Waarom is banditi slecht?

  • En nu als een bliksem weer ontopic.
    Stefan stop met reageren op dit topic aangezien je toch alleen maar offtopic gaat. Killingdevil laat hem maar kletsen en anders via pm verder bespreken.


    Ik vind je tutorial een goed advies en is slim om op te volgen.
    Hoe meer mensen 1 bepaalde source online gooien, hoe minder het weer waard is. Het daalt en daalt waardoor bijna niemand meer wil gaan spelen.


    Daarom is het gewoon slim om voor je eigen te beginnen, leer phpen en maak een eigen gescripte spel.

    School
    Tweedejaars Informatica Student @ Hogeschool Rotterdam.


    Webtalen
    - PHP ( OOP )
    - SQL
    - JavaScript i.c.m. jQuery framework
    - (x)HTML
    - CSS
    - Actionscript
    - XML


    Programmeertalen
    - Java
    - C#
    - Ruby i.c.m. on Rails framework

  • En toch zijn er mensen die de bugs eruit kunnen halen en de source gebruiken, he? Dus misschien snappen ze toch nog niet alles wat in de PDF staat?


    En dan nog, al snappen volgens jou de banditi-source gebruikers het wel zonder z'n PDF, wat is dan nog het probleem? Het PDFje kost niks, je mag hem lezen, hoeft niet, staat niet in de weg.


    Ik snap jou probleem echt niet hoor...

  • Nou, kijk dan niet in dit topic, en ga je gezeik via PM verder afhandelen, en dit topic niet verklooien, zoals er nu gebeurd..
    Want dit is toch echt een nuttig topic..

  • @alle mini-mods
    dit soort dingen aub rapporteren...


    nu maar hopen dat er naar een beheerder wel geluisterd wordt:
    BACK ON TOPIC!


    *begint Stefan een beetje lastig te vinden*


    Edit:
    W0utR: de volgende die offtopic gaat heeft een strafpunt aan zijn been.

  • Banditi is toch het gedeelte wat veel leden hier naar toe trekt. Iedereen begrijpt wel dat het een slecht gescripte na-maak is. Maarja, zonder Banditi zou CP een stuk rustiger zijn. Kijk hoeveel crimes er zijn die draaien op de na-maak. Véél. Waar komt die source vandaan? CriminalsPoint :). Ik denk dat het beter is als dit topic gesloten wordt..

  • Je hebt een punt.


    Ik wil me dan ook als voorstander uiten van een goed gescript opensource criminals. Hoewel ik betwijfel of er genoeg kennis te vinden is op CP om zoiets echt te realiseren.


    Een goede start zal dan zijn het standaard criminals-script te maken, maar dan goed gescript, OO en met behulp een MVC Framework. Op z'n manier zal CP echt iets doen voor de PHP-community, omdat het zal zorgen voor PHP-Programmeurs die veel meer kennis hebben, dankzij de criminals-source.


    Dit kent wel als probleem dat je mensen moet overhalen om de minder uitgebreide, goed gescripte criminals te gebruiken...

  • Citaat

    Hoeveel % van de lui met een criminals heeft verstand van wat hij/zij aan het doen is ? Nihil


    Vaak inderdaad 0,0. Ik zou zelf als scripter niet eens het criminals script willen gebruiken..

  • Wat een hoop nutteloze reacties ...


    Je wil dus harde punten waarom dit PDF'je niet nodig is ?
    Hier krijg je ze:


    1. Weinig mensen boeien het of het slecht is, heel criminals is bagger gemaakt, ga je nu voor elke source een artikel maken ? Ik wens je veel succes,..


    2. Banditi is vroeger voor rond de € 400,- verkocht(dus zo bagger..) is dit dan eerlijk ? Het is trouwens nooit een goed idee geweest om deze vrij te geven, maar de rede hiervoor is mij wel bekend aangezien het door iemand komt die het daarna gratis aan mensen weggaf.


    3. Een PDF staat leuk inderdaad, maar eigenlijk is een PDF bedoeld voor documentaties en e-books enz. (ik ga hier niet verder op in, ben ook tevreden met een PDF van 2 pagina's)


    4. Jou artikel gaat lichtjes over de banditi source, bv. slecht gescript ? (duh?! dat is nou eenmaal criminals...), 1 dezelfde layout ... wat wil je anders, het is vrijgegeven, niemand gaat een top layout voor jou gratis maken, de scripting kan simpeler(duh!?) de meeste criminals stammen van PHP 3 en 4 ..


    5. Je hebt nog te weinig punten gegeven om mij te overtuigen, ik gebruik die source zelf niet aangezien hij gewoon zwaar bugged is en NIET uniek meer is.


