foutje in query

  • Hallo iedereen,


    Ik heb hier een clan aanmaak scriptje(zelf gescript, behalve het bovenste ;) ). Alleen ik krijg een fout met de functie: mysql_num_rows. De tabel bestaat en "naam" wat gevraagd wordt bestaat ook. Ook zou ik graag kritiek willen hebben op mijn manier van scripten en waar ik de volgende keer op moet letten.



    Mvg,
    MrMees

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Offtopic: sommige mensen hebben tabs nodig en anderen totaal niet.
    Ik script bijvoorbeeld veel beter zonder tabs, terwijl mijn collega's op mij vitten als ik geen tabs gebruik :hmm:


    Op zich probeer ik altijd als ik er aan denk een auto-tabber te draaien, die de code opkuist na mijn scriptwerk.
    Elke mens is anders en heeft andere werkwijzen.


    Zolang er maar goede en duidelijke commentaar bij staat.
    Dankzij syntex highlighting en match brackets heb je tabs minder nodig.

  • Citaat

    Je zult [clans] tussen backtics (`) moeten zetten.


    Opmerking over je scripten: Probeer nog iets zorgvuldiger gebruik te maken van tabs. Je doet het al wel goed, maar gewoon voor iedere accolade een niveau omhoog tabben werkt toch het best!


    Bedankt voor de opmerking, maar ik snap nu niet meer waarom er backticks moeten staan. Op CP v3 had ik gelezen dat je backticks beter kon weghalen. Waarom moet het daar dan wel staan?

  • De haken om de tabelnaam zijn inderdaad de oorzaak. Deze hebben een betekenis in MySQL, waardoor de query niet meer klopt. Er wordt dan ook afgeraden deze te gebruiken.


    K.Rens: Ooit een class geschreven waarin je dus in de class zit, vervolgens in een functie, en dan misschien nog wel 3 if-lussen diep? Dan kan ik, ondanks matching brackets echt niet meer volgen wanneer nu wat wordt uitgevoerd.


    Voor de herbruikbaarheid van je code zijn tabs gewoonweg noodzakelijk.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!