Goochel truc

  • Mijn klasgenoot heeft een goochel truc met papiertjes. Hij heeft een paar papiertjes en je moet een naam zeggen die hij dan opschrijft en vouwt het dubbel. Vervolgens moet jij de naam zeggen en hij zit niet meer aan de andere papiertjes. Dan schrijft die de naam die jij dan hebt gezegd ook weer op en dan komen ze overeen. Ik heb geen idee wat de truc is maar wil hem erg graag weten :). Weet iemand welke truc dit is en zou die hem willen zeggen?

  • Citaat

    Huh? Maar als hij de naam opschrijft die jij zegt, dan weet ie het toch al? Of ben ik nu helemaal vaag? :P


    Ja maar hij heeft al ander papiertje met naam gemaakt hé :D

  • Citaat

    Huh? Maar als hij de naam opschrijft die jij zegt, dan weet ie het toch al? Of ben ik nu helemaal vaag? :P


    Ja zo vaag is de truc, ik heb zelfs zelf de papiertjes gepakt voor de zekerheid. Ik snapte het echt niet.. wel mocht ik niet kijken wat die opschreef.

  • Citaat


    Ja zo vaag is de truc, ik heb zelfs zelf de papiertjes gepakt voor de zekerheid. Ik snapte het echt niet.. wel mocht ik niet kijken wat die opschreef.


    Lol dan heeft ie gwn 2 papiertjes op elkaar joh en schrijft ie 2x op ;) of op achterkant van dat eerste??

  • "Hij heeft een paar papiertjes en je moet een naam zeggen die hij dan opschrijft en vouwt het dubbel. Vervolgens moet jij de naam zeggen en hij zit niet meer aan de andere papiertjes. Dan schrijft die de naam die jij dan hebt gezegd ook weer op en dan komen ze overeen"
    Als je dit zo leest :p Die onderste zin slaat echt nergens op.

  • Nee kijk , hij heeft 6 papiertjes. Jij moet een jongens naam in je hoofd bedenken , een meisjes naam en de kleur wit of zwart. Hij schrijft wat op (waar ik niet na mag kijken) en vouwt het dubbel. Nu moet ik het zeggen en schrijft die het weer op. Dan laat die de dubbel gevouwen papiertjes zien met de enkelen en dan blijkt dat alles overeen komt. Wat is de truc?

  • Stel: ik doe de goocheltruc.
    Joshua neemt een jongens naam, een meisjes naam en een kleur in gedachten.
    Ik schrijf op 3 verschillende papiertjes een jongens naam, een meisjes naam en een kleur.
    dus:
    Papiertje 1: Dos (Moonen)
    Papiertje 2: Dinne (Moonen)
    Papiertje 3: violet
    Joshua ziet niet wat ik heb opgeschreven doordat ik de papiertjes dubbel vouw.
    Dan moet Joshua vertellen welke namen en welke kleur hij in gedachten had, dit schrijf ik op de overige 3 papiertjes.
    dus
    Papiertje 4: violet
    Papiertje 5: Dinne (Moonen)
    Papiertje 6: Dos (Moonen)


    Dus dan komen de volgende papiertjes overeen: 1 & 6, 2 & 5, 3 & 4


    Dat is wat ik uit Joshua's verhaal opmaak.
    En nu wil hij weten hoe die vriend van hem dit doet...


  • Exact :)

  • Citaat

    Ik heb die wel eens gezien.
    Ik denk dat hij gewoon met een spiegeltje spiekt ofzo.


    Dat valt wel heel erg op :P vind je niet?
    Vraag anders morgen gewoon aan die klasgenoot Joshua.

  • Heb de truc vandaag ontdekt. Op het moment dat jij een naam bedenkt schrijf ik vast een kleur op dus wit of zwart. Dan weet ik de namen al en schrijf ik het dus in een andere volgorde op. En wit of zwart is 50% kans dus dat heb je dan meestal ook goed. Best grappig :)

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!