    6. Dit is het leven, iedereen wil uiteraard een super goeie source tuurlijk, denk jij dat al die goede scripters zin hebben om gratis een Open Source te maken ? De meeste doen het toch voor de winst, waarom zou je iets vrijgeven als anderen er geld mee gaan verdienen ? Lekker eerlijk nietwaar ...


    7. Het leven gaat verder, :slotje: ?

  • Citaat

    1. Weinig mensen boeien het of het slecht is, heel criminals is bagger gemaakt, ga je nu voor elke source een artikel maken ? Ik wens je veel succes,..


    Ik ga niet voor elke source een artikel schrijven, niet elke source wordt ook zoveel gebruikt als Banditi. Mensen die het niet boeit dat het slecht trekken zich waarschijnlijk niks aan van het artikel, maar dat is dan ook hun zaak.


    Citaat

    2. Banditi is vroeger voor rond de € 400,- verkocht(dus zo bagger..) is dit dan eerlijk ? Het is trouwens nooit een goed idee geweest om deze vrij te geven, maar de rede hiervoor is mij wel bekend aangezien het door iemand komt die het daarna gratis aan mensen weggaf.


    Je was dus al overtuigd.


    [quote]6. Dit is het leven, iedereen wil uiteraard een super goeie source tuurlijk, denk jij dat al die goede scripters zin hebben om gratis een Open Source te maken ? De meeste doen het toch voor de winst, waarom zou je iets vrijgeven als anderen er geld mee gaan verdienen ? Lekker eerlijk nietwaar ...


    De programmeurs zijn er inderdaad. Je werkt dagelijks met opensource software, PHPMyAdmin, Linux, OpenOffice, Joomla! en, bovenal, PHP zelf! Er zijn dus wel degelijk programmeurs die de tijd nemen iets te maken voor de community.


    Ik hoop dat mijn antwoorden voldoende zijn?

  • Op dat laatste wil ik even terug komen:


    uiteraard zijn er veel Open Sources gemaakt, maar kijk wat je nu opnoemt zijn grote namen die in het geniep zeker en vast genoeg geld verdienen om van te leven ;), voor niets gaat de zon op!


    En wat dan nog, als iemand een criminal open source maakt moet ie zelf al goed kunnen scripten/designen enz. de tijd die daarin steekt is te lang, ok, je krijgt veel eer, bekendheid enz. maar is het dat waard dat jij daar armloos zit te piekeren, terwijl 'noobs' geld verdienen met de door jou gemaakte source ?


    Ik denk eerder dat er een GOED artikel moet komen dat alle aspecten bespreekt van het maken tot het testen van een script/spel, dit zal de nieuwsgierige mensen zeker aantrekken en zo wordt er tenminste op een eervolle manier gewerkt aan criminals.


    Criminals zijn in feite verziekt door de newbs die zich bezighouden met het online gooien van spellen om hier winst uit te maken terwijl ze geen benul hebben over de achterliggende code, iets wat zeer triestig is.

  • Dat is ook weer waar inderdaad...


    Maar als een community als deze een eigen source zou hebben, komen alle mensen voor hulp naar deze site toe... Dat zal goed zijn voor deze site, en zo kan er ook (indirect) aan worden verdiend.


    De criminals community kent al wel iets wat op de open source community lijkt, alleen worden niet eigen uitbreidingen gedeeld, maar die van anderen..


    Het grootste probleem bij de criminals community is denk ik het respect voor elkaar, en voor elkaars werk.

  • Ja, maar waarom zou iemand respect tonen tegenover een ander die hier alleen maar zit om geholpen te worden terwijl hij er niet uit wil leren(zo'n personen bestaan!)?


    Kijk ik heb zelf ook al dikwijls op dit idee gekomen alleen blijkt het toch steeds nutteloos. Je kunt geen wonder source: in OOP met MVC , helemaal beveiligd, netjes gescript enz. hebben, dat is een te perfect beeld.


    Hetgeen wat je dan zult krijgen is een diepe teleurstelling, de beginners zullen snel met deze source aan het werk gaan en ondertussen geld verdienen terwijl ze geen benul hebben van de onderliggende code. Iets wat een must is voor een programmeur.
    Dan kun je ze beter direct doorsturen naar yourcrime en dergelijke.


    Ok, niet alles draait om geld, maar kijk iets waar men bv. 1 jaar hard voor werkt full- of parttime als freelancer of nog als student wil zijn werk dan ook niet aan al die beginners geven aangezien zij niet naar de code kijken en eruit willen leren.
    Terwijl professionele programmeurs toch wel eerst naar de binnenkant kijken dan naar de buitenkant.


    Daarom lijkt het mij beter een speciaal artikel/e-book te maken de beginselen tot het expertise van het maken van een script/source, dit trekt veel meer bezoekers en lezers aan dan je denkt, en als je er wat advertenties inzet of links naar deze site brengt dit nieuwe leden op, misschien zelfs wel wat geld ;).

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!