaat

Ik zei: Moet hij de volgende keer meer drinken.:p

Oeps..:p

Maar inderdaad, liever 1 teveel dan teweinig.
    Straks raakte hij buiten bewustzijn, kreeg een aanval ofzo. Doordat hij teveel drank op heeft. Maarja, dat is allemaal stel dat ....;)
    Ik snap ook dat hij de telefoon opneemt, en elk telefoontje moet kunnen inschatten hoe erg het is. Maarja, het is allemaal goed gegaan gelukkig.
    Alleen blijf het raar vinden dat er geen ambulance kwam.
    Hoeft niet met spoed, absoluut niet. Maar dat er iemand komt met meer verstand, dat 4 mensen met een slok op van 16-17 jaar;)
    Mocht er nou wat gebeurd zijn, weten we niet hoe dan te handelen. En had het misschien ook wel anders kunnen aflopen;)

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